F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

#3180
Alıntı yapılan: Alpars - 19 Mart 2021, 14:40:53
Yaşar hocam, hangi oyunu değiştirecekti açıklayabilirmisin. Abd istemeden göğe kalkamayacak bir uçak bizim için hangi oyunu değiştirebilir ki? Yanlış mı düşünüyorum?

Yunana kullanamazsın, ab ye  kullanamazsın, israil e kullanamazsın, gün gelir bel ki pkk ya bile kullanma derler.

Bu 130 uçak bize herşeyi dahil minimum 130 milyara patlardı. Alacağımız 10 milyar dolarlık üretim hadi oda ömür devirde 20 milyar olsun diyelim, bu uçak bize 110 milyar dolardan aşağı masraf çıkarmazdı.

Performansa dayalı lojistik sisteminde istediğiniz faaliyet oranları arttıkça devasa ödeme isteniyor. Belki söylediğim rakamlar bile az kalabilir.

Yine ayrıca bu uçak güdümsüz mühimmat atmıyor. Ne yapacaksan abd malı pahalı güdümlü bomba ile yapacan. Bu da devasa bi masraf.
Sn Alpars,
Yazımı bir daha okuyun lütfen. "Kullanma serbestisi" ile alınabilecek olsa oyun değiştirici kabiliyeti olan uçak diyorum.
Genel anlamda , stealth özelliği , ağ bağlantılı harp ve bilgisayar kabiliyeti ile eşi şu anda olmayan bir uçak. Bu bir gerçek!
Ona buna kullanamama özelliği varmı yok mu belli değil. Bunlar mesnetsiz kaynaksız öngörüler. F16'ların da sizin dediğinize göre kısıtlaması olması gerekir. Ama böyle bir durum yok. Bunlarda da olmayacaktır. Ancak ABD nin isterlerine çok ters düşen bir yerde kullanırsanız uçağın parçalarına erişiminizi ve ALIS ile kullanımını kısıtlayabilirler. Benzer kısıtlama F16 için de geçerli. Böyle durumda f16 da dahil ABD den alınan uçaklar 1 ay ile 6 ay içerisinde hurdaya döner. (F16'larda biz biraz daha şanslıyız; bir çok parçasını üretebilme potansiyelimiz var). ABD'nin uçakları kilitleme yada kullanılamaz hale getirecek bir On/Off  düğmesi yok. Olmasına da gerek yok. Tüm modern uçakların uçabilmeleri için devamlı ve düzenli parça değişimi yapmanız lazımdır. ABD, parça akışını durdursun uçak kısa sürede kullanılamaz hale gelir.
Ucuz atlattık diyorum. Dikkat edin! Yani ben de bu uçağın 100+ adetlerde bizce alınmasına karşıyım. Harbe hazırlık oranı düşük bir uçak. 132 tane alıp tüm hava kuvvetlerinin yükünü yükleyebileceğiniz bir uçak değil bunlar. Ama teknolojiye ulaşım için kapının ötesinde bir ayağımızın olması açısından 1-2 filo iyi olurdu.
130 milyar çok afaki bir rakam. Kaynağınız var mı bunu destekleyen? Bu rakama nasıl ulaştınız?
Benim kaynağıma göre toplam proje maliyeti , eğer alsaydık, 55 milyar dolar! Mesajı Paylaş

#3181
Alıntı yapılan: Commander - 19 Mart 2021, 15:01:37
Alıntı yapılan: Alpars - 19 Mart 2021, 14:40:53
Yaşar hocam, hangi oyunu değiştirecekti açıklayabilirmisin. Abd istemeden göğe kalkamayacak bir uçak bizim için hangi oyunu değiştirebilir ki? Yanlış mı düşünüyorum?

Yunana kullanamazsın, ab ye  kullanamazsın, israil e kullanamazsın, gün gelir bel ki pkk ya bile kullanma derler.

Bu 130 uçak bize herşeyi dahil minimum 130 milyara patlardı. Alacağımız 10 milyar dolarlık üretim hadi oda ömür devirde 20 milyar olsun diyelim, bu uçak bize 110 milyar dolardan aşağı masraf çıkarmazdı.

Performansa dayalı lojistik sisteminde istediğiniz faaliyet oranları arttıkça devasa ödeme isteniyor. Belki söylediğim rakamlar bile az kalabilir.

Yine ayrıca bu uçak güdümsüz mühimmat atmıyor. Ne yapacaksan abd malı pahalı güdümlü bomba ile yapacan. Bu da devasa bi masraf.


F-35 masraf tamam peki. Ya MMU ondan daha masraflı olacak birim maliyeti 100 milyon ki buna inanmıyorum 150-200'e bile çıkabilir. F-35'in birim maliyeti ne kadar: 80 hadi 90 de arada uçurum var. Kaldı ki MMU'nunda uçuş maliyeti aşağı yukarı F-35'e denk olacak aynı şeyin farklı versiyonu.
Bunu zaman gösterecek. Bizim maliyetlerimizle daha ucuza mal etmemiz gerekir mantıken. Türkiye'nin ayrılması ile maliyetler artacak deniyordu f35 için.
Ama aynı olsa dahi, bu para ülkemizde kalacak. Bu çok daha önemli.
Tüm geliştirme masraflarını da eklerseniz o dediğiniz rakamlar çıkar. ABD 600 + milyar harcadı f35'e. Tabii o zaman üretim adedi de önemli. "Economies of Scale" burada devreye girer. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 19 Mart 2021, 15:25:16
Alıntı yapılan: Alpars - 19 Mart 2021, 14:40:53
Yaşar hocam, hangi oyunu değiştirecekti açıklayabilirmisin. Abd istemeden göğe kalkamayacak bir uçak bizim için hangi oyunu değiştirebilir ki? Yanlış mı düşünüyorum?

Yunana kullanamazsın, ab ye  kullanamazsın, israil e kullanamazsın, gün gelir bel ki pkk ya bile kullanma derler.

Bu 130 uçak bize herşeyi dahil minimum 130 milyara patlardı. Alacağımız 10 milyar dolarlık üretim hadi oda ömür devirde 20 milyar olsun diyelim, bu uçak bize 110 milyar dolardan aşağı masraf çıkarmazdı.

Performansa dayalı lojistik sisteminde istediğiniz faaliyet oranları arttıkça devasa ödeme isteniyor. Belki söylediğim rakamlar bile az kalabilir.

Yine ayrıca bu uçak güdümsüz mühimmat atmıyor. Ne yapacaksan abd malı pahalı güdümlü bomba ile yapacan. Bu da devasa bi masraf.
Sn Alpars,
Yazımı bir daha okuyun lütfen. "Kullanma serbestisi" ile alınabilecek olsa oyun değiştirici kabiliyeti olan uçak diyorum.
Genel anlamda , stealth özelliği , ağ bağlantılı harp ve bilgisayar kabiliyeti ile eşi şu anda olmayan bir uçak. Bu bir gerçek!
Ona buna kullanamama özelliği varmı yok mu belli değil. Bunlar mesnetsiz kaynaksız öngörüler. F16'ların da sizin dediğinize göre kısıtlaması olması gerekir. Ama böyle bir durum yok. Bunlarda da olmayacaktır. Ancak ABD nin isterlerine çok ters düşen bir yerde kullanırsanız uçağın parçalarına erişiminizi ve ALIS ile kullanımını kısıtlayabilirler. Benzer kısıtlama F16 için de geçerli. Böyle durumda f16 da dahil ABD den alınan uçaklar 1 ay ile 6 ay içerisinde hurdaya döner. (F16'larda biz biraz daha şanslıyız; bir çok parçasını üretebilme potansiyelimiz var). ABD'nin uçakları kilitleme yada kullanılamaz hale getirecek bir On/Off  düğmesi yok. Olmasına da gerek yok. Tüm modern uçakların uçabilmeleri için devamlı ve düzenli parça değişimi yapmanız lazımdır. ABD, parça akışını durdursun uçak kısa sürede kullanılamaz hale gelir.
Ucuz atlattık diyorum. Dikkat edin! Yani ben de bu uçağın 100+ adetlerde bizce alınmasına karşıyım. Harbe hazırlık oranı düşük bir uçak. 132 tane alıp tüm hava kuvvetlerinin yükünü yükleyebileceğiniz bir uçak değil bunlar. Ama teknolojiye ulaşım için kapının ötesinde bir ayağımızın olması açısından 1-2 filo iyi olurdu.
130 milyar çok afaki bir rakam. Kaynağınız var mı bunu destekleyen? Bu rakama nasıl ulaştınız?
Benim kaynağıma göre toplam proje maliyeti , eğer alsaydık, 55 milyar dolar!

+1 Mesajı Paylaş

#3183
F-35 , üç model .

F-35A (Hava kuvvetleri için) , F-35B (Dikey kalkış-iniş) , F-35C (Uçak gemisi için kısa iniş-kalkış)

Niçin bu tür bir anlayışla üretildi sizce? Mesajı Paylaş

Commander hocam Mmu yerli üretim para içeride kalacak. + Sattığımızda kar bize kalacak. Yani, f 35 jeep şeroke, Mmu ise togg un jipi.

Yaşar hocam, abd serbesti vermeyeceğine göre böyle oyun değiştirecek bir fayda sağlayamayız. F16 da, yerli mühimmatlar var bunlar bile çok büyük fayda. Mesela Som.

F35 de benim bahsettiğim maliyet, satın alma yada destek değil, hepsini kapsayan ömür devir maliyeti. Yakıt ve personel gideri hariç. Bunlar zaten her uçak için yapılacak sarfiyatlar.

Alt yapı 4 filo için, mühimmatlar, yer destek teçhizat, eğitimler, modernizasyon v.s.

Bakın sırf Alis in yüzde 90 faaliyet oranı desteği için bile yıllık 2, 3 milyar dolar ödemeden bahsediliyor. Varın siz hesab edin. Mesajı Paylaş

#3185
Alıntı yapılan: Alpars - 19 Mart 2021, 18:23:08
Commander hocam Mmu yerli üretim para içeride kalacak. + Sattığımızda kar bize kalacak. Yani, f 35 jeep şeroke, Mmu ise togg un jipi.

Yaşar hocam, abd serbesti vermeyeceğine göre böyle oyun değiştirecek bir fayda sağlayamayız. F16 da, yerli mühimmatlar var bunlar bile çok büyük fayda. Mesela Som.

F35 de benim bahsettiğim maliyet, satın alma yada destek değil, hepsini kapsayan ömür devir maliyeti. Yakıt ve personel gideri hariç. Bunlar zaten her uçak için yapılacak sarfiyatlar.

Alt yapı 4 filo için, mühimmatlar, yer destek teçhizat, eğitimler, modernizasyon v.s.

Bakın sırf Alis in yüzde 90 faaliyet oranı desteği için bile yıllık 2, 3 milyar dolar ödemeden bahsediliyor. Varın siz hesab edin.
Sn Alpars,
Bütün bu saydığınız masrafları ekleseniz de 130 milyar etmez. Somut kaynak var mı? Bunu iddia eden?
ALIS faaliyet oranı desteğini ilk sizden duyuyorum. Adam sizden değişmesi gereken parçanın bilgisini toplayıp bir an önce parça satabilmek için yanıp tutuşurken ; geliştirdiği bu sistemin idame masrafını da sizden mi alacak? Bu size mantıklı geliyor mu?
ABD İsrail'e verdiği serbestiyi vermese dahi; bu uçak , onu kullanan ülkenin oyun değiştirici kalemi olur. ABD ile çok ters düşülmedikçe bu geçerlidir. Bizim için de aynı. Kısıtlı erişime rağmen bu uçak bizim hava kuvvetlerine sınıf atlatacaktı. Az adet alsaydık ta bu geçerli olacaktı. Olmadı! MMU ile inşallah bu istediğimize ulaşacağız. Hemde kısıtlama olmadan. Sn Kotil'in dediği doğruysa , f35'den daha da ileri bir şekilde ulaşacağız!
F35'de , f16'da kullandığımız her mühimmatı kullanabilecektik. Gökdoğan'ından SOM'una varıncaya kadar hepsi kullanılabilecekti. F16'larda her mühimmatı istediğimiz gibi kullanabileceğimizi mi zannediyorsunuz? F16'ya KGK taktığımız zaman uçağa onu JSOW olarak, HGK taktığımızda JDAM olarak, Gökdoğan taktığımızda Amraam Aim120 olarak tanıtıyoruz. Aynısı f35'de de olacaktı. Sadece iç haznelere konacak olan SOM-J gibi ABD'de karşılığı olmayan bir füzeyi LM ile koordineli entegre edecektik. Mesajı Paylaş

#3186
Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Mart 2021, 16:32:48
F-35 , üç model .

F-35A (Hava kuvvetleri için) , F-35B (Dikey kalkış-iniş) , F-35C (Uçak gemisi için kısa iniş-kalkış)

Niçin bu tür bir anlayışla üretildi sizce?
"OPTIMISATION"
tek kelime ile izahatı bu.
İngilizlerin bir sözü vardır;
"Jack of all trades, Master of none".
Yani her telden çalan adam konusunda uzman olamaz.
F35A : konvansiyonel savaş uçağı
F35B : uçak gemisinden dikine kalkabilecek navalize versiyon.
F35C : konvansiyonel uçak gemisi için geliştirilmiş navalize versiyon.
Tek uçak-çoklu son kullanım, ortak parça ihtiyacı, yüksek adet üretim ile maliyet etkinlik. Mesajı Paylaş

#3187
Alıntı Yap"Savunma, Avustralya'nın 72 F-35'i tamamen teslim edildiğinde uçak başına ortalama 126 milyon A $ 'dan az bir fiyat veriyor. Ancak Avustralya Strateji Politikası Enstitüsü, sürdürme maliyetlerinin değiştirdiği F-18 savaşçılarınınkinin üç katı olacağını tahmin ediyor. "

https://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/213121/australia%E2%80%99s-f_35-sustainment-costs-are-triple-those-of-f_18e-super-hornet.html



23. sayfada Alis bölümü var

Alıntı Yap"İşletme ve Destek Maliyetleri
2015'ten bu yana, Seçilmiş Edinme Raporu için ömür boyu işletme ve idame maliyetleri öngörülmüştür.
F-35 filosunun 1 trilyon dolardan fazla olduğu tahmin ediliyor, 125
"Savunma Bakanlığı yetkilileri,
pahalı. Programın uzun vadeli sürdürülebilirlik tahminleri, temel maliyetle ilgili varsayımları yansıtır
Yakıt maliyetleri, işçilik maliyetleri ve enflasyon oranları dahil olmak üzere programın kontrol etmediği etkenler. "
126
"Göz kamaştırıcı tahmin, Savunma Bakanlığı ve Capitol Hill'deki bilgisayar korsanlarını artırdı.
2011 yılında açıklandığından beri. akaryakıt, yedek parça, lojistik destek ve
onarımlar. "
127 "F-35'in ... ilk büyük Pentagon silah programı olduğunu belirtmekte fayda var.
50 yıllık bir ömür boyu maliyet tahmini kullanılarak değerlendirilecek — çoğundan yaklaşık 20 yıl daha uzun
Programın yapay olarak daha pahalı görünmesini sağlayan programlar. "
128
Aralık 2019 Seçilmiş Satın Alma Raporundaki operasyonlar ve sürdürme maliyetleri
2012 dolarında 630,5 milyar dolar (veya o yılki dolar cinsinden 1,2 trilyon dolar) olarak rapor edildi.
Belirtilmelidir
Savunma Bakanlığı Maliyet Değerlendirme ve Program Eavluation ofisi tarafından sağlanan bu tahminin,
Aralık 2018 rakamından güncellenmiştir."

1,200,000,000,000/4000 uçak=300,000,000 Abd ye uçak başı tahmini ömür devir maliyeti

120 uçak*300,000,000=36,000,000,000 dolar uçak aldığın gibi kalırsa. Buna modernizasyon, mühimmat v.s dahil değil. kaldı ki bu abd ye tahmini fiyat. Bize olacak fiyat için karları ekleyin bide neler çıkar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 19 Mart 2021, 19:00:00
Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Mart 2021, 16:32:48
F-35 , üç model .

F-35A (Hava kuvvetleri için) , F-35B (Dikey kalkış-iniş) , F-35C (Uçak gemisi için kısa iniş-kalkış)

Niçin bu tür bir anlayışla üretildi sizce?
"OPTIMISATION"
tek kelime ile izahatı bu.
İngilizlerin bir sözü vardır;
"Jack of all trades, Master of none".
Yani her telden çalan adam konusunda uzman olamaz.
F35A : konvansiyonel savaş uçağı
F35B : uçak gemisinden dikine kalkabilecek navalize versiyon.
F35C : konvansiyonel uçak gemisi için geliştirilmiş navalize versiyon.
Tek uçak-çoklu son kullanım, ortak parça ihtiyacı, yüksek adet üretim ile maliyet etkinlik.

Bütün kuvvetlerin ve müttefiklerin farklı farklı ihtiyaçlarını tek bir platform temelinden giderme...
Çoklu sayılarda üretilecek , parça fiyatı-işletim maliyeti düşecek...
Daha ülkeler yeni yeni operasyonel yapıyor bu uçağı...Maliyetler de düşecek , sorunlar da azalacak...Tıpkı  F-16'yı tu kaka yapan anlayış F-35 konusunda da siyasi nedenlerle  aynı tezleri farklı farklı bahanelerle savunuyor...

F-35 iyi bir uçak ve daha da gelişecek... 4 filo alacaktık... Alsaydık Ortadoğu'nun en güçlü hava kuvvetleri olduğumuz tescillenecekti...

İnşallah MMU bu eksikliğimizi kapatacak , en az F-35 kadar başarılı olacaktır... Ben hala Cumhurbaşkanından  F-35'DEN VAZGEÇİLDİĞİ İLE İLGİLİ BİR AÇIKLAMA DUYMADIM...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 19 Mart 2021, 19:19:47
Alıntı Yap"Savunma, Avustralya'nın 72 F-35'i tamamen teslim edildiğinde uçak başına ortalama 126 milyon A $ 'dan az bir fiyat veriyor. Ancak Avustralya Strateji Politikası Enstitüsü, sürdürme maliyetlerinin değiştirdiği F-18 savaşçılarınınkinin üç katı olacağını tahmin ediyor. "

https://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/213121/australia%E2%80%99s-f_35-sustainment-costs-are-triple-those-of-f_18e-super-hornet.html



23. sayfada Alis bölümü var

Alıntı Yap"İşletme ve Destek Maliyetleri
2015'ten bu yana, Seçilmiş Edinme Raporu için ömür boyu işletme ve idame maliyetleri öngörülmüştür.
F-35 filosunun 1 trilyon dolardan fazla olduğu tahmin ediliyor, 125
"Savunma Bakanlığı yetkilileri,
pahalı. Programın uzun vadeli sürdürülebilirlik tahminleri, temel maliyetle ilgili varsayımları yansıtır
Yakıt maliyetleri, işçilik maliyetleri ve enflasyon oranları dahil olmak üzere programın kontrol etmediği etkenler. "
126
"Göz kamaştırıcı tahmin, Savunma Bakanlığı ve Capitol Hill'deki bilgisayar korsanlarını artırdı.
2011 yılında açıklandığından beri. akaryakıt, yedek parça, lojistik destek ve
onarımlar. "
127 "F-35'in ... ilk büyük Pentagon silah programı olduğunu belirtmekte fayda var.
50 yıllık bir ömür boyu maliyet tahmini kullanılarak değerlendirilecek — çoğundan yaklaşık 20 yıl daha uzun
Programın yapay olarak daha pahalı görünmesini sağlayan programlar. "
128
Aralık 2019 Seçilmiş Satın Alma Raporundaki operasyonlar ve sürdürme maliyetleri
2012 dolarında 630,5 milyar dolar (veya o yılki dolar cinsinden 1,2 trilyon dolar) olarak rapor edildi.
Belirtilmelidir
Savunma Bakanlığı Maliyet Değerlendirme ve Program Eavluation ofisi tarafından sağlanan bu tahminin,
Aralık 2018 rakamından güncellenmiştir."

1,200,000,000,000/4000 uçak=300,000,000 Abd ye uçak başı tahmini ömür devir maliyeti

120 uçak*300,000,000=36,000,000,000 dolar uçak aldığın gibi kalırsa. Buna modernizasyon, mühimmat v.s dahil değil. kaldı ki bu abd ye tahmini fiyat. Bize olacak fiyat için karları ekleyin bide neler çıkar.
Sn Alpars,
23 değil 28inci sayfada ALIS konusu var. Ancak sizin bahsettiğiniz faaliyet destek ödemesi falan yok.
Sonra bu belgede toplam F35 projesinin maliyetinin enflasyon düzeltmesi dahil 397 milyar dolar olduğunu yazıyor.
Avustralya da bu uçağın kullanım maliyetinin yüksek olduğunu kabul etmiş. Biz zaten bunu münakaşa etmiyoruz.
Sizin verdiğiniz rakamlara göre 120 uçak için 36 milyar dolar toplam ömür maliyeti çıkıyor. Uçak başı 300 milyon dolar maliyet görünüyor. Bu rakamlar tahmini diyorsunuz sonra.
Benim baktığım site bunu 352 milyon dolar olarak vermiş. Hesap zaten ortada ; saat başı uçuş maliyeti 44000 dolar olan uçak , 132 adet ; uçak başı 90 milyon kendi fiyatı ile 58 milyar dolar çıkıyor.
Yani 130 milyar dolar değil!
Neyse aynı şeyleri konuşuyoruz sonunda.
Bir tek anlaşamadığımız konu bu uçağın iyi uçak olduğu.
Bize ben, 1-2 filosu uyardı diyorum. Fazlası gereksizdi, zararı olurdu diyorum.
Alamadık. Olmadı. Yaşasın MMU !! Kral öldü! Yaşasın Kral!! Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz