F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

#4310
Herkes tarafından kabul edilmiş 5.nesil standartı olmasa da.  F-35A/C modelleri için tek motorlu ve şişman penguen gibi yapısı tam 5.nesil kavramına uygun jet değildir. F-35B için ise bundan daha iyisi olamazdı, belki de hiç olmayacak yakın ve orta vadede, muadili olmayan aşık olabilecek tayyaredir. 3 ayrı modeli tek gövdede yapma işi zaten hatalıydı. F-35A/C çift motorlu olsaydı aerodinamik yapısı mükemmel ve hız kabiliyeti de tadından yenmez olurdu. B modeli normal pistlerden veya uçak gemisinden kalkabilen jetlere göre uçuş kabiliyeti zayıftır ve bu eksiklerini A ve C modelleri de taşımak zorunda. Mesajı Paylaş

#4311
Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 17:38:28Herkes tarafından kabul edilmiş 5.nesil standartı olmasa da.  F-35A/C modelleri için tek motorlu ve şişman penguen gibi yapısı tam 5.nesil kavramına uygun jet değildir.

Size burada katılmıyorum. "Görülmeden görmek ve vurulmadan vurmak" 5. Nesillerin mottosu ise, F-35 "görülmeden görmek" kısmı için pekala 5. nesildir. "Vurulmadan vurmak" kısmı ise biraz karışık. Kullandığı mühimmata ve ona eşlik edecek dronlara bağlı.

Bence, F-35'in en büyük zaafı şişman ördek olması değil, ama bu şişman ördeğin menzili kısa. ABD, özellikle olası bir pasifik savaşında bu menzil eksikliğini iliklerine kadar hisseder!
---------------------------------------------------------------------------------------

Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 17:38:28F-35B için ise bundan daha iyisi olamazdı, belki de hiç olmayacak yakın ve orta vadede, muadili olmayan aşık olabilecek tayyaredir.

Katılıyorum, F-35B'nin dünyada eşi yok. Ama yine de sağladığı faydanın maliyetine değdiğini düşünmüyorum. Hele ki kamikaze dronlarda yaşanan gelişmelerden sonra.
-----------------------------------------------------------------------------------

Alıntı yapılan: marmara - Bugün, 17:38:283 ayrı modeli tek gövdede yapma işi zaten hatalıydı. F-35A/C çift motorlu olsaydı aerodinamik yapısı mükemmel ve hız kabiliyeti de tadından yenmez olurdu. B modeli normal pistlerden veya uçak gemisinden kalkabilen jetlere göre uçuş kabiliyeti zayıftır ve bu eksiklerini A ve B modelleri de taşımak zorunda.

Çift motor hariç, sizinle aynı fikirdeyim! Zaten buradaki herkes bilir ki en başından beri bunu savundum. Bence, F-35 projesine jet motorlu VTOL modeli eklemek, ölümcül bir proje yönetimi hatasıydı.

Hatta şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim: Eğer "B" modelini eklemeden projeyi yürütseydiler ve o projeden biz atılsaydık; buna çok üzülürdüm. Ama mevcut durumda o kadar da umursamıyorum! Yeter ki Kaan envantere girsin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - Bugün, 15:37:19F-35'in sorunlarının hemen hemen hepsi çözüldü. Fakat LM/P&W ile ABD arasındaki dans bitmiyor. LM/P&W daha çok para istiyor, ABD bu parayı taksit taksit ödeyerek yıllara yaymak istiyor. Uçak sayısı çok fazla olduğu için faturada çok kabarık. Müthiş bir projeyi, berbat şekilde yönetmeye tam gaz devam ediyorlar. Block 4 ile pek çok konuda toparlanacak, özellikle GaN TRM modüllü AN/APG-85 radarı ve elektronik modernizasyonu ciddi farklar getiriyor.

Kaan konusunda konuşmak için çok erken. F-35'de geniş geniş yapılan soğutma hesaplamaları bile elinde patladı. Bizim de bu konuda açık kaynaklarda geçmeyen bir kaç hadisemiz var. Yapılan hesapların saha da uzun uzun test edilmesi lazım ama bizim test uçağımız bile yok. Onu geçtim İHA'da test edeceğiz diye çılgın bir projemiz var ki, söyleyen bile inanmıyor. Bizde aynı duruma düşmemek için gerekli adımları atmalıyız diyeceğim ama tabi ki de yapmayız biz öyle şeyleri.
Sn Kabardey, burada çok önemli bir noktaya değinmiş. LM ve P&W arasındaki çekişmeyi unutmamak lazım.
F22'de ve F35'de yönetim, P&W tarafına ağırlık vermiş. Hatta f135'in eksikliklerini gidermiş olan GE motoru XA100'ün hazır olmasına rağmen, yüzlerce milyon dolarlık fon açıp, P&W'ya da benzer adaptive cycle'ı olan motor yapmasını sağlamaya çalışıyor.

GaN bazlı yeni Aesa radarı ile onu destekleyen gelişmiş yazılımlı aviyonikleri ve Adaptive Cycle motoru olan bir F35, radar izi düşük uçaklar arasında başı çekmeye devam edecektir. GaN bazlı T/R modülleri, yüksek güçle çalışmalarına rağmen, daha randımanlı ve modül başına daha az soğutma isterler. Aşırı yüksek voltaja ihtiyaç duyulan ve büyük miktarda ısı üretilen durumlarda GaN daha iyi bir seçimdir

https://eliterfllc.com/the-difference-between-gan-and-gaas/#:~:text=Comparing%20GaAs%20and%20GaN%20Power%20RF%20Power%20Amplifiers&text=Simply%20stated%2C%20those%20who%20require,may%20be%20the%20better%20choice.

Ulaşamadığımız üzüme koruk demekten usanmadık.

Evet, bize ters gelen bir çok şartları vardı bu uçağın.
Kaynak kodunu istedik. Vermediler.
Boyasını her tamir sonunda alıp götüreceğiz dediler.
Parça değişimi bir problem olacaktı.

Adam yapmış dünyanın en iyi radar izi düşük uçağını. İstediği şartlarıda o belirler. Yersen alırsın; yemezsen vazgeçersin.
Yeni modifikasyonları da eklendikten sonra çok daha öldürücü bir silah olacak bu uçak.

Bu arada antre parantez eklemekte yarar var; GE ilk CRDE (Continuously Rotating Detonating Engine) motorunu ateşleyip çalıştırmış. Bu motor, potansiyel olarak tüm türbin ve hava soluyan motorların yerine geçebilecek ve hem deniz seviyesinde hem de uzayda kullanılabilecek bir motor,
  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - Bugün, 17:30:51Bugüne kadar şam'a kadar ve ötesine geçen İsrail F35 saldırıları Ruslarca saptanabilmiş mi?

Aynı Şekil Suriye'de bir Rus su35'i tarafından saptanabilme,uçuş görüntüleri kayda alınma gibi durumlara maruz kalmış mı?yani görsel ve uçak radarı teması
Tamamda o tarafta f35'i görecek veya müdahale edecek bir ülke veya teknoloji yok ki?
Şam'a kadar gidip gelir tabi..
Gerçek bir dişe diş savaşta belli olur f35.
Ruslar tarafından f35 tespit edildi mi?? Bu bir sır..
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - Bugün, 17:30:51Bugüne kadar şam'a kadar ve ötesine geçen İsrail F35 saldırıları Ruslarca saptanabilmiş mi?

Aynı Şekil Suriye'de bir Rus su35'i tarafından saptanabilme,uçuş görüntüleri kayda alınma gibi durumlara maruz kalmış mı?yani görsel ve uçak radarı teması

Ruslar saptasa bile ateş mi açacak? Diyelim ki saptayamadılar bunlar Rusların yetersizliğidir. Saptasalar da ateş açmaları söz konusu olmaz. Mesajı Paylaş

#4315
@Yasar üstat, XA100 ve XA101 çok acayip teknolojiler. Dünyada eşi benzeri yok. P&W ve GE arasında kanlı bıçaklı savaş oluyor resmen. ABD yönetimi de kemer sıkma peşinde. İki firmada tam istediğini alamadı bir türlü. 2029'dan itibaren F-135 iyileştirme yapılacak galiba. Bir ara denizcilerin istediği çift motorlu F-35 konusu tekrar açılırsa belki bu motor konusu yine hız kazanır. Gerçi XA-102 ve 103 halen devam ediyor.

İnsan düşünmeden edemiyor. Alternatif bir dünyada, GE-TEİ ortaklığı ile TF-45000 üretmek. ;D Mesajı Paylaş

Hadi buyur burdan yak

Ruslar saptasa düşürür yada vurur diyen yok...

Ama Ruslar saptayabilmiş olsalar bunun haklı gururunu ve propagandasını yüzlerce kez sergilerler di....Boy boy medyada servis ederlerdi.

Ruslar bunu yapamadıysa f35 elindeki teknolojik gelişimi daha nasıl sergilemesi gerekiyor.Yada daha ne yapması gerekiyor Rüştünü ispatlaması için.. Mesajı Paylaş

bu arada, o  beğenmediğiniz uçak 9 yılda  1060  adetten fazla üretilmiş. 
🤣😊
F16  elli yılda 4600  küsür üretilmiş.
demek  bu  beğenmediğiniz uçak  bu hızla giderse kırk yılda F16'dan daha çok üretilecek.

her ülkeye  satışa izin verilse, en çok satılan savaş uçağı olarak rekorlar kitabına bile girmesi muhtemel.  .

elbet   bir gün  bunları da gören  radarlar yapılacak;  hatta kısa süre önce Irak üzerindeki İsrail F35'lerine  radar kilidi atıldığına dair bir dedikodu da var;  ama  bu demek değil ki  bu  uçaktan kimse memnun değil.
buna  inanmak en hafif deyimle  matematik bilmemek.
sadece 9  yılda 1060  küsür üretilen bir uçak  bu.
o  nasıl memnuniyetsizlik ki  sipariş yağıyor?
bu nasıl  memnuniyetsizliktir ki  fabrika  siparişlere yetişemiyor da  üretim hızını ayda yirmi  uçağa çıkartmaya çalışıyor?

kedi burdaysa ciğer nerde?  ciğer burdaysa kedi nerde?

Mesajı Paylaş

uçak süper orası ok. eksileri var, giderilir elbette. köüleyip kötülememek değilde asıl sorun benim için; çıkarlarımızın her geçen gün çakıştığı abd den böyle kapalı kutu bir silah almak ne kadar mantıklı. kedi ciğer olayından daha ziyade bize sağladığı artı-eksilere bakmakda fayda var. Mesajı Paylaş

Bu uçağın kalitesi tartışılmaz. Olur da ABD ile uzlaşabilirsek bunlardan hiç olmazsa parasını verdiklerimizi, mümkünse de 1-2 filo almalıyız. Üssü de hazır zaten. Malatya. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz