F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

tumucin, Archangel99 ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

#4320
Alıntı yapılan: Denizci16 - Bugün, 19:23:56Hadi buyur burdan yak

Ruslar saptasa düşürür yada vurur diyen yok...

Ama Ruslar saptayabilmiş olsalar bunun haklı gururunu ve propagandasını yüzlerce kez sergilerler di....Boy boy medyada servis ederlerdi.

Ruslar bunu yapamadıysa f35 elindeki teknolojik gelişimi daha nasıl sergilemesi gerekiyor.Yada daha ne yapması gerekiyor Rüştünü ispatlaması için..

Yav hocam biz Ruslar İsrail F-35'ini ya da genel olarak İsrail savaş uçaklarını saptasalar bile vurmazlar diyoruz siz hala F-35 savunuyorsunuz :) Anladık F-35 über süper mega uçak :) Mesajı Paylaş

F-35'in kötü uçak olduğunu söyleyen yok. Bazıları F-35 eleştirisine sanki kutsalına dokunmuş gibi savunma mekanizması geliştirmesi de ayrıca enteresan.

F-35'le alakalı sorunlar çeşitli yabanca kaynaklarda analiz edilip haberleştirilmiş biz de bunu dile getirdik. Ama hemen bazılarının direkt savunmaya geçmesini anlamlandıramıyorum.

Yerli bir projede sorun olsa, gecikme yaşansa yerden yere vuranlar söz konusu F-35 olunca kendi malı gibi sahiplenmesi bana garip geliyor.

F-35 günümüz NATO'nun yeni ana muhabere uçağıdır. 80'lerde, 90'larda ve 2000'lerde F-16 neyse bugün F-35 o'dur. Adamların elbette F-35 almaktan başka çaresi mi var? Ellerinde alacak başka 5. nesil uçak yok. F-16, F-18 ve F-15 4. nesil uçaklar. NATO müttefikleri gidip 4. nesil yerine 5. nesil isteyecek tabii ki. Biz nasıl 20 yıl önce burun kıvırdığımız Typhoon almak zorunda kalıyorsak NATO müttefikleri de F-35 alıyor. F-35 çok kötü biz F-16 almak istiyoruz diyen ülke var mı? Elbette 5. nesil isteyecekler ama bu onun sorunları olduğunu gerçeğini değiştiriyor mu?

Tek motorlu, soğutma sorunları olan, gerçek manada supercruise yapamayan, taşıma kapasitesi boyutları nedeniyle çok büyük olmayan bir uçak. Ama NATO'da hangi ülke istemiyoruz diyebilir?

F-16 ilk teslimatını 1978'de yaptı. 46 yılda 4,604 adet üretilmiş. F-35 9 yılda Bin adet üretilmiş. Yıl başına neredeyse 100 adet üretilmiş. F-35'te yıl başına neredeyse 110 adet üretilmiş. Oldukça benzer sayılara sahipler. İkisi de NATO'nun ana muhabere uçağı olduğu için bu kadar çok üretiliyor.

Lakin ABD'de Northrop Grumman çıkıp çift motorlu, daha fazla menzile sahip, daha fazla taşıma kapasitesi sunan 5. nesil bir uçak üretse F-35 yine bu kadar çok mu satar yoksa NATO müttefikleri F-35'i yine bu kadar tercih eder mi?

Ben burada F-35 çok kötü uçak beş para etmez demiyorum ama abartıldığı kadar iyi bir uçak olduğunu da düşünmüyorum. Alamadık diye bir uçağı çöp ilan etmekle ulaşamadığımız bir uçağı kutsayıp onu tutku objesi haline getirmekte yanlış.

ABD'nin F-35'te yapmak istediğini Çin J-35'te yaptı. Mesajı Paylaş

#4322
Buyurun birkaç kaynak daha:

https://nationalinterest.org/blog/buzz/f-35-fighter-has-failed-meet-annual-mission-capable-goal-6-years-straight-213732

https://www.defenseone.com/business/2024/04/f-35-program-costing-more-and-doing-less-gao-says/395747/

6 senedir ABD Hava kuvvetlerinde 630 adet F-35'in hizmet vermesine rağmen Hükümet Hesap Verebilirlik Ofisi (GAO) F-35'lerin hedeflenen harbe hazırlık oranını yakalayamadığını açıklamış.

Hava Kuvvetlerinin işlettiği F-35A uçaklarının ortalama harbe hazırlık oranının %52 olduğunu ve hedeflenen %75-80 oranının çok altında kaldığını belirmemiş.

ABD'nin harbe hazırlık oranını arttırmak için ek 12 Milyar dolar daha harcamasına rağmen hedeflenen orana hala ulaşılamadığını yazmış.

Raporda F-15, F-16 ve A-10'ların son 6 yılın tamamında olmasa da birkaç yılında hedeflenen harbe hazırlık oranına ulaştığını ama F-35'lerin bu oranın gerisinde kaldığını belirtmişler.

Ayrıca F-35'lerin bakım ve uçuş maliyetlerinin çok yüksek olduğu harbe hazırlık oranının düşük kalmasının nedeni olarak da üreticiye çok bağımlı olmak, yetersiz eğitim, teknik veri eksikliği, yedek parça eksikliği ve destek ekipmanı eksikliği olarak saptanmış.

F-35'lerin emekliye ayrılacağı 2088'e kadar toplam maliyetinin 2 trilyon dolara yükseleceği dile getirilmiş.

Ek olarak Elon Musk bugün Twitter hesabından F-35'i çöp olarak nitelendirdiği bir paylaşım yapmış.

https://x.com/elonmusk/status/1860574377013838033
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - Bugün, 20:05:50F-35'in kötü uçak olduğunu söyleyen yok. Bazıları F-35 eleştirisine sanki kutsalına dokunmuş gibi savunma mekanizması geliştirmesi de ayrıca enteresan.

F-35'le alakalı sorunlar çeşitli yabanca kaynaklarda analiz edilip haberleştirilmiş biz de bunu dile getirdik. Ama hemen bazılarının direkt savunmaya geçmesini anlamlandıramıyorum.

Yerli bir projede sorun olsa, gecikme yaşansa yerden yere vuranlar söz konusu F-35 olunca kendi malı gibi sahiplenmesi bana garip geliyor.

F-35 günümüz NATO'nun yeni ana muhabere uçağıdır. 80'lerde, 90'larda ve 2000'lerde F-16 neyse bugün F-35 o'dur. Adamların elbette F-35 almaktan başka çaresi mi var? Ellerinde alacak başka 5. nesil uçak yok. F-16, F-18 ve F-15 4. nesil uçaklar. NATO müttefikleri gidip 4. nesil yerine 5. nesil isteyecek tabii ki. Biz nasıl 20 yıl önce burun kıvırdığımız Typhoon almak zorunda kalıyorsak NATO müttefikleri de F-35 alıyor. F-35 çok kötü biz F-16 almak istiyoruz diyen ülke var mı? Elbette 5. nesil isteyecekler ama bu onun sorunları olduğunu gerçeğini değiştiriyor mu?

Tek motorlu, soğutma sorunları olan, gerçek manada supercruise yapamayan, taşıma kapasitesi boyutları nedeniyle çok büyük olmayan bir uçak. Ama NATO'da hangi ülke istemiyoruz diyebilir?

F-16 ilk teslimatını 1978'de yaptı. 46 yılda 4,604 adet üretilmiş. F-35 9 yılda Bin adet üretilmiş. Yıl başına neredeyse 100 adet üretilmiş. F-35'te yıl başına neredeyse 110 adet üretilmiş. Oldukça benzer sayılara sahipler. İkisi de NATO'nun ana muhabere uçağı olduğu için bu kadar çok üretiliyor.

Lakin ABD'de Northrop Grumman çıkıp çift motorlu, daha fazla menzile sahip, daha fazla taşıma kapasitesi sunan 5. nesil bir uçak üretse F-35 yine bu kadar çok mu satar yoksa NATO müttefikleri F-35'i yine bu kadar tercih eder mi?

Ben burada F-35 çok kötü uçak beş para etmez demiyorum ama abartıldığı kadar iyi bir uçak olduğunu da düşünmüyorum. Alamadık diye bir uçağı çöp ilan etmekle ulaşamadığımız bir uçağı kutsayıp onu tutku objesi haline getirmekte yanlış.

ABD'nin F-35'te yapmak istediğini Çin J-35'te yaptı.

Hocam siz ne istiyorsun , biraz somut konuşur musunuz?

Rus sistemi mi , Eurofighter mı , Çin uçağı mı alalım yoksa benim savunduğum gibi "F-35 teknolojisini görmek-karşıt teknoloji üretmek için en azından alternatifi olmayan F-35B modelinden 20-40 arası mı alalım?"
Yada tüm parayı savaş uçağı almadan yerli sanayiye mi aktaralım , bu da bir tercih...

Özellikle siz ve Sayın Marmara'ya soruyorum....
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - Bugün, 20:36:18
Alıntı yapılan: Archangel99 - Bugün, 20:05:50F-35'in kötü uçak olduğunu söyleyen yok. Bazıları F-35 eleştirisine sanki kutsalına dokunmuş gibi savunma mekanizması geliştirmesi de ayrıca enteresan.

F-35'le alakalı sorunlar çeşitli yabanca kaynaklarda analiz edilip haberleştirilmiş biz de bunu dile getirdik. Ama hemen bazılarının direkt savunmaya geçmesini anlamlandıramıyorum.

Yerli bir projede sorun olsa, gecikme yaşansa yerden yere vuranlar söz konusu F-35 olunca kendi malı gibi sahiplenmesi bana garip geliyor.

F-35 günümüz NATO'nun yeni ana muhabere uçağıdır. 80'lerde, 90'larda ve 2000'lerde F-16 neyse bugün F-35 o'dur. Adamların elbette F-35 almaktan başka çaresi mi var? Ellerinde alacak başka 5. nesil uçak yok. F-16, F-18 ve F-15 4. nesil uçaklar. NATO müttefikleri gidip 4. nesil yerine 5. nesil isteyecek tabii ki. Biz nasıl 20 yıl önce burun kıvırdığımız Typhoon almak zorunda kalıyorsak NATO müttefikleri de F-35 alıyor. F-35 çok kötü biz F-16 almak istiyoruz diyen ülke var mı? Elbette 5. nesil isteyecekler ama bu onun sorunları olduğunu gerçeğini değiştiriyor mu?

Tek motorlu, soğutma sorunları olan, gerçek manada supercruise yapamayan, taşıma kapasitesi boyutları nedeniyle çok büyük olmayan bir uçak. Ama NATO'da hangi ülke istemiyoruz diyebilir?

F-16 ilk teslimatını 1978'de yaptı. 46 yılda 4,604 adet üretilmiş. F-35 9 yılda Bin adet üretilmiş. Yıl başına neredeyse 100 adet üretilmiş. F-35'te yıl başına neredeyse 110 adet üretilmiş. Oldukça benzer sayılara sahipler. İkisi de NATO'nun ana muhabere uçağı olduğu için bu kadar çok üretiliyor.

Lakin ABD'de Northrop Grumman çıkıp çift motorlu, daha fazla menzile sahip, daha fazla taşıma kapasitesi sunan 5. nesil bir uçak üretse F-35 yine bu kadar çok mu satar yoksa NATO müttefikleri F-35'i yine bu kadar tercih eder mi?

Ben burada F-35 çok kötü uçak beş para etmez demiyorum ama abartıldığı kadar iyi bir uçak olduğunu da düşünmüyorum. Alamadık diye bir uçağı çöp ilan etmekle ulaşamadığımız bir uçağı kutsayıp onu tutku objesi haline getirmekte yanlış.

ABD'nin F-35'te yapmak istediğini Çin J-35'te yaptı.

Hocam siz ne istiyorsun , biraz somut konuşur musunuz?

Rus sistemi mi , Eurofighter mı , Çin uçağı mı alalım yoksa benim savunduğum gibi "F-35 teknolojisini görmek-karşıt teknoloji üretmek için en azından alternatifi olmayan F-35B modelinden 20-40 arası mı alalım?"
Yada tüm parayı savaş uçağı almadan yerli sanayiye mi aktaralım , bu da bir tercih...

Özellikle siz ve Sayın Marmara'ya soruyorum....


Ben hiçbir zaman Rus ya da Çin uçakları alalım demedim böyle bir iddiam da. F-35 verirlerse birkaç filo almak yeterli olur fazlası gereksiz diyorum. B versiyonuna da hiç gerek olduğunu düşünmüyorum.
 
Kalan parayı tamamen KAAN projesine ve motor projesine aktarmak bizim kurtuluşumuzdur. Aksi durumda ABD'ye bir 60 yıl daha bağımlı kalmanın gereği yoktur. Eğer KAAN projesi büyük ertelemeler ve sorunlar yaşanmadan hizmete alınırsa ve TF35000 projesinde majör sorunlar yaşanmazsa bu süreçte gerek kaldığını bile düşünmüyorum.

2028'den önce verilecekse alınsın sonrasında verilecekse hiç gerek yok diyorum. Mesajı Paylaş

#4325
Sadece bir savaş uçağı olarak bakıldığında F-35 açıkça marjinal faydası yapısal menfi taraflarına ağır basan bir uçak. Bu yüzden motor, bakım problem ve maliyetlerine karşın tercih görecektir.

Kısa pistli Anadolu gibi gemiler için ise alternatifi yok. Buna karşın F-16 modernizasyonu gibi konularda yaşadığımız problemleri düşündüğümde mevcut konumda elimizde F-35 olsaydı meydana gelebilecek riskleri değerlendirmek bile istemiyorum. Mesajı Paylaş

#4326
Alıntı yapılan: Merzifonlu - Bugün, 18:20:20Size burada katılmıyorum. "Görülmeden görmek ve vurulmadan vurmak" 5. Nesillerin mottosu ise, F-35 "görülmeden görmek" kısmı için pekala 5. nesildir. "Vurulmadan vurmak" kısmı ise biraz karışık. Kullandığı mühimmata ve ona eşlik edecek dronlara bağlı.

Bence, F-35'in en büyük zaafı şişman ördek olması değil, ama bu şişman ördeğin menzili kısa. ABD, özellikle olası bir pasifik savaşında bu menzil eksikliğini iliklerine kadar hisseder!
---------------------------------------------------------------------------------------

"Görülmeden görmek ve vurulmadan vurmak" bu kural 5.nesilin bir parçasıdır. F-117 için de geçerlidir bu dedikleriniz. Köşeli falan yapısıyla hala görünmezlik konusunda 4.nesillere göre üst seviyede olmasına rağmen hız, hızlanma, süpercruise, menzil,  az faydalı yük gibi önemli özelliklerinden yoksun olduğu için az üretildi ve hızlı emekli oldu. F-117'nin bu hastalıkları belli ölçüde F-35 de var, nedeni belli B modeli için değerlerini de kurban ettiler. Amacım F-35 çamur atmak değil, genel değerlendirme yapıyorum. F-22 bunların tamamını en iyi şekilde temsil ediyor. 1 milyar dolarlık modernize paketi nasıl uygulanacak bekleyip göreceğiz.


Alıntı yapılan: Merzifonlu - Bugün, 18:20:20Katılıyorum, F-35B'nin dünyada eşi yok. Ama yine de sağladığı faydanın maliyetine değdiğini düşünmüyorum. Hele ki kamikaze dronlarda yaşanan gelişmelerden sonra.
-----------------------------------------------------------------------------------

LHD'den kalkabilecek başka 5.nesil uçak yok, bu asırın sonuna kadar da olmayacak, olacaksa belki 20-30 sene sonra Çin yapabilir. Anadolu'dan kalkan 10-15 adet F-35B olsaydı kabul edelim çok caydırıcı olurdu  ve bir çok görevi yapabilirdi. Şu anda pervaneli İHA ve helikopterle kabiliyeti sınırlı. Ayrıca denizde helikopterle kime karşı saldırabilirsin, denizaltıya karşı tamam etkili olur ama başka varmı, hele helikopter denizde çok daha uzaktan yakalanıyor karaya göre.


Alıntı yapılan: Merzifonlu - Bugün, 18:20:20Çift motor hariç, sizinle aynı fikirdeyim! Zaten buradaki herkes bilir ki en başından beri bunu savundum. Bence, F-35 projesine jet motorlu VTOL modeli eklemek, ölümcül bir proje yönetimi hatasıydı.

Hatta şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim: Eğer "B" modelini eklemeden projeyi yürütseydiler ve o projeden biz atılsaydık; buna çok üzülürdüm. Ama mevcut durumda o kadar da umursamıyorum! Yeter ki Kaan envantere girsin.

Tek motor taktılar koskoca 3 tonluk, onu gövdeye sığdırmak için uçağı şişirdiler üfleyip. Jetin hızı sadece motora bağlı değil, aerodinamik yapısına da bağlı. Kaan'da kullanılan çift F110-129 4.nesil için idealdir, hatta tek F135'den daha verimlidir kuru ve art yakıcı performansı olarak da. F135 şişman pengueni uçurmak için (kusura bakmayın argo kelimesi kullanacağım) g.tünü yırtıyor, motor aşırı ısınıyor, zorlanıyor, yine de yeterli hıza çıkaramıyor. Şişkoyu uçurmak için motorun ömründen ömür gitti, niye zorluyorsun A/C modelini çift motor taksaydın bu kadar şişko olmazdı, zorlanmadan isteğin hız performansı alınırdı. Hedefe hızlı, az yakıtla, uzun menzile kadar uçarak zorlanmadan görevini yapabilen özellik  5.nesilin ana parçalarından birisidir, F-35 bu yok, olmayacak da. Mesajı Paylaş

#4327
Alıntı yapılan: serkan1976 - Bugün, 20:36:18Hocam siz ne istiyorsun , biraz somut konuşur musunuz?

Rus sistemi mi , Eurofighter mı , Çin uçağı mı alalım yoksa benim savunduğum gibi "F-35 teknolojisini görmek-karşıt teknoloji üretmek için en azından alternatifi olmayan F-35B modelinden 20-40 arası mı alalım?"
Yada tüm parayı savaş uçağı almadan yerli sanayiye mi aktaralım , bu da bir tercih...

Özellikle siz ve Sayın Marmara'ya soruyorum....


Rus ve Çin jetleri açık onuşalım bir NATO ülkesi için olmaz, kötü veya iyi olduğundan değil. Mesela Türkiye'de sağ direksiyonlu araba kullanabilirmisin, araba iyi olsa bile kullanırsan kaza yapma riskin yüksek değil mi, standart uyuşmuyor. Kendi uçağın Kaan için AL-41/51 kullanabilirsin ve bu şekilde olur. Daha verimli performans alınır.
Tamam F110'dan 2 kat ömrü kısa ama 4000 saat uçtuktan sonra her türlü jet uçağı modernizasyondan geçirilir, iste o anda değiştirilir. Diğer artıları ise, AL-41'in F110 ile aynı yakıt performansı var ama daha güçlü, hafif, supercruise hıza çıkarabilir. ABD motor vermedi diyelim, milli motor açık konuşalım pratikte görünen 15 seneden az sürede hazır olmaz, ABD ve Rusya ortalama bu süreç içerisinde yeni jet motoru geliştiriyor. Alternatif AL-41, daha lüks olsun dersen AL-51 havada Kaan'ı adeta öttürür. 2040'dan sonra milli motor hazır olur ve güle güle kullanırsın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - Bugün, 17:30:51Bugüne kadar şam'a kadar ve ötesine geçen İsrail F35 saldırıları Ruslarca saptanabilmiş mi?

Aynı Şekil Suriye'de bir Rus su35'i tarafından saptanabilme,uçuş görüntüleri kayda alınma gibi durumlara maruz kalmış mı?yani görsel ve uçak radarı teması

Rusların İran'a verdiği radarların İsrail'e kitlendiğini söyleniyor. Hatta bu yüzden de yaklaşamadıkları söyleniyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SH - Bugün, 21:50:24
Alıntı yapılan: Denizci16 - Bugün, 17:30:51Bugüne kadar şam'a kadar ve ötesine geçen İsrail F35 saldırıları Ruslarca saptanabilmiş mi?

Aynı Şekil Suriye'de bir Rus su35'i tarafından saptanabilme,uçuş görüntüleri kayda alınma gibi durumlara maruz kalmış mı?yani görsel ve uçak radarı teması

Rusların İran'a verdiği radarların İsrail'e kitlendiğini söyleniyor. Hatta bu yüzden de yaklaşamadıkları söyleniyor.

Bununla alakalı yakın zamanda ben de bir haber okudum ama doğruluğu kanıtlanmadığı için paylaşmadım. Haberde Rus radarlarının F-35'e kilit attığı yazıyordu.  Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz