F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

#2590
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam. Mesajı Paylaş

#2591
Alıntı yapılan: Mermi - 27 Nisan 2020, 21:30:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam.
Sn Mermi, yazdıklarınız doğru.  Yalnız şunları da eklemek isterim:
1. ABD hiç bir uçağına uzaktan kumandalı "kill-switch"  yani kapatma düğmesi koymaz. Gerek te yok. Böyle bir şey mümkünse bunu düşman ülkeler de aktive edebilirler.
2. Her sabah uçağı çalıştırmak için ABD'nin aranması diye bir şey yok. Ancak, ALIS sisteminin her uçuş öncesi aktive edilmesi gerekiyor. Yalnız çok sık ALIS sisteminde oluşan problemlerden ötürü aktivasyon sırasında uçak çalışmayınca ,Texas aranıp ALIS devre dışı bırakılarak uçuşa devam etmek zorunda kalmış bazı pilotlar. Bu problem hala var mi bilemiyorum.
3. ALIS sistemi uçağı 7/24 hazır durumda tutmak için iyi bir yöntem ama !!! ALIS kartını uçağa yüklemek için önceden tüm uçuş proğramınızı ALIS kartına işliyorsunuz. ALIS'i aktive ettiğinizde Texas sizin tüm uçuş detaylarınızı görüyor. Siz kalkmadan Ypg/PKK ya sizin nereye sorti düzenleyeceğinizin bilgisinin gitmeyeceğini kim garanti edebilir?  İşte bilhassa Norveç bu konudaki çekincelerini bildirmiş ve bu sistemin kapatılması için istekte bulunmuştu.

https://www.defenseone.com/technology/2015/01/f-35-has-phone-texas-taking/102525/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 27 Nisan 2020, 21:30:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam.

   Bir defa ben ALİS sisteminden bahsetmedim yukarıdaki yazımdda.Uçağın çalıştırılması için görev bilgisayarına girilmesi gereken kodlardan bahsettim ve bu kodların sadece abd ve 1.seviye katılımcı İngilterenin oluşturduğundan bahsettim.Ha bu kesin böylrdir demiyorum bu sitede yazılanı altarıyor ve sorguluyorum doğru mudur değil midir diye.Eğer doğruysa ve her seferinde kod girmek gerekiyorsa ve bu kodları abd sana veriyorsa bu durumda istemediği bir operasyondacnasıl uçuracaksın bu uçağı?
Ayrıca ALİS sistemi o kadar da masum değil keşke sadece arıza tespitine yarasaydı.Ama uçağın arızasından tut yedek parça stoğuna yani lojistik bilgisine uçağa yüklenen mühimmata uçtuğu rotaya kadar hr türlü bilgiyi aktarıyor.Yoksa bazı kullanıcı ülkeler neden bu derece rahatsız olup da Sovereign Data Management (SDB) isminde bir filtreleyici program üzerinden çalışıp bazı istemedikleri bilgilerin abd ye online ulaşmasını önlemeye çalışıyorlar? Uçağın harbe hazırlık durumu parça stoğu ve harekat bilgileri her ülke için gizli olması gereken mahtem bilgiler değil midir? Ayrıca buyrun ALİS ile ilgili detaylı bilgiler içeren bir yazı https://www.savunmasanayist.com/f-35in-karanlik-yuzu-alis/amp/ Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Hyperspace - 28 Nisan 2020, 00:48:38
Alıntı yapılan: Mermi - 27 Nisan 2020, 21:30:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam.

   Bir defa ben ALİS sisteminden bahsetmedim yukarıdaki yazımdda.Uçağın çalıştırılması için görev bilgisayarına girilmesi gereken kodlardan bahsettim ve bu kodların sadece abd ve 1.seviye katılımcı İngilterenin oluşturduğundan bahsettim.Ha bu kesin böylrdir demiyorum bu sitede yazılanı altarıyor ve sorguluyorum doğru mudur değil midir diye.Eğer doğruysa ve her seferinde kod girmek gerekiyorsa ve bu kodları abd sana veriyorsa bu durumda istemediği bir operasyondacnasıl uçuracaksın bu uçağı?
Ayrıca ALİS sistemi o kadar da masum değil keşke sadece arıza tespitine yarasaydı.Ama uçağın arızasından tut yedek parça stoğuna yani lojistik bilgisine uçağa yüklenen mühimmata uçtuğu rotaya kadar hr türlü bilgiyi aktarıyor.Yoksa bazı kullanıcı ülkeler neden bu derece rahatsız olup da Sovereign Data Management (SDB) isminde bir filtreleyici program üzerinden çalışıp bazı istemedikleri bilgilerin abd ye online ulaşmasını önlemeye çalışıyorlar? Uçağın harbe hazırlık durumu parça stoğu ve harekat bilgileri her ülke için gizli olması gereken mahtem bilgiler değil midir? Ayrıca buyrun ALİS ile ilgili detaylı bilgiler içeren bir yazı https://www.savunmasanayist.com/f-35in-karanlik-yuzu-alis/amp/
Sn hyperspace,
Yukarıdaki yazımı ve eki okursanız hem ALIS için hem de sorduğunuz soru için yeterli bir yanıt var diye düşünüyorum.
ALIS, bir laptop büyüklüğünde alet. Siz alete uçuş detaylarınızı giriyorsunuz. Her uçağa bu alet bağlanıyor uçuş öncesi. Tabii Texas bu bilgiyi anında alıyor. İşte işin başında bir çok defa Texas'a bağlanmakta zorluk çekildiği için, pilotlar LM'i arayıp texas'tan sistemi atlatan kodları almak zorunda kalmışlar. Herhalde bu problem şimdiye hallolmuştur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 28 Nisan 2020, 00:40:09
Alıntı yapılan: Mermi - 27 Nisan 2020, 21:30:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam.
Sn Mermi, yazdıklarınız doğru.  Yalnız şunları da eklemek isterim:
1. ABD hiç bir uçağına uzaktan kumandalı "kill-switch"  yani kapatma düğmesi koymaz. Gerek te yok. Böyle bir şey mümkünse bunu düşman ülkeler de aktive edebilirler.
2. Her sabah uçağı çalıştırmak için ABD'nin aranması diye bir şey yok. Ancak, ALIS sisteminin her uçuş öncesi aktive edilmesi gerekiyor. Yalnız çok sık ALIS sisteminde oluşan problemlerden ötürü aktivasyon sırasında uçak çalışmayınca ,Texas aranıp ALIS devre dışı bırakılarak uçuşa devam etmek zorunda kalmış bazı pilotlar. Bu problem hala var mi bilemiyorum.
3. ALIS sistemi uçağı 7/24 hazır durumda tutmak için iyi bir yöntem ama !!! ALIS kartını uçağa yüklemek için önceden tüm uçuş proğramınızı ALIS kartına işliyorsunuz. ALIS'i aktive ettiğinizde Texas sizin tüm uçuş detaylarınızı görüyor. Siz kalkmadan Ypg/PKK ya sizin nereye sorti düzenleyeceğinizin bilgisinin gitmeyeceğini kim garanti edebilir?  İşte bilhassa Norveç bu konudaki çekincelerini bildirmiş ve bu sistemin kapatılması için istekte bulunmuştu.

https://www.defenseone.com/technology/2015/01/f-35-has-phone-texas-taking/102525/
Sn Yaşar, ABD istese bölgeye radar üssü kurar ki zaten Suriye sınırında Nato Awacs uçakları var. Incirlik üssü var, kürecik üssü var. Erbil'de ABD üssü var. Patriot dahi konuşlu o üste. Çok rahatlıkla Türk uçaklarının nereye sorti yaptığını biliyordur. Bunun için Alis gibi sisteme ihtiyacı yok. Türk hava kuvvetleri bütün bunları değerlendirecek olgunlukta ve profesyonel bir kurum. Bu uçakları istiyorsa mutlaka bize ciddi faydası olacağına kânaat getirmişlerdir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Hyperspace - 27 Nisan 2020, 16:34:16
...Kimse de kusura bakmasın ben sadece Nato görevlerinde kullanıp veya sadece Rusya ve İran gibi ülkelere karşı kullanıp yunanistan İsrail Mısır gibi ülkelere karşı kullanamayacaksam gerektiğinde pyd yi bombalayamayacaksam özetle kendi milli operasyonlarımda bu uçağı kullanamayacaksam o zaman abd vermiyor diye karalar bağlamam birilerinin yaptığı gibi.

+1

Bence şu F-35, FETÖ gibi bi' şey yani! Belki ağaç kurdu da olabilir, ağacı içeriden kemiriyor. İşte bildiğin istihbarat teşkilatı canım... Her türlü bilgiyi Amerika' ya online gönderecekse, biz FETÖ' yle niye mücadele ediyoruz ki(!) Onlar toplanan bilgileri en azından haftada bir kerecik Amerika' ya gönderiyordu. Bu uçak FETÖ' den de beter, anında istihbarat yani... NATO müttefikime uçak veriyorum ayağına elma kurdu! Zaten ben en başından beri karşıyım. Þu aktivasyon code olayı da ayrıca sıkıntısı. Uçağı çalıştırmak için code gireceksin, code girmek içinde ABD' ye yamanacaksın! Vay canına, adam iyi yere tezgah açmış! Bu uçak aynen cep telefonu gibi çalışıyor. Her türlü müdahaleye açık. Bilgisayar sonuçta... Uçan bilgisayar. Mesajı Paylaş

Serkan hocam, f16 yı nasıl aldıysa, f15 nasıl aldıysa, f18 i nasıl aldıysa f35 i de öyle alıyor ülkeler. F16 yada müdahale edemiyoruz, bence onu da istedikleri zaman kilitlerler.

Ayrıca ingilizler, projede 1. Derece ortak, abd gibi uçağın her tarafına hakimler ve iyi de para kazanacaklar. Neden almasınlar. F35 sayesinde çok tecrübede kazandılar. Bu tecrübe sayesinde Þimdi tempest uçağını yapacaklar. Mesajı Paylaş

Bakın olayın özü; kardak krizinden sonra bi görüşmenin basına yansımasına göre, abd de bi generale sormuşlar, eğer yunanistan yada Türkiye o gede bi füze ateşleseydi çok kötü olurdu. İki nato üyesi savaşacaktı demişler. Bunun sonuçları ne olurdu? diye.
Adam ne desin, onlar o gece savaşamazdı çünkü biz füze ateşlemelerini  engelledik. Ateşleseler bile hedefe gidemezdi demiş.

Artık gerisini siz düşünün. Abd istemeden ne olur, ne olamaz. Tabi şimdi kendi silah ve mühimmatlarımız ile bile ne kadar olur o bile benim için muamma. Mesajı Paylaş

#2598
Alıntı yapılan: Yasar - 28 Nisan 2020, 01:10:43
Alıntı yapılan: Hyperspace - 28 Nisan 2020, 00:48:38
Alıntı yapılan: Mermi - 27 Nisan 2020, 21:30:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Nisan 2020, 21:09:20
Tamam biz gerizekalıyız bunu anlamadık. İngiltere,italya,japonya vb zengin-akıllı  ülkelerde F-35'in bu özelliğini bile bile , alacakları uçağın Abd kontrolünde olduğunu anlamıyor?
Kim,hangi ülke böyle bir uçağı hava kuvvetlerine sokar ki?
Ayrıca ABD aptal olmalı F-35 yolcu uçağını bize vermeyerek. Baksana sn@ Hyperspace'ye göre ypg için bile kullanamayacakmışız. Yolcu uçağı resmen bu. Yunan ve israil neden biz almayalım diye çabalıyor anlamıyorum size karşı kullanamayacağız ki zaten yolcu uçağı olacak muhtemelen. Üstüne 10 milyar dolar doğrudan ve 30 yıllık işletme maliyetleri ile 25-30 milyar dolar ödeme yapacağız. Yunan niye rahatsız bizi çok seviyorlar herhalde. Paramız çöp olmasın diye çabalıyorlar. Koskoca hava kuvvetleri 1 sitede yazanı nasıl görmez acaba. Bide deniz kuvvetleri çıktı oda F-35B istiyor. Bunlar nasıl 1 sitede yazanı görmez. Başka bir sitede korkut ile Atom bombası engelleneceği yazıyodu. Acaba biz niye hisar siper ile uğraşıyoruz ki ? Atom bombası engelleyen sistemimiz var siteler öyle söylüyor.

Alis nedir;
ALIS kısaca uçağın arızasını bakım ekibinden de pilottan da önce bilir, tespit eder ve tahmin eder. Yani daha uçak yere inmeden veya zamanı geldiği için birkaç sorti sonra değişmesi gereken parça olduğunu bakım ekibi talep geçmeden ağ bağlantısı sayesinde LM'nin ABD'deki merkezi ALIS sayesinde biliyordur. Görev planlaması sırasında duyulan ihtiyaçları kaydettiği içinde daha hızlı, daha az para harcayarak daha kısa sürede ve bakım personelini daha az yorarak parçayı veya arızayı bildirir, tedarik talebini geçer, yola çıkarır, takip eder. Ortak bakım ağına tüm dünyadaki F-35'lerin bakım verilerini aktardığı için tam bir lojistik otomasyon sağlanır ve bu da bakım destek faaliyetlerinde verimi maksimize ederken maliyeti minimize eder. Böylece tüm uçakların 7/24 harbe hazır tutulması amaçlanmıştır.

Yanisi uçağın harbe hazır olması için kurulmuş bir sistemi efenim tuşa bastın kullanamadın. Yunana karşı kullanmazsın diye birşey yok. En az maliyetle en harbe hazır uçağı oluşturmak için tasarlamış adam.

   Bir defa ben ALİS sisteminden bahsetmedim yukarıdaki yazımdda.Uçağın çalıştırılması için görev bilgisayarına girilmesi gereken kodlardan bahsettim ve bu kodların sadece abd ve 1.seviye katılımcı İngilterenin oluşturduğundan bahsettim.Ha bu kesin böylrdir demiyorum bu sitede yazılanı altarıyor ve sorguluyorum doğru mudur değil midir diye.Eğer doğruysa ve her seferinde kod girmek gerekiyorsa ve bu kodları abd sana veriyorsa bu durumda istemediği bir operasyondacnasıl uçuracaksın bu uçağı?
Ayrıca ALİS sistemi o kadar da masum değil keşke sadece arıza tespitine yarasaydı.Ama uçağın arızasından tut yedek parça stoğuna yani lojistik bilgisine uçağa yüklenen mühimmata uçtuğu rotaya kadar hr türlü bilgiyi aktarıyor.Yoksa bazı kullanıcı ülkeler neden bu derece rahatsız olup da Sovereign Data Management (SDB) isminde bir filtreleyici program üzerinden çalışıp bazı istemedikleri bilgilerin abd ye online ulaşmasını önlemeye çalışıyorlar? Uçağın harbe hazırlık durumu parça stoğu ve harekat bilgileri her ülke için gizli olması gereken mahtem bilgiler değil midir? Ayrıca buyrun ALİS ile ilgili detaylı bilgiler içeren bir yazı https://www.savunmasanayist.com/f-35in-karanlik-yuzu-alis/amp/
Sn hyperspace,
Yukarıdaki yazımı ve eki okursanız hem ALIS için hem de sorduğunuz soru için yeterli bir yanıt var diye düşünüyorum.
ALIS, bir laptop büyüklüğünde alet. Siz alete uçuş detaylarınızı giriyorsunuz. Her uçağa bu alet bağlanıyor uçuş öncesi. Tabii Texas bu bilgiyi anında alıyor. İşte işin başında bir çok defa Texas'a bağlanmakta zorluk çekildiği için, pilotlar LM'i arayıp texas'tan sistemi atlatan kodları almak zorunda kalmışlar. Herhalde bu problem şimdiye hallolmuştur.

  Sn Yaşar yazdıklarınızı okudum.Yani siz ALİS devreye girmeden uçağın çalışmadığını bu yüzden ALİS in devre dışı kaldığını yazmışsınız.Yani bu durumda uçağın motorunu çalıştırmak ALİS'e mi bağlı oluyor? E bu da sıkıntılı bir durum değil mi aktardığınız üzere? Bakın twitterda Emekli Hava Tümgeneral Beyazıt Karataş Paşanın paylaştığı şu iki videoyu izlediniz mi bilmiyorum.O videoda eğitime giden İngiliz pilotun yaşadığı sıkıntı açıkça ortada.Uçağa kodu girmesine rağmen login olamıyor uçağı çalıştıramıyor.Þimdi düşünün acil bir durum söz konusu hava sahanızı ihlal eden uçaklar tespit ettiniz ve scramble yapacaksınız.Ama uçağı çalıştıramıyorsunuz bu durumda çıldırmaz mısınız kullanıcı olarak?
https://twitter.com/BeyazitKaratas/status/1203392502033797121?s=19
https://twitter.com/BeyazitKaratas/status/1203751577590345731?s=19
Þimdi burada sizin dediğiniz gibi ALİS'i devre dışı bırakmak için o kodları giriyor İngiliz pilot uçağı çalıştırmak için mi?
Ayrıca kendiniz de demişsiniz uçuş öncesi uçuş detaylarınızı giriyorsunuz ve abd bunu direk görüyor diye.E şimdi bu sakıncalı bir durum değil mi? Niye ben uçuş bilgilerimi bir başka ülkeye servis etmek zorunda kalayım? Bakın Türkiyedeki en tanınmış ve en donanımlı savunma sanayi uzmanlarından Sn Arda Mevlütoğlu da attığı tweetlerde bu durumun sakıncasını belirtmiş ve abd ile çıkarınızın çeliştiği durumlarda kullanılamayacağını belirtmiş ve kesinlikle Türk Hava Kuvvetlerinin geleceğini bu uçak üzerine inşa etmemesi gerektiğini söylemiş.Adam haksız mı şimdi?
https://twitter.com/orko_8/status/998879464070279168?s=19 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 28 Nisan 2020, 02:54:25
Bakın olayın özü; kardak krizinden sonra bi görüşmenin basına yansımasına göre, abd de bi generale sormuşlar, eğer yunanistan yada Türkiye o gede bi füze ateşleseydi çok kötü olurdu. İki nato üyesi savaşacaktı demişler. Bunun sonuçları ne olurdu? diye.
Adam ne desin, onlar o gece savaşamazdı çünkü biz füze ateşlemelerini  engelledik. Ateşleseler bile hedefe gidemezdi demiş.

Artık gerisini siz düşünün. Abd istemeden ne olur, ne olamaz. Tabi şimdi kendi silah ve mühimmatlarımız ile bile ne kadar olur o bile benim için muamma.

Bu olay ibret alınması gereken bir olaydır ve de gerçektir.Düşünün donanmanın en majör silahını aldığınız ülke devre dışı bırakabiliyor ve ihtiyacınız olduğu anda kullanamıyorsunuz.Tabi o gece gemiler burun burunaydı o kadar yakın mesafeden Harpoon ateşlemek gerekir miydi veya Harpoonları devre dışı bırakan abd gemi baştoplarını nasıl devre dışı bırakacaktı bunlar tartışılır.Ancak burada sorulması gereken ta 96 yılında Harpoonları devre dışı bırakan abd bugün her türlü iletişim halinde olduğu uçan bilgisayar F-35 uçağı her türlü manipülasyona açık değil midir? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz