F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

Anladığım kadarıyla F-35 projesinden çekilmemiz durumunda F-35 yerine F-16 almaktan bahsetmiş. 2020 sonrası için yeni uçak olarak F-16 almak ne kadar mantıklı? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Benimde kafama o takıldı ve pekde mantıklı olan bir seçenek hiçde değil gibi. Mesajı Paylaş

F35 cekilme ihtimali bence yok, tabi 2020 li yillarda dunyada buyuk degisiklik olmazsa.
burada smm fiyat kirmak icin manevra yapiyor Mesajı Paylaş

Lockheed Martin F-35 Programları Başkan Yardımcısı Steve O'Bryan 2020 yılında F-35 birim maliyetinin 67 milyon dolara kadar düşeceğini belirtmiş. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu çok sevindirici bir haber. Umarım söylediği gibi olur. Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#646


CF-6 olarak da bilinen  Lockheed Martin ilk üretim modeli F-35C, uçak gemisi için geliştirilen tür, 14 Þubat 2013 tarihinde ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Uçak bu yılın sonunda, , Florida'daki  Eglin Hava Üssü'ndeki  ABD Donanması Savaş Uçağı Taarruz Filosu'na 101 (UYA-101) katılacak veF-35C pilotları ve bakımcılarına hizmet verecek.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Edwards Hava Üssü'ndeki bir F-35A Lightning II uçağının F135 motorunda çatlak tespit edildi. Motor bıçaklarında tespit edilen çatlağın 1,5 cm boyunda olduğu söyleniyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Turkish Weekly Dergisi de konuyla ilgili bir yazı çıkarmış. Oradan alıntılar...

Türkiye'de çok uluslu Müşterek Taarruz Uçağı (JSF) konsorsiyumu ortaklarından biri olmuştur, ama bu büyük programın önde gelen üreticileri arasındaki büyük tartışmalar nedeniyle Türklerdeki coşku zayıfladı.

Geçen ay, Türkiye'nin savunma tedarik makamları JSF ortaklığı tarafından inşa edilecek ülkenin ilk iki F-35 savaş uçağı siparişinin ertelendiğini açıklamıştı. Ertelemenin nedeni olarak "artan maliyetler ve teknolojik başarısızlıkları" gösterildi. Aynı zamanda " uçağın teknik yetenekleri henüz istenilen düzeyde değil"  denildi. Ama Türkiye'nin hala uzun vadede planları F-35'lerin 100'den fazla satın almak için tasarlanmıştır.

Lockheed Martin F-35 Programı Başkan Yardımcısı Steve O'Bryan geçtiğimiz haftalarda yaptığı açıklamada: "Biz motor ve tüm görev ekipmanı ile birlikte 2020 yılında uçağın birim maliyeti yaklaşık 67.000.000 $ olacak. Maliyet açısından F-35 bugün herhangi bir dördüncü nesil savaş uçağından daha iyidir. " dedi.

Bu resmi açıklama Ankara'da  sadece bir rahatlatmaya neden oldu. Ancak SSM, JSF konsorsiyumundan "maliyet garantisi" istedi. Bir SSM yetkilisi "Biz bütçeleme açısından karanlıkta yürümek istemiyoruz. Önümüzdeki maliyetlerin ne olacağını açıkca görmek istiyoruz" dedi.

Bir başka tartışmalı konu ise, Türkiye'nin elde etmek istediği yazılım kaynak kodlarını ABD'nin paylaşmak için isteksiz oluşudur.  Sürmekte olan kaynak kodunun verilmemesi sorunu nedeniyle Türkiye'nin sipariş ettiği 100 F-35'i beklemeye aldığını Mart 2011'de duyurmuştu. Ankara'da uzaktan bu koşullar altında uçağı kabul edemeyeceğini söyledi.

Hava Kuvvetleri karargahı gecikmeleri konusunda sabırsız görünüyor. Bir Hava Kuvvetleri subayı gecikmeler karargahında operasyonel gereksinimleri ve planlamalarını bozabilir dedi. "Bu durumda biz tedarik için başka bir plan hazırlamak zorunda kalabiliriz" dedi.

SSM yetkilileri böylesi bir durum söz konusu olduğunda  Eurofighter Typhoon'u dışladı, ancak F-16 satın almayı düşünebiliriz dediler. "Yerli sanayi için büyük bir iş payı ile artan maliyetleri telafi edilebilir" dediler.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#649
F-35 Joint Strike Fighter Teknik Sorunlar Raporu

Uzun süredir maliyet sorunları nedeniyle tartışılan F-35 Joint Strike Fighter uçağıyle ilgili olarak pek çok teknik sorun gündemde. İlk olarak uçağı test eden pilotlara göre uçağın görüş alanı sorunu, tehlikeli uçuş koşullarına neden olabilir. Ama bu ABD hükümetinin kar amacı gütmeyen projelerle ilgili online olarak yayınladığı Þubat ayı raporundaki Pentagon silah test şefinin belirttiği konulardan sadece biri. Diğer konular arasında; kusurlu radar, uçmak için gerekli olan yüksek teknoloji kask ile devam eden sorunlar ve dokunmatik kontrol arayüzü ile ilgili olası sorunlar bulunmaktadır.

Değerlendirme yapan müfettişler; diğer jetlerden geçiş eğitimleri dahil, eğitim görevlerini beş ana kategoriye böldü. Yalnızca bir kategori tamamen gerçekleştirildi; diğer ikisi kısmen gerçekleştirildi ve iki sistem gelişmemişlik nedeniyle başarılı değildi.

Ayrıca ele alnıması gereken 8 risk alanı bulundu. Uçuş testi eksiği olan düşük oranlı ilk üretim (LRIP) 2 ve 3 uçaklarınındaki fırlatma koltuğu potansiyel başarısızlık riski taşımakta. Diğer riskli sorun uçağın suya düşmesi durumunda pilotun boğulmasını önlemek için fırlatma sistemini çalıştıran sensördeki sorun. Yıldırım etkilerine karşı koruma da gerekmekte. Pilot-uçak arayüzünde bazı sorunlar da bulunuyor.

Rapora göre 4 öğrenci F-35A Blok A-1 yapılandırılması ile eğitim uçuşları gerçekleştirdi. Eğitim müfredatına göre uçuşlar gündüz ve açık havada başarıya gerçekleştirildi. Müfredata göre kötü hava şartlarında ve gece uçuşlrı yapmak yasak. Bunun nedeni de F-35A'nın henüz geliştirilmekte olan bir uçak olması. Her öğrenci 6 uçuş ve bir taksi manevrası gerçekleştirdi. Bu pilotlar kokpitin yetersiz görüş alanına sahip olduğunu belirttiler. Gölgelik yayının konumu nedeniyle arka kısmın görüşünün çok kısıtlı olduğunu ve bunun da ölümcül bir sorun olduğunu vurguladılar. Çok büyük olarak nitelendirdikleri baş mesnet nedeniyle nişan almanın zor olduğunu da eklediler.

Görüş alanının yetersiz olmasının nedenleri olarak; fırlatma koltuğu kafalığ, gölgelik yayı, göz kamaşmasını önleyen siper ve HMD kablosu sayıldı. JSF geliştiricilerin için bunlardan sadece HMD kablosunu kolayca yeniden dizayn edilmelidir potansiyeline sahip olması düşündürücü bu sonuçtur.

Radar performansı yetersiz.  Radar bazen hedefleri göstermiyor ya da yakaladığı hedefleri bırakıyor.

Pilotlara göre bir noktada kask monte ekran (HMD) ile de sorunlar var.  Ayrıca dokunmatik ekran arayüzünün de erişiminin kolay olmadığını, zor koşullarda ve türbilanslı uçuşlarda kontrolün çok güç olduğunu belirttiler.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz