F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

Alıntı yapılan: baryshx - 04 Kasım 2023, 00:50:08
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Kasım 2023, 22:42:43

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Muharip Uçak Kaan'la ilgili, "TUSAÞ'ta yapımı devam eden Kaan yüzde 100 yerli ve millidir. 'Kaan' Türkiye Yüzyılı'nı değiştirecektir.

Þu anda bütün testleri yapılıyor ve uçacak. TR Motor bize motor sözünü verdi, bunun da motorunu verecek ve 2028'de uçacaktır. " dedi.

Bugün yapıldı bu açıklama... 2028'de yerli motorla uçuş hedefi devam ediyor....
Bu arada hep dikkatimi çekiyor. Kavramlardan sorun var.

Türkiye yüzyılı mı, Türk yüzyılı mı? Bu da "Türkiye Edebiyatı" olayı gibi bir şey. Çünkü, bu hükümet önceki yaptıklarından dolayı bu konularda mimli.

Ayrıca, Türk yüzyılı 1923 ile 2023 arasıydı. Bundan sonrası Türk iki yüzyılı ;D :P

2000 öncesini yok sayıp, sonrasını kastediyorlarsa tamamdır :-\


Hiç kusura bakmasınlar. Türk Yüzyılı olmaksızın Türkiye Yüzyılı neredeyse hayal.

Türk Enerji yolunu sağlamadan, Türk Cumhuriyetlerini de kendi enerjilerini pazarlama gücüne kavuşturup, bu konuda işbirliği yolunu açamazsak, Türkiye olarak da işimiz zor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 04 Kasım 2023, 13:16:57
bu işin maliyet kısmıda ilginç olacak.motorun yerlileştiği ve ihracatların yerli motorlarla yapılacağı varsayılırsa ;
80 milyonluk birim başına satış olacağı( bence f 35 lerden ucuza satarız pazara hakim olmak adına) varsalıyarak 1000 uçak 80 milyar dolara tekabül eder. yedek parçalar motorlar bakım eğitim satış fiyatının genelde 2 veya 2.5 katı bir maliyete tekabül ettiğine göre ortalama gelir 200 milyar dolara ulaşacaktır. buna birde mühimmat satışını da eklersek en az 100 milyar dolarda mühimmattan para kazanacağımız anlamına gelecektir. sadece kaan özelinde gelecek 20 yılın projeksiyonu bu olacaktır 300 milyar dolar / 20 yıl :yıllık ortalama 15 milyar dolar gelir anlamında.maliyetler düşüldüğünde en az 8 milyar dolar kar bırakacak yılda

Böyle işlerde üretilen malda yabancı/ithal girdi yoksa, maliyet hesabının zarar olmadıkça o kadar önemi de yoktur. Maliyet in önemli bir kısmı, taşeronlar için katma değer olarak, yine milli değer olarak kalacaktır. Mesajı Paylaş

projenin  üreticisi olan 9 ülkenin tamamının veto hakkı var,  şimdi eğer Alamanya da o ülkeler içine girecekse,  bu hakkı talep etmesi gayet doğal.
Mesajı Paylaş

sayfanın başında paylaşılan habere bakarak,  milli motorun  büyük TF10000  olmayacağına dair tahminim artık daha da  güçlendi.

büyük TF10000 TEİ firmasının  ihale bize  verilirseye  dair önerisi  gibi.
bahsedilen 2028'de uçağa takılacak olan şey  bu öneriden farklı gibi duruyor.
yani bahsedilen 35000lb milli motor  büyük TF10000  değil gibi.


"TF10000'den  büyük TF35000   çıkacağına, ;  ama bu  motor önce  35000'den daha düşük güç  vereceğine,   sonraki  modellerde 35000lb  güce  ulaşacağına"
mealinden yorumlar vardı.
şu yukarıdaki haberden anladığım,  bu tahminler giderek zayıflıyor gibi.
Mesajı Paylaş

TEİ  ile yerli motor  beklentisini coşturan ,  bir süre önce bir yetkilinin yerli motorla ilgili 200  üzeri mühendisin çalışmaya başladığına dair açıklaması oldu.
fakat bir soru sormam gerekiyor.
bu bahsi geçen açıklama,   mühendislerin Büyük TF10000  yapma çalışmasına başladığını  anlatan bir açıklama mıdır?
TRM firması  kendi motorunun  detay tasarımını tamamlayıp,  alt yüklenicilere ve TEİ'ye  siz  şu parçaları   üretin  şeklinde bir iş dağılımı   yapmış olamaz mı?
sakın bu bahsi geçen 200 veya 300  mühendis,  bu iş dağılımıyla kendilerine  verilen kısımlar üzerinde çalışmaya başlamış olmasın?

yani o  açıklamayı yanlış yorumlamış  olabilir mi forum ahalisi?
Mesajı Paylaş

Türkiye motorun lisans işini TEİ'ye GE ortaklığı sebebiyle bırakmayacaktır. TR Motor'un ise fiziki motor geliştirme altyapısı bildiğim kadarıyla yok. Tasarladığı !!! parçaları bir şekilde TEİ, Kale ve Tübitak SAGE gibi kuruluşları taşere !! ederek ürettirecektir.  Know-How paylaşımı olsa bile bir şekilde lisans TR Motor'da kalacaktır. Bugün Twitter'da TRMotor'un iş ilanları vardı. Bu işler biraz karışık. Bizler için beklentiler dışında, süprizler de olabilir. TEİ dışında parçalar hali hazırda üretiliyor da olabilir. Mesela TS-1400'ün bile tek kristal bıçakları TEI'ye, Tübitak SAGE'den gelmişti bildiğim kadarıyla...

TF-6000, TF-10000 hazır olduğunda kullanılacak seri üretime girecek motorlar. Platformları onları bekliyor olacak. Yani sadece test üretimi, teknoloji gösterimi de değiller. Mesajı Paylaş

elbette,   üretimi alt yüklenicilere yaptırmaları doğal,  zaten  söz gelimi  tek kristal bıçak üreten  kaç tesis var bu ülkede?
kurulu sanayinin tüm imkanları kullanılacak ki  maliyet düşsün.
tabi  en büyük alt yüklenici  tahminen TEİ  olur,  arslan payı oraya gider.
Mesajı Paylaş

TEI hisseleri kime ait?

TEI'nin %50,5'lik hissesi TUSAÞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ.'ye, %46,2'lik hissesi General Electric şirketine, %3.3'lük hissesi ise Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumu'na aittir.

Benim tahminim Amerikalılar bizim yerli TS-1400'den bile para alıyordur...

Trmotor'un kurulma sebebini şimdi anlıyor musunuz? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Kasım 2023, 19:47:30
TEI hisseleri kime ait?

TEI'nin %50,5'lik hissesi TUSAÞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ.'ye, %46,2'lik hissesi General Electric şirketine, %3.3'lük hissesi ise Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Türk Hava Kurumu'na aittir.

Benim tahminim Amerikalılar bizim yerli TS-1400'den bile para alıyordur...

Trmotor'un kurulma sebebini şimdi anlıyor musunuz?
ge hissedar olarak şu an sadece kar payı ve temmettü dağıtımlarını alıyor. ama iş hisse devrine geçerse normal zamandaki hisselerin on katı fiyatlarını talep edeceklerdir. sizin patentli motorunuz var şirket değeriniz yüksek derler. ama bu motorlar tei tarafından üretilmemiş olsaydı hisselerin piyasa değerinden karşılığı ödenerek ge yi hissedarlıktan çıkarabilirlerdi. şu an ge için altın yumurtlayan tavuk durumunda tei hem iş yaptırıyor hem değerlenmesinden para kazanıyor. trmotor burada çok mantıklı bir hareketti. tabela şirketi bile olsa önemli değil yasal sıkıntıların  arkasından dolanarak patentli ürün hakkına ortak olmaktan kurtardı teiyi Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 04 Kasım 2023, 16:52:59
TEİ  ile yerli motor  beklentisini coşturan ,  bir süre önce bir yetkilinin yerli motorla ilgili 200  üzeri mühendisin çalışmaya başladığına dair açıklaması oldu.
fakat bir soru sormam gerekiyor.
bu bahsi geçen açıklama,   mühendislerin Büyük TF10000  yapma çalışmasına başladığını  anlatan bir açıklama mıdır?
TRM firması  kendi motorunun  detay tasarımını tamamlayıp,  alt yüklenicilere ve TEİ'ye  siz  şu parçaları   üretin  şeklinde bir iş dağılımı   yapmış olamaz mı?
sakın bu bahsi geçen 200 veya 300  mühendis,  bu iş dağılımıyla kendilerine  verilen kısımlar üzerinde çalışmaya başlamış olmasın?

yani o  açıklamayı yanlış yorumlamış  olabilir mi forum ahalisi?
hayır sen yanlış yorumluyorsun. tei tf 6000 i kendi imkanlarıyla geliştiriyor. kendi mühendisleriyle. tr motor ise sadece kaanın motorunu geliştiriyor. 200 e yakın mühendis hem teiden hem tusaştan tr motora kaydırıldı.röportajda kaanın motorunun detay tasarımının bittiği ve parça kesimlerinin başladığı ifade edildi. yani tf 6000 ile kaanın haberleri birbirlerinden farklı. bu arada tüm bu işlemler teide yapılacak zaten. yani işveren ssb müteahit trmotor ,taşeron tei olay bu kadar basit Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz