F-35 Müşterek Taarruz Uçağı Projesi

Başlatan Felix, 22 Mart 2009, 00:38:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 14 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F-35 LERİN İPTALİ DURUMUNDA ALTERNATİF ALINABİLECEK UÇAKLAR!

Gripen NG
15 (17.6%)
EF-2000 Tranche3
39 (45.9%)
Rafale
11 (12.9%)
SU-35
12 (14.1%)
MİG-35
4 (4.7%)
SU-57
20 (23.5%)
JF-17 Block3
9 (10.6%)
FC-31
10 (11.8%)

Toplam Oy Verenler: 85

Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 17 Ağustos 2019, 22:40:40
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 17 Ağustos 2019, 20:13:59
Bu savaş uçağı Amerikanın denizlerdeki üstünlüğünü bilmem kaç katı seviyeye perçinleyecek.  Bilindiği gibi en son 2. dünya savaşında savaş gemilerinin devrinin bittiğini uçak gemilerinin koca koca gemileri nasıl haşat ettiğini görmüştük.  Ancak savaş gemilerinin geliştirilen hava savunma sistemleri bu durumu dengelemişti. Ancak bu gemiler sadece çok kısa bir mesafeden tespit edilebilen F-35 gibi savaş uçakları ile teçhiz edildiklerinde Amerika belkide dünya üzerindeki tüm donanmalarla aynı anda baş edebilecek bir güce sahip olacaktır.

Þu an sadece nimitzler bile olsa  gemi başı 80'e yakın F-35 taşıyabilirler. Her biri mini uçak gemisi olan toplamda 10 adet lhd'leride lhd başı 20 F-35 taşıyabilir . Buda toplamda 1000 adet F-35 taşıma kapasitesi demektir. Yani;

4000 100 km menzilli a-a füzesi = 125 Hava savunma Destroyerinin uzun menzilli hss kabiliyetine eşit.
2000 anti gemi füzesi = 250 savaş gemisine eşit anti gemi kabiliyeti.

Ve bunların hepsinin sadece 25 km'de tespit edilebilir ve sesten 2 kat hızlı uçabilen gemiler olduğunu düşünün.
Bahsettiğiniz senaryonun çürümesi radar teknolojisine baglı sanırım. Ben F35in düşük radar izini tespit edecek radarların 5-10 yıl içinde ortaya çıkacagına inanıyorum. Belki tespit eden bile vardır mesela İsrail.. Keza Ruslar.

O kadar kolay aşılabilecek olsa hava kuvvetlerinin ortak ana svaş platformunda fiziksel kaidelerden bu kadar feragat etmezler hocam. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Güney Kore ile Kuzey Kore arasındaki ilişkilerin yeniden sertleşmeye başladığı bir zamanda, dört adet F-35A tipi savaş uçağının daha bir hafta içerisinde Güney Kore'ye intikal etmesi planlanıyor. Perşembe günü ülkeye gelmesi planlanan jetler, Seul'ün 140 kilometre güneyinde yer alan Cheongju bölgesindeki askeri üsse konuşlanacaklar.



Yeni gelen bu dört adet uçakla birlikte Güney Kore Hava Kuvvetleri (ROKAF) envanterindeki F-35A sayısı, 8'e yükselecek. Yıl sonuna kadar Güney Kore'ye, 10 adet F-35A Lightning II daha teslim edilmesi planlanmakta.

https://savunmasanayist.com/2019/08/19/guney-Kore-f-35a-teslimatina-hazirlaniyor/ Mesajı Paylaş

Her musibetin bir iyi tarafı vardır. Ben açıkcası F-35 konusunda inceldiği yerden kopulması taraftarıyım. Bu uçağın maliyeti çok fazla . Biz şu an F-35A yı 90 milyon B modelini 115 milyon olarak biliyoruz. Yani denilen gibi 116 F-35A + 32 F-35 B alsak 15 milyar dolar civarı bir maliyet ediyor. Tüm program boyuncada bize en az 10 milyar kazanç vaadediliyor.

Þimdi biz bu uçağa 15 milyarı vereceğiz bu uçağın bize maliyeti sizce 15 milyar mı olacak ? Bir araba alıp ordu gibi 30-40 sene kullansak bile onun senelik sadece tamir bakım masrafı 30-40 senede ona ödediğimiz baştaki fiyatla aynı oluyor. Eğer siz bu arabanın yerine uçağı koyar buna yedek parça, eğitim, bakım ve diğer masraflarıda ekleyince bu ömür boyu maliyeti asıl maliyetinin 3-4 katına çıkarıyor. İşin uzmanları F-35'lerin maliyetinin 55-60 milyar dolarları bulacağını söylüyor.

Hadi diyelim bu sadece 2 katına katlıyor diyelim. 15x2 30 milyar dolar demek. Bize geri dönecek 10 milyardan 5 milyarı bile devlete dönse ortada 25 milyar para kalır . F-35'ler yerine 100 adet Tfx daha alsak 100 milyon dolar olarak beklenen birim maliyeti o paradan devletin şirketlerden ve çalışanlardan ve gelene giden parçadan alacağı vergiler ve yeni sıcak para ve ek 100 adet siparişle düşecek birim maliyetle 50 milyon dolar reel yük maliyeti diyebiliriz. Para F-35 gibi amerikaya akmıyor sonuçta.

Velhasıl kalır 20 milyon euro 5 milyar da o 100 uçağın ek ömür maliyeti eder 15 milyar dolar para biz eğer bu parayı 50 milyar dolar olması beklenen Tfx program bütçesine eklersek proje kafadan 2-3 sene öne gelir, daha ayakları yere basar ve birim maliyeti düşer.

Bu süreçte F-4 stop gapını f-16 özgürlerle yapmak f-16 stopgapınıda 4. nesilleştirilmiş hürjettten faydalanıp eğerki düşman stealth tehlikesi olacaksa her zaman açık bir su-57 veya j-31 kanalını açık tutmak lazımdır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#2273
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 20 Ağustos 2019, 23:25:12
Her musibetin bir iyi tarafı vardır. Ben açıkcası F-35 konusunda inceldiği yerden kopulması taraftarıyım. Bu uçağın maliyeti çok fazla . Biz şu an F-35A yı 90 milyon B modelini 115 milyon olarak biliyoruz. Yani denilen gibi 116 F-35A + 32 F-35 B alsak 15 milyar dolar civarı bir maliyet ediyor. Tüm program boyuncada bize en az 10 milyar kazanç vaadediliyor.

Þimdi biz bu uçağa 15 milyarı vereceğiz bu uçağın bize maliyeti sizce 15 milyar mı olacak ? Bir araba alıp ordu gibi 30-40 sene kullansak bile onun senelik sadece tamir bakım masrafı 30-40 senede ona ödediğimiz baştaki fiyatla aynı oluyor. Eğer siz bu arabanın yerine uçağı koyar buna yedek parça, eğitim, bakım ve diğer masraflarıda ekleyince bu ömür boyu maliyeti asıl maliyetinin 3-4 katına çıkarıyor. İşin uzmanları F-35'lerin maliyetinin 55-60 milyar dolarları bulacağını söylüyor.

Hadi diyelim bu sadece 2 katına katlıyor diyelim. 15x2 30 milyar dolar demek. Bize geri dönecek 10 milyardan 5 milyarı bile devlete dönse ortada 25 milyar para kalır . F-35'ler yerine 100 adet Tfx daha alsak 100 milyon dolar olarak beklenen birim maliyeti o paradan devletin şirketlerden ve çalışanlardan ve gelene giden parçadan alacağı vergiler ve yeni sıcak para ve ek 100 adet siparişle düşecek birim maliyetle 50 milyon dolar reel yük maliyeti diyebiliriz. Para F-35 gibi amerikaya akmıyor sonuçta.

Velhasıl kalır 20 milyon euro 5 milyar da o 100 uçağın ek ömür maliyeti eder 15 milyar dolar para biz eğer bu parayı 50 milyar dolar olması beklenen Tfx program bütçesine eklersek proje kafadan 2-3 sene öne gelir, daha ayakları yere basar ve birim maliyeti düşer.

Bu süreçte F-4 stop gapını f-16 özgürlerle yapmak f-16 stopgapınıda 4. nesilleştirilmiş hürjettten faydalanıp eğerki düşman stealth tehlikesi olacaksa her zaman açık bir su-57 veya j-31 kanalını açık tutmak lazımdır.
1 F35in saatlik uçuş maliyeti 40.000 dolar.. 116 uçakla günde 1 saat eğitim yapmanın maliyeti 6 milyon dolar. Yıla vurdugunda 2,2 milyar dolar. 1 uçakla eğitimi 2 saate çıkardıgında 4,4 milyar dolar ediyor. Olası operasyonlara katılımın , bakım , yedek parça falan dediğinde 120 uçağın yıllık masrafı 5-6 milyar dolara geliyor. 7den aşağı değildirde ben 5-6 diyorum Mesajı Paylaş

F-35 pahalı demek hiç doğru değil. Savaş uçağı bu boru değil. Buğün Ruslardan SU-35 alalım desek bize minimum 70, 80 milyon dolar fiyat çekecekler. Işletme maliyeti derken aynı fiyat. Siz 4. Nesil fiyatına 5. Nesil F-35 alıyorsunuz ve 10 milyar dolar iş payı dahil. TF-X hep konuşuluyor ama 2035'ten aşsâ mümkün değil. 15 yıl nasıl bekleyebiliriz ? Hiç bir alternatif yok. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 21 Ağustos 2019, 02:23:01
F-35 pahalı demek hiç doğru değil. Savaş uçağı bu boru değil. Buğün Ruslardan SU-35 alalım desek bize minimum 70, 80 milyon dolar fiyat çekecekler. Işletme maliyeti derken aynı fiyat. Siz 4. Nesil fiyatına 5. Nesil F-35 alıyorsunuz ve 10 milyar dolar iş payı dahil. TF-X hep konuşuluyor ama 2035'ten aşsâ mümkün değil. 15 yıl nasıl bekleyebiliriz ? Hiç bir alternatif yok.

Birim maliyeti ile bakım, tamir ve işletme maliyetleri aynı olamaz hocam onu bir geçelim. Çünkü ikisi çok ayrı uçaklar. Zaten burada problem birim fiyatlardan çok alınacak uçakların çok yüksek maliyetli olması ve alınacak uçak sayısı göz önüne alınınca ortaya çıkacak devasa maliyetin bizi bir x ülkesine bizi senelerce bağlaması. Burada bahsettiğimiz uçak F-16'nın yaklaşık 3 katı mali bağımlılığı ön görüyor. Böyle bir maliyet emin ol bizim savunma sanayisi bütçemizi çok küçültecektir hatta uzun vadede savunma sanayimizi öldürecek bir proje bile olabilir. Çünkü siz bütçe ile projeleri desteklemezseniz savunma sanayisi ölür.  Biz peki bu kadar büyük bir yatırımı yapıp ne kazanacağız ? Stealth özelliğinin kapasitesi belli olmayan bu özelliği dışında manevra bakımından sıkıntılı, maliyeti yüksek bir uçak.


Þimdi size 10 numara yıldızlı bir soru sorayım ;

Jsf projesi 1.5 trilyon dolar hacimle gelmiş geçmiş en büyük projedir. Buna gelmiş geçmiş en büyük vurgunda diyebiliriz. Amerika'nın S-400'leri istememesinin nedeni böyle bilgi çalması vs. değilde hem F-35 hemde S-400'ü olan bir ülkenin F-35'in S-400 karşısındaki zafiyetlerini çok kolay görüp aslında uçağın o kadarda stealth olmadığını sızdırıp projenin beklenilen sipariş sayılarını yarı yarıya kesip projeyi çökertme ihtimali olabilir mi ? Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Uçağın stealth özelliğinin iyi olup olmadığını anlamak için hem uçağa hem de S400'e sahip olmaya gerek var mı? İsrail F-35'leri mesela Suriye üzerinde uçarken Ruslar bu olası zaafları tespit edemezler mi? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İletimin ikinci kısmını farklı bir ileti olarak yazmak istiyorum. Çünkü biraz farklı bir konuya değineceğim. Bu iletide bana göre F-35'e en mantıklı çözümü ve gördüğüm ufak bir detayı size söyleyeyim.

1-) Ufak Detay ;

Biliyorsunuz Hürjet'in motoru 19.200 ibf'e  yani Rd93 motoru gücüne güncellendi. Ayrıca kısa süre önce Tfx'e de bir ayar çekildi. Nedir o ? Maksimum hızı Mach 1.8'e düştü. Buna bir anlam veremedik . F-35 rolüne uyarlanıyor vs. gibi bir çok teori ortaya atıldı ama arasında mantıklı bir çıkarım yoktu.

Peki J-31 diye bir uçak var. Fiziksel yapısı Tfx'i dünyada andıran en yakın uçaklardan birisidir. Rd-93 motoru kullanıyor. Tfx ile maksimum kalkış ağırlığı aynı ve bu ağırlığı bu motorlar ve bu fiziksel yapı ile MACH 1.8'E  ulaştırıyor.  Bakın Mach 1.8 diyorum. F-35 ve RR ile yaşanan sorunlardan sonra hürjet ve Tfx'e çekilen ayardaki Mach 1.8 ile aynıdır.  Peki bu mantıklı bir hamlemidir. Bence olabilir.


2-) Bana Göre En Mantıklı F-35 Çözümü ;

Arkadaşlar yapılması gereken Hürjet ve TFX/MMU projesini 2 aşamaya ayırmalıyız.

Hürjet E (Eğitim) 2021-2022 : Maliyet düşürme amaçlı yerlileştirilmiş 1 adet Rd-93 motoru taşıyan eğitim versiyonu. Neden ? Eğitim için kullanılacak uçakları diğer daha pahalı versiyondan ayırıp maliyet etkinliği sağlamak. Erken ihracat olursa projeye ek destek sağlamak amaçlı. 2021-202

Hürjet M (Muharip) 2023 ; 1x Yerlileştirilmiş Rd-93 lisans altı motorlu , F-16'daki aesa radarlı, Milli uçuş kontrol ve görev bilgisayarlı, Tüm milli silah arsenalini kullanılabilen , aselpod, spews pod'a sahip 1-2 ek gövde altı lançerli Jas-39 gripen - F-16 viper eşdeğeri bir uçak . Böyle bir uçak F-4 filolarına kaydırılacak F-16'ların yerine çok kolay ve rahatça kullanılabilir. Böyle bir uçak jf-17 gibi en az mach 1.6 ve 16.000 metre irtifaya tırmanabilir.  Tabiki ayrıca lowcost bir 4.nesil olarak ciddi ihracat potansiyeli olacaktır.

MMU/TFX Blok 1 2025 : Bu aşamada en büyük bütçeyi uçağın gövde tasarımı,testi ve prototipine ayırmalıyız. En çok mühendisi orada görevlendirmeliyiz.

Neden ?

Eğer ki biz Stealth gövdeye sahip 2x Yerlileştirilmiş Rd-93 motorlu ve tamamen  F-16 özgür projesindeki radar, aviyonik ve silah altyapısını kullanan erken bir blok 1 yaparsak eğer tamam tam F-22 klasmanı bir şey elimizde olmaz ama İsrail, Yunanistan gibi ülkelerin muhtemel F-35 alımına karşı elimizde Stealth ve F-16 Viper seviyesinde bir stop-gap uçak olur. Tüm radara yakalanan 4. nesil uçaklarımızın stealth uçaklarca bvr menzilinden avlanabilme ve radara yakalanmadan kara saldırı avantajını bizede sağlayarak büyük bir caydırıcılık olur.

MMU/TFX Blok 2 2029 : Yeni geliştirilmiş Burun konisini tam dolduran Aesa radarı, Geliştirilmiş 27.000 ibf yerli motor , yerli eots vs. tfx projesinden asıl beklenen her şeyin olduğu model. 



Bu bizim için zamanı en geriye çeken ve en mantıklı çözüm yolu aslında. F-35B konusuna gelince , mevcut Anadolu'nun atlas platformunu tadilatla Tfx gibi uçakların kalkabileceği bir uçağa çevirmek veya atlas platformu üzerinden bir uçak gemisi yapmak mümkün olabilir onuda başka bir zaman yazarım. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Ağustos 2019, 10:02:07
Uçağın stealth özelliğinin iyi olup olmadığını anlamak için hem uçağa hem de S400'e sahip olmaya gerek var mı? İsrail F-35'leri mesela Suriye üzerinde uçarken Ruslar bu olası zaafları tespit edemezler mi?

Hocam o iş zor çünkü uçak ben buradayım geliyorum diye radarda bağırmayan bir uçak olduğundan iki tarafında aynı devlet olması uçağın defolarını çıkartmak açısından önemli olabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#2279
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 21 Ağustos 2019, 09:32:28

Þimdi size 10 numara yıldızlı bir soru sorayım ;

Jsf projesi 1.5 trilyon dolar hacimle gelmiş geçmiş en büyük projedir. Buna gelmiş geçmiş en büyük vurgunda diyebiliriz. Amerika'nın S-400'leri istememesinin nedeni böyle bilgi çalması vs. değilde hem F-35 hemde S-400'ü olan bir ülkenin F-35'in S-400 karşısındaki zafiyetlerini çok kolay görüp aslında uçağın o kadarda stealth olmadığını sızdırıp projenin beklenilen sipariş sayılarını yarı yarıya kesip projeyi çökertme ihtimali olabilir mi ?

Malesef hayır

JSF projesinde esas amaç stealth vuruş kabiliyetinden çok dijital bir muharebe sistemi ile muharebe sahası üstünlüğüne dayanan bir projedir. Radar izi ile alakalı olarak üretilen uçağın hikayesi ise Amerika Sırbıstan harekatında F-117 Kaybetmesinin ardından oluşan zafiyeti görmüş ve bunun üzerine F-22 projesini başlatmıştır.

F-35 in bu kadar pahalı olmasının arka planındaki husus şu an hiç bir muharip savaş uçağında bulunmayan ve gelecek 20 senede rakiplerinde muhtemelen bulunmayacak olan ağ merkezli muharebeler için yazılmış ve geliştirilmiş yapay zeka sistemidir.Bu yapay zeka sistemini Nasa-LM ortaklığı ile geliştirmiş olup pilotun harekat yükünü %60 oranında üstlenmesini sağlamaktadır.

F-22 ile F-35 radar kaplama teknolojisi oldukça farklıdır.F-22 savunma pozisyonunda değilde saldırı pozisyonunda  düşman hava sahasında sürekli dolaşması gerektiği için (hava hakimiyeti savaşında) buna göre bir kaplama kullanılmaktadır.Ama F-35 kaplamasında F-22 nin daha alt bir teknolojisini kullanılmaktadır.Yoksa Amerika F-35 leri sakınmak istese idi F-22  gibi bir uçağı sahaya sürerdi.Ama hiç bir harekatında Amerika F-22 kullanmamaya özellikle dikkat eder.Çünkü S-400 sisteminin esas çözmesi gereken uçak F-35 değil F-22 dir.Buna en güzel kanıtı size Japon F-35 ile gösteririm.Düşmesinin ardından Rusya ve Çin bölgeye adeta üşüşmesinin sebebi gövdesi olmadığı içindeki hasarsız yazılım ve donanımlar olduğunu gönderdikleri arama gemilerinden rahatlıkla anlayabilirsiniz.Zaten düşme sonrası gövdesinden binlerce parça saçıldığından içerisindeki birleşenleri çözmek ise apayrı bir mesele olarak karşımıza çıkmaktadır.

F-35 in S-400 e yakalanmamasının sebebide zaten gövdesi değil içerisindeki gelişmiş EH Suitidir.

F-35 ile S-400 sistemini full kapasite açık kullansanız bile hatta uçağın kanadını kırıp S-400 e koklatsanız dahi bir şey elde edilemez.Çünkü zaten mahareti içeriğinde gizli bir sistemi olan F-35 in ancak içeriğini S-400 e tanıtırsanız sıkıntı yaşar.O da zaten imkansız bir ihtimal çünkü Nato standartlarına göre konuşan bir sistemi Rus sistemine entegre edemeyeceğinizi bilirsiniz.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz