F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mart 2022, 20:51:14
Alıntı yapılan: Hornet - 16 Mart 2022, 20:49:21
RR+Kale ortaklığında yapılacak motora sadece MMU uzerinden bakmak , RRye sadece MMU motor ortağı olarak davranmak belki 100 yılda yapacağımız en büyük hata olacaktır. Bu.motorla 5.nesil motor yapabilen ilk 10 değil ilk 5 değil ilk 3 ülkeden biri olabiliriz. Bu tek proje ile motor konusunda kaçırdığımız treni hızlı trene binip yakalama şansımız bile var. Bize ülke olarak inanılmaz değer katacak bir projeden bahsediyoruz ve bana göre 5.nesil bir motor 5.nesil uçak yapmak kadar önemli hatta belki MMUdan daha önemli olacağı anlar olacak. 5.nesil bir jet motoru milyonlarca dolar değerinde... MMUyu kaç ülkeye satacağım muamma ama RR eşliğinde yaptığın bir 5.nesil motoru satman çok daha kolay olacak. Bu yüzden RRye basit bir proje ortağından daha fazla değer verilmeli... Ingilizler ile bu tür ortak projeler artırılmalı hatta mümkünse tempeste ortak bile olmalıyız çünkü tempest bize 6.nesil uçakların on bilgisi için bulunmaz nimet. Aramız bu kadar iyi iken bae systems ile havadan bağımsız tahrik sistemleri üzerine ortak proje gelistirebiliriz. Mildeni ureteceksek bu sistemi bugünden projelendirmek lazım.

Katılıyorum... Batıda bize en yakın ülkeler İngiltere ve İspanya

İtalya'yı da buna dahil edebiliriz. İngiltere, İtalya ve İspanya ile ilişkilerimiz Almanya ve Fransa'ya nazaran çok daha iyi durumda. Mesajı Paylaş

Bizim hatamız şu oldu ; RR+Kale ortaklık teklifini kesinlikle kabul etmeliydik... Görüşmeler de ilerleme olmuş(!) doğruysa katılalım... Maalesef güç sistemlerinde naz yapacak lüksümüz de  yok tecrübemiz de yok Mesajı Paylaş

#3442
"F-35  alimi su asamada bence soz konusu degil "

doğrudur.
kişisel yorumum:

14x70000000=

çarpı 48=

ruhuna fatiha.



resmi açıklamalar ise şu  şekilde:

"Demir, "F-35 konusunun kapandığını ve bizim kendi göbeğimizi kendimiz kesmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Milli Muharip Uçak, Hürjet gibi projelerimizde çeşitli alt kabiliyetleri olanca gücümüzle geliştirmek durumundayız. F-16 modernizasyonu konusunda kararlıyız ve biz bunu yaparız" "

https://www.yenisafak.com/gundem/savunma-sanayii-baskani-ismail-demirden-onemli-aciklamalar-patriot-defterini-kapattik-3769548
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 16 Mart 2022, 05:12:36
Sn mehmet05,
İzninizle bazı noktaları düzelteyim.
Rolls Royce'un ürettiği 16000 adetten fazla savaşan uçar birimde kullanılan jet motoru var. Bunların arasında;
Ej200 (tasarım sahibi ve ana üretici) Typhoon 20200lbf
RR lift System (F35B uçağının motordan çıkan itkisini kalkış gücüne çeviren transmisyon sistemi)
RB199 (tasarım ve üretim) Tornado uçaklarının motoru. 16400lbf
Adour Turbomeca (tasarım ve üretim) Hawk ve Goshawk eğitim uçakları motoru 8000lbf
Pegasus Harrier jet motoru. 24000lbf
Spey Engine - AMX savaş uçağı motoru 12000lbf
CTS-800 turboshaft (t-129 helikopteri)
MTR 390 turboshaft (tiger helikopteri)
GEM turboshaft (Lynx helikopteri)
Dünyanın en büyük çaplı motoru olan Rolls Royce Ultra Fan 355cm çapında olacak. 110bin lbf itkiye çıkan bir motor bu. Buna türbin kanadı yapabilen beceri, 35000lbf lik motora çok daha rahat yapar.

Rolls Royce, F136 motorunda %40 katkıyla GE ile ortak olarak motor geliştirdi F35 için. P&W ile değil.

Teşekkürler Yaşar Bey,

Aslında RR F-136 haricinde ses üstü hıza çıkabilen 11.000-kg üstü itki gücüne haiz bir motor yapabilmiş değil ki benim ifade etmek istediğim buydu. Verdiğiniz örneklerin hiçbiri bunun dışında değil. Ben F-135 'de RR'nin ortaklığı var zannediyordum, ancak F-135 de RR ortaklığı sadece Lift fanı konusunda imiş galiba. Asıl ortak olduğu F-136 ise seri üretime geçememiş, ABD bütçesinden destek çekilince yarım kalmış bir proje haline dönüşmüş. F-119 sonrası F-135 PW 'yi hızla büyütürken zannedersem GE'yi yolcu uçağı motorları ile sınırlayan bir hal var. Benzerini jet uçaklarında da gözlemleyebiliyoruz zannedersem. Neyse şu anda RR'nin de 11.000-kg üstü, hele MMU veya Tempest gibi supercruise yapacak uçaklar için 14.000 kg+ çalışan seri üretimde motor mevcudunun olmadığı anlaşılıyor. Ancak RR'nin saydığınız tecrübeleri düşünüldüğünde bu firma ile yeni bir motor geliştirmek çok da zor olmayabilir, ama hemen olabilecek, takvimi belli bir iş de olmayacaktır. Bizim için bu ortaklıkta motorlara kavuşmak kadar, teknoloji ve altyapısını da elde edip, yarın kendi kendine yetebilmek ana amaçlar olmalı düşüncesindeyim.    Mesajı Paylaş

#3444
Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mart 2022, 20:10:27
Alıntı yapılan: Yasar - 16 Mart 2022, 19:46:29
Hep söyledim. Gene söylüyorum. MMU da tek çıkış yolu RR ile yeni motor projesidir. TR Motor kaç senedir bu motor üzerinde çalışma yapıyordu. Motorun ilk geliştirme fazı bitmiş durumda. Yani ortada kullanılabilecek teknik bir çok veri var. Ayrıca bu motor f110GE132 motoruyla bir çok ortak tarafı olan bir motor. Bu kadar detayı bilinen bir motorun RR tarafından ete kemiğe bürünmesini sağlamak çok zaman almayacaktır.
RR, Kale ve TEİ tesislerini ve TR Motor'un çizimlerini ve teknik verilerini kullanarak kısa sürede ortaya bir motor çıkarabilir. Bırakın 2028'de F110 motorlu ilk filoyu. Daha önce RR motorlu TFX ler filoya dahil olabilir. Yeterki bürokrasi bu işin önünü kapatmasın.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ssb-mmu-tf-x-motoru-gelistirme-projesi-faz-ii-asamasi-icin-yakinda-ihale-acacak-4854

TR Motor'un kaç senedir RR ile çalışma yaptığı motor ne motoru Sayın Yaşar? EJ-200 mü? Bu motor F-110-132 ile birçok ortak noktaya  sahip dediğinize göre bu motor EJ-200  olamaz , çünkü hiçbir benzerlikleri yok...

Kale ile RR ortak çalışıyordu daha doğrusu ortak teklif vermişlerdi ama antlaşma olmamıştı  , Tr Motor bu ortaklığın neresinden tuttu da RR motoru üzerinde ortak çalıştı? İlk defa duydum Trmotor + RR motor ortak çalışmasını ,  Kafam karıştı
Sn serkan1976,
Yazdıklarımı yanlış anlayıp yanlış yorumlamışsınız.
RR ile TRMotorun ortak çalışması var demedim. Yazdıklarımı bir daha okuyun derim.
TRMotor senelerdir bilgisayar üzerinde çalışarak MMU motorunun Faz-1 aşamasını tamamlayacak proje çalışmasını yapmış. Bu bilgiler hazır. Motorun ana hatları, ne olması gerektiği, vs vs teknik döküman halinde hazır. RR bunu alıp kullanabilir diyorum. Bu işlem için de zaman harcamasına gerek yok yani. Hatta projenin faz 2 safhası için, RR, bizim firmaları da kullanabilir. Hem projeyi geliştirmek için hemde ileride parça üretimi için.
EJ-200'den MMU'ya motor olmaz. Kendileri bile 27000lbf lik motordan bahsediyorlardı. Oysa F110GE132 motorunun 36000lbf itkiye ulaşabilecek kapasitesi var. Bizim TRMotor'un üzerinde çalıştığı projedeki motorda GE132 motoruna daha yakın, blisk fanları ile ve itki verimi bakımından. MMU motoruda bu minvalde olacaktır. RR de 32-36000lbf arası bir motor yapmak durumundadır bizim isterlerimizi karşılaması için.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 17 Mart 2022, 03:15:14
Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mart 2022, 20:10:27
Alıntı yapılan: Yasar - 16 Mart 2022, 19:46:29
Hep söyledim. Gene söylüyorum. MMU da tek çıkış yolu RR ile yeni motor projesidir. TR Motor kaç senedir bu motor üzerinde çalışma yapıyordu. Motorun ilk geliştirme fazı bitmiş durumda. Yani ortada kullanılabilecek teknik bir çok veri var. Ayrıca bu motor f110GE132 motoruyla bir çok ortak tarafı olan bir motor. Bu kadar detayı bilinen bir motorun RR tarafından ete kemiğe bürünmesini sağlamak çok zaman almayacaktır.
RR, Kale ve TEİ tesislerini ve TR Motor'un çizimlerini ve teknik verilerini kullanarak kısa sürede ortaya bir motor çıkarabilir. Bırakın 2028'de F110 motorlu ilk filoyu. Daha önce RR motorlu TFX ler filoya dahil olabilir. Yeterki bürokrasi bu işin önünü kapatmasın.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ssb-mmu-tf-x-motoru-gelistirme-projesi-faz-ii-asamasi-icin-yakinda-ihale-acacak-4854

TR Motor'un kaç senedir RR ile çalışma yaptığı motor ne motoru Sayın Yaşar? EJ-200 mü? Bu motor F-110-132 ile birçok ortak noktaya  sahip dediğinize göre bu motor EJ-200  olamaz , çünkü hiçbir benzerlikleri yok...

Kale ile RR ortak çalışıyordu daha doğrusu ortak teklif vermişlerdi ama antlaşma olmamıştı  , Tr Motor bu ortaklığın neresinden tuttu da RR motoru üzerinde ortak çalıştı? İlk defa duydum Trmotor + RR motor ortak çalışmasını ,  Kafam karıştı
Sn serkan1976,
Yazdıklarımı yanlış anlayıp yanlış yorumlamışsınız.
RR ile TRMotorun ortak çalışması var demedim. Yazdıklarımı bir daha okuyun derim.
TRMotor senelerdir bilgisayar üzerinde çalışarak MMU motorunun Faz-1 aşamasını tamamlayacak proje çalışmasını yapmış. Bu bilgiler hazır. Motorun ana hatları, ne olması gerektiği, vs vs teknik döküman halinde hazır. RR bunu alıp kullanabilir diyorum. Bu işlem için de zaman harcamasına gerek yok yani. Hatta projenin faz 2 safhası için, RR, bizim firmaları da kullanabilir. Hem projeyi geliştirmek için hemde ileride parça üretimi için.
EJ-200'den MMU'ya motor olmaz. Kendileri bile 27000lbf lik motordan bahsediyorlardı. Oysa F110GE132 motorunun 36000lbf itkiye ulaşabilecek kapasitesi var. Bizim TRMotor'un üzerinde çalıştığı projedeki motorda GE132 motoruna daha yakın, blisk fanları ile ve itki verimi bakımından. MMU motoruda bu minvalde olacaktır. RR de 32-36000lbf arası bir motor yapmak durumundadır bizim isterlerimizi karşılaması için.

Yaşar Bey, çok haklısınız, ancak TR motor bu ARGE çalışmasını bedava verir mi, yoksa iş payı yada nakit karşılığı mı verir. Iş payı karşılığı ise, belli taşeron kapasitesi dışında Türkiye'nin Kale, TEI varken sektörde asıl oyuncu bir başka şirkete daha ihtiyacı var mı, yoksa kaynakları gereksiz mi kullanıyoruz. Þirket evliliği olsa TEI ortağı GE yada TAEC ortağı RR bu işe nasıl bakar. Yoksa satın alma mı gerekir. Veya TR motor Alp Havacılık boyutunu aşmayacak boyutta uzman alt yüklenici olarak mı kalır. Sorular sorular. Sektörü kaynak israfı ve zombi şirketler yaratmadan regüle etmek önemli. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 16 Mart 2022, 19:46:29
Hep söyledim. Gene söylüyorum. MMU da tek çıkış yolu RR ile yeni motor projesidir. TR Motor kaç senedir bu motor üzerinde çalışma yapıyordu. Motorun ilk geliştirme fazı bitmiş durumda. Yani ortada kullanılabilecek teknik bir çok veri var. Ayrıca bu motor f110GE132 motoruyla bir çok ortak tarafı olan bir motor. Bu kadar detayı bilinen bir motorun RR tarafından ete kemiğe bürünmesini sağlamak çok zaman almayacaktır.
RR, Kale ve TEİ tesislerini ve TR Motor'un çizimlerini ve teknik verilerini kullanarak kısa sürede ortaya bir motor çıkarabilir. Bırakın 2028'de F110 motorlu ilk filoyu. Daha önce RR motorlu TFX ler filoya dahil olabilir. Yeterki bürokrasi bu işin önünü kapatmasın.

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/ssb-mmu-tf-x-motoru-gelistirme-projesi-faz-ii-asamasi-icin-yakinda-ihale-acacak-4854

Trmotor gerçekten söylediğiniz kadar verimli bir şirket mi gerçekten?
Yani öyle bir anlattınız ki Trmotor 5.nesil bir motor çizdi , teknik isterlere  uygun motoru tasarladı ( böyle bir kapasiteye-bilgiye-yeterliliğe sahip mi? Sanmıyorum) sanki Kale+RR 'de bu çizimleri alıp motoru yapıverecek...
Faz-1 ne? Motor ne ağırlıkta,boyutta,nitelikte ona karar verildi...İbrahim Sünnetçi de bunu yazmış...

Yani Faz,-1 'de bir motor tasarımı ortaya konuyor mu? Trmotor bu isterlere uygun bir tasarım mı yaptı? Mesajı Paylaş

#3447
Haberleri takip edenler pek olmuyor  bu başlıkta genelde.ama dün gece güney Kore in 11 f 35 i Pentagon tarafından şifreye kapatılmış.g Kore sitelerinde haberler geçiyor.eger doğruysa ki şaşırmam burda f 35 i savunan saf arkadaşlara iyi bir uyarı anlamına gelir

https://inf.news/en/military/c1830cb71359c5b1da767a7ea48fddd6.html Mesajı Paylaş

Burda f 35 savunuculugu yapan  arkadaşların yorumlarını bekliyorum ve merak ediyorum nasıl cevap verecekler nasıl kurtarmaya calisacaklar Mesajı Paylaş

#3449
Yabancı basında çıkan haberleri doğru okumayıp, haberi, kendi kişisel inançlarına ve inanmak istedikleri yöne doğru çeken kişilerin yaptığı yanlış ve yalan değerlendirmelere göre ABD , Güney Kore F35'lerinin 11 tanesini kilitlemiş. (Büyük ihtimalle F35 JSF-II isminin sonundaki I harflerini 11 anlayan bir sivri zekalının işi)
İyice araştırıldığında ve doğru kaynaklardan haber bakıldığında; F35'lerin geleneksel problemi olan bilgisayar sistemindeki sıkıntıların bitmediği ve Güney Kore'ye ait BİR F35 uçağının tüm bilgisayar ve iniş kontrol ünitesinde oluşan elektronik arıza yüzünden iniş takımları açılmayınca, piste dökülen köpük üzerine karın üstü acil iniş yaptığı anlaşılacaktır.
Olayın sonucunda Güney Kore elindeki tüm F35'lerin (30 adet) uçuşunu durdurmuş ve teknik sorun çözülünceye kadar bunun devam edeceğini belirtmiştir.

https://www.cbsnews.com/news/f35-grounded-south-Korea-malfunction-emergency-landing/
https://www.janes.com/defence-news/news-detail/south-Korea-grounds-f-35-fleet-after-emergency-landing
https://www.aa.com.tr/en/world/f-35-fighter-jets-face-setback-as-south-Korea-grounds-entire-fleet/2466241 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz