F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.4%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.3%)
Rafale
11 (12.8%)
SU-35
12 (14%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.3%)
JF-17 Block3
9 (10.5%)
FC-31
11 (12.8%)

Toplam Oy Verenler: 86

madem milli motorun trm  üzerinden  ABD  ortaksız  tamamen yerli firmanın malı olması  isteniyor,  aynı şeyi diğer motorlarda da yapmak  çok mantıksız olmasa gerek.
TF6000 motoru henüz yeni toparlanmış ve daha sertifikasyon sürecine girmemiş olan bir motor.
yani bir  tescil yok.
şu durumda motorun tasarımı el altından öbür firmaya  aktarılamaz mı?
tüm  fikri ve sanayi hakları öbür firma kendi adına  tesciller.
veya el altından transfere bile gerek kalmayabilir;  çünkü  tank motoru işini hatırlarsak,  yabancı bir firma  ile tasarım sonrası tüm hakların yerli firmaya devri gibi bir süreç  için uğraşılıyordu 2014'lerde.
demek  kim tasarlarsa motor onun  olmak zorunda diye bir şey yok,  şu halde TEİ  tüm fikri ve sanayi mülkiyet haklarını  satabilir mantıken.
eğer MMU  motorunda ABD  alakası istenmiyorsa,  bunu insansız jet filolarının can damarı olan  TF6000  için de  düşünmek gerek.

TS1400 ve PD170  artık sertifika süreçlerini tamamlamış veya başlamış,  orada  resmi bir tescil süreci işliyor,  belki  artık  onlarla uğraşmamak gerek;  ama TF serisi motorlar  için bunu bir düşünmekte  menfaat vardır bence.
Mesajı Paylaş

Adamlardan lisans ile motor uretmek icin son noktaya gelmisken boyle bir sey biraz garip kacmaz mi? Oyle yada boyle bizim bu adamlara ihtiyacimiz var. Bleki 10 sene onceki teknolojisi olacak ama ihtiyacimiz var iste. Mesajı Paylaş

#3912
ABD F-35 ve F-22 uçuş maliyetleri vs sebeplerle T-7 uçağının silahlı versiyonunu geliştirecekmiş. MURAD radarlı Hürjet verseydik abilerime, onların T-7'sinden çok daha ucuza mal olacaktır.... Mesajı Paylaş

"Adamlardan lisans ile motor uretmek icin son noktaya gelmisken boyle bir sey biraz garip kacmaz mi? "

kaçmaz; çünkü fikri ve sanayi mülkiyet hakları satılamaz diye bir şey yok.
RR kabul etseydi,  onların tasarlayacağı motor bizim olacaktı zaten.  ip  hakları tümüyle satılamaz diye bir  şey yok yani.
ABD  Türkiyesiz bir politika geliştiriyor ve basamak basamak uyguluyor.
önce alternatif üsler kuruyor,  sonra Türkiye'deki üslerdeki faliyetleri azaltıyor. günü geldiğinde  artık Türkiye'deki üslere ihtiyaç  kalmadığına karar  verme olasılıkları da var.
Akdeniz'de bize karşı ve orada da gereğini yapıyor, GKRY'ye silah ambargosunu kaldırıyor.
ABD gibi büyük ülkeler bir politika  uyguladıkları zaman,  o politikadan 15 yıl  dönmezler,  bu demektir ki  bu durum epeyi uzun süre böyle devam eder.
burada  onlar bizsiz yürümeyi  öğrenmiş ve uyguluyorsa,  bizim de onlar olmadan yürümeyi öğrenmemiz gerekiyor.
onların attığı adımlara karşı çözüm,  onlarsız yaşamanın yol haritasını uygulamaktır,  o da işte  bu tür  tedbirlerle olur.

sekiz on yıl sonra bir bakmışız ki, tansiyon yarı yarıya düşüvermiş,  her iki ülke de yeni durumdan  memnun bir şekilde yaşayıp gidiyor.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 03 Kasım 2023, 18:55:32
Alıntı yapılan: Tigerfish - 03 Kasım 2023, 18:24:23
Allah'tan bu geri zekalılardan ipin ucunu kaçırdıkları tüm teknoloji transferi aldık denizaltı konusunda. O zaman alman kamuoyunda müthiş bir kıyamet kopmuştu .Leo 2  Suriye'ye sürerken onların ne kadar kudurduklarını bir görecektiniz. Alman tankın dünyanın en iyisi olarak karizması baya çizilmişti. Þimdi de Meclis'te sosyallar ve yeşiller kuduz aşısı olmayanlar gibi denizaltı konusunda kuduruyorlar ama Allah'tan iş işten geçti.

Ah Sngela ah gelen gideni aratırmış.
Sizin ve Sn Gökbörü'nün söylediklerine bir diyeceğim yok. Ancak bir söz vardır "domuzdan ne koparırsan kardır" diye.
Onlar vermeye niyetli olduklarında teknolojiyi almaya varım ben. Bakın sadece Hisar A ve O için 600milyon doların üzerinde para harcadık; ve de 5 yılımızı aldı. Alman'dan AIP teknolojisini TOT anlaşması ile aldık. Þimdi özgüvencimizle kendimiz Milden ve STM500 için uygulayacağız. ABD, F35 ve motor teknolojisini bir ucundan bize verdi; derken akabinde BAE Systems yardımıyla vs derken, kendimiz KAAN'ı yaptık. Bunlardan yardım almasak, bilinen şeyleri tekrar keşfetmek için, hem tonlarca para hemde zaman harcayacaktık.

Alman yaptığı kontrata sadıktır. Sıkı kontrat altına alınca istediğinizi sonunda alırsınız. Denizaltında gecikme cezası ödediler bize. Çünkü yaptıkları denizaltı hatalıydı ve yan yatıyordu su yüzüne çıkarken. ABD ve İngiliz'e pek güven olmaz. Hele şimdi başlarında Hintli var ki, iş adamı olarak çok kaypaktırlar. Ama İngilizlerin de bize ihtiyaçları var. Hem AB ile ticarette hem de ulaşmakta zorluk çektikleri bir çok pazara bizim aracılığımızla ulaşabileceklerini biliyorlar. Onun için yamuk yapamazlar. Avrupa'da sevilmeyen adamlar İngilizler. Avrupa şarkı yarışmalarında neden hep sıfır puan alıyorlar? Bize kendilerini sevdirmeleri lazım. Onun için yakın oynuyorlar.
Hepsinden faydalanmasını bilmemiz lazım. Önemli olan kuyruğu kaptırmamak. Altay'da o hatayı yaptık.



Bu yorumunuz nasıl gözümden kaçtı acaba anlamadım.

Mükemmel +1 Mesajı Paylaş

Milli Savunma Bakanı Güler'den kritik F-35 açıklaması:

Milli Savunma Bakanı Yaşar Güler, F-35 savaş uçağı hakkında kritik açıklamalarda bulundu. Güler, F-35'le ilgili olarak İsrail'in büyük sorunlar yaşadığını açıkladı.

Bakan Güler tarafından yapılan açıklamada, "Þu anda Amerika'da dahi F-35'lerin çoğunun uçuşu kesilmiş durumda, İsrail F-35'lerini uçuramıyor ve bu konuda da sürekli Amerika'ya saldırıyor. Avrupa'daki birçok ülkede de anlaşılmayan, onların çözemediği aksaklıklar var.

Açıkçası biz KAAN gibi bir uçağı  artık şu anda hangardan çıkarmışız, 15-20 gün sonra uçuracağız. Biz hakikaten F-35 almalı mıyız? Yoksa KAAN uçağı için biraz daha sabretmeli miyiz? Kendi yerli milli uçağımızı kullanmak dururken F-35'i kullanabilir miyiz, kullanmalı mıyız? Bunu iyice bir düşünmemiz  gerekir. Benim şahsi görüşüm; kesinlikle alma taraftarı değilim." ifadelerine yer verildi.

Yaşar Güler, F-35 projesi kapsamında ödenen ücretin ne olacağının sorulması üzerine, "Bu bizim düşüncemiz ve olup olmayacağını bilmiyoruz açıkçası. F-16 Blok 70 Viper'ları alırken o parayı oraya mahsup ettirelim diye düşünüyoruz ama tabii kesin bir şey yok  henüz." dedi.



Kaynak:
https://www.savunmasanayist.com/milli-savunma-bakani-gulerden-kritik-f-35-aciklamasi/ Mesajı Paylaş


2022 yılının Ocak ayında kuş çarpması sonucu hasar gören F-35A savaş uçağı, yüksek onarım maliyetlerinden dolayı hizmetten çıkarılıyor.

Güney Kore Hava Kuvvetleri, yaptığı açıklamada 2022 yılının Ocak ayında kuş çarpması sonucu ciddi hasar gören F-35A savaş uçağının emekli edileceğini belirtti. Bu bağlamda Hava Kuvvetleri, ABD'li üretici Lockheed Martin ile yapılan kapsamlı bir analiz sonucunda F-35A'nın gövde, yapı, motor, kontrol ve navigasyon sistemi de dahil olmak üzere yaklaşık 300 bileşeninde hasar görüldüğünü ifade etti.

Onarımlar ve diğer güvenlik kaygıları için gereken yüksek maliyetler ve uzun süre göz önüne alındığında, Güney Kore Hava Kuvvetleri'nin inceleme komitesi, uçağı tamir etmektense kullanımdan kaldırmanın daha iyi olduğu sonucuna vardı. Plan, Savunma Bakanlığı'nın onayıyla nihai hale getirilecek.



Askeri yetkililere göre Güney Kore envanterinde bulunan 40 adet F-35A savaş uçağından birinin onarım maliyeti yaklaşık 140 milyar won (107.6 milyon dolar). Bu sayı, 110 milyar won olarak tahmin edilen birim satın alma maliyetinden daha yüksek. Bu bağlamda Yonhap News tarafından yapılan habere göre Güney Kore, kullanımdan kaldırılan uçaklardan, teknisyenlerin eğitimindeki potansiyel kullanımı da dahil olmak üzere çeşitli şekillerde faydalanacak.

Ocak 2022'de Güney Koreli bir F-35 pilotu, aviyonik sistem arızasıyla sonuçlanan bir eğitim oturumu sırasında kuş çarpmasının ardından "gövde üzerine iniş" yapmak zorunda kalmıştı. O dönemde uçağın sol hava girişine 10 kilogramlık bir kartalın çarptığı açıklanmıştı. Bu kaza, hidrolik kanalın ve güç kaynağı kablolarının zarar görmesine neden olmuştu. Bu durum iniş takımlarının çalışmasını engellemişti. Sonuç olarak uçak, zorunlu iniş yapmış ancak pilot yara almadan kurtulmuştu.

https://www.defenceturk.net/guney-Kore-f-35-savas-ucaginin-onarim-maliyetinin-altindan-kalkamadi Mesajı Paylaş

Uçağın sıfır fiyatından daha pahalıya onarım maliyeti ne demek ya? Bu nasıl bir uçak böyle?

Þu uçağa ah etmeye devam. Burnu pislikten kurtulmasın. Bize verene kadar bu uçak adam olmayacak inşallah.  ;D Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz