Gönderen Konu: BMC POWER  (Okunma sayısı 16962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MINUTEMAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 31
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #110 : 11 Ekim 2024, 15:03:52 »
Gemi gibi motor üretmisler. Almanlar yüzde 20 daha kücük üretiyorlar MTU motorlarini. Bu davasa BMC aggregati savasta cok hantal kalir. Bence ALTAY derhal hafiflemesi lazim. Kara Kuvvetleri komutanligi US Army KARARLARINI kopya cekiyor, kolaya kaciyor. Mevcut haliyle Altay isimize yaramaz. 70 Ton olmus, daha ekstra zirh bile üstünde yok. Paletler ciplakca siritiyor.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3938
  • 385
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #111 : 11 Ekim 2024, 16:12:34 »
Gemi gibi motor üretmisler. Almanlar yüzde 20 daha kücük üretiyorlar MTU motorlarini. Bu davasa BMC aggregati savasta cok hantal kalir. Bence ALTAY derhal hafiflemesi lazim. Kara Kuvvetleri komutanligi US Army KARARLARINI kopya cekiyor, kolaya kaciyor. Mevcut haliyle Altay isimize yaramaz. 70 Ton olmus, daha ekstra zirh bile üstünde yok. Paletler ciplakca siritiyor.
Bu motorun Alman motorundan daha büyük olduğunu ölçtünüzmü de böyle bir yorum yapıyorsunuz sn MINUTEMAN?
O tankın içerisinde 1500HP MTU motorunun ve RENK transmisyonunun girebileceği kadar yer var diye biliyorum ben. Daha büyük motor yaparsanız Altay tankına girmez.
Bu eleştirilerinizi destekleyen kaynakları da verirseniz, yaptığınız yorumun geçerliliği olur.

Quote

BATU Dizel Motorunun kuru ağırlığı 2.240kg olarak verilmiştir. Açık kaynaklarda Güney Kore DV27K Dizel Motorunun kuru ağırlığı 2.578kg, Alman MT883 Ka-501CR Dizel Motorunun kuru ağırlığı ise 1.800kg olarak verilmektedir.
Unquote

https://www.defenceturkey.com/tr/icerik/bmc-savunma-yeni-altay-i-savunma-basini-ile-tanistirdi-5447

Aşağıda “gemi’ gibi MTU motoru resmi var.

https://www.bmcpower.com.tr/batu


« Son Düzenleme: 11 Ekim 2024, 16:24:33 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı MINUTEMAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 31
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #112 : 11 Ekim 2024, 16:31:58 »
MTU firmasi DOWN SIZING teknoloji üreterek Leopard 2de 2200 kglik MB 873 Ka-501 Motorunu üretmistir. Bu 1800 beggir gücü üretiyor ama 1500 beggir motorun ölcülerini asmiyor.

Bu Sitede Alman MTU firmasinin ürettigi Motorlarin verileri mevcut. Siz bunu kendi bekaniz ile bulabilirdiniz ama maalesef bizim milletimiz her zaman kolaya kacmistir ve pis agzima düs mantigi ile hareket etmektedir!

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Dieselmotoren_f%C3%BCr_milit%C3%A4rische_Rad-_und_Kettenfahrzeuge_der_MTU_Friedrichshafen#Motoren_f%C3%BCr_schwere_Fahrzeuge
« Son Düzenleme: 11 Ekim 2024, 16:35:53 Gönderen: MINUTEMAN »

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1138
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #113 : 11 Ekim 2024, 16:54:04 »
Polonya'nın G.Kore'den aldığı K2PL tankının ağırlığı 57ton, motoru HD Hyundai Infracore DV27K, transmisyonu Alman Renk HSWL 295 TM. K2 tankının şasisi 62.5-65ton ağırlığa kadar dayanabileceği belirtiliyor. K2 ERA zırhı konusunda sıkıntıları var, yan zrhı çok zayıf, Polonya 5-7 tonluk ERA zırhı kaplayarak bir şekilde bu eksikliği kapatmak istiyor.

Altay tankı seri üretime geçmedi, seri üretime geçince son ağırlığı ne kadar olacak o zaman açığa çıkar, daha çok erken kesip biçmek. 65 tonu geçeceğini sanmıyorum, 65 tondan fazlası riskli eğer K2 ile aynı ise şasi dayanmaz.

« Son Düzenleme: 11 Ekim 2024, 16:55:28 Gönderen: marmara »

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 252
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #114 : 11 Ekim 2024, 17:50:45 »
Altay'a ilk takılan Batu güç grubu sadece fiziksel olarak oluyor mu, uyumlu mu, kontağı çevirince çalışıyor mu, tarzında bir dizi test için takılmıştı, herhangi bir sürüş testi vs yapılmadı. En azından açık kaynaklarda söylenen böyleydi. Şimdi gerçekten tank üstünde, yaz, kış, yokuş, iniş, sıcaklık vs neyse artık her türlü test için kullanılacak. Bu testlerde ortalama 2 yıl sürüyor.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1688
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #115 : 11 Ekim 2024, 18:11:31 »
Polonya'nın G.Kore'den aldığı K2PL tankının ağırlığı 57ton, motoru HD Hyundai Infracore DV27K, transmisyonu Alman Renk HSWL 295 TM. K2 tankının şasisi 62.5-65ton ağırlığa kadar dayanabileceği belirtiliyor. K2 ERA zırhı konusunda sıkıntıları var, yan zrhı çok zayıf, Polonya 5-7 tonluk ERA zırhı kaplayarak bir şekilde bu eksikliği kapatmak istiyor.

Altay tankı seri üretime geçmedi, seri üretime geçince son ağırlığı ne kadar olacak o zaman açığa çıkar, daha çok erken kesip biçmek. 65 tonu geçeceğini sanmıyorum, 65 tondan fazlası riskli eğer K2 ile aynı ise şasi dayanmaz.

Yeni Altay'ın G. Kore hidropnomatik, yürüyen aksam yerleştirildi diye biliyorum. Muhtemelen ağırlık artışı bir miktar gelecek payı da düşünülerek kompanse edilmiştir

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8144
  • 475
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #116 : 11 Ekim 2024, 18:15:06 »
Sanırım bunlar LRIP motorlar. O yüzden heyecanlandılar.

LRIP nedir? Şudur: https://en.wikipedia.org/wiki/Low_rate_initial_production

Yani yüksek montanlı seri üretime hazırlık için, deneme üretimi.

Mesela BATU motorlu ve G.Kore transmisyonlu ALTAY'ın 10 bin kilometre dayanıklılık testinin sonucu nedir? Biliyor muyuz?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3938
  • 385
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #117 : 11 Ekim 2024, 18:24:49 »
MTU firmasi DOWN SIZING teknoloji üreterek Leopard 2de 2200 kglik MB 873 Ka-501 Motorunu üretmistir. Bu 1800 beggir gücü üretiyor ama 1500 beggir motorun ölcülerini asmiyor.

Bu Sitede Alman MTU firmasinin ürettigi Motorlarin verileri mevcut. Siz bunu kendi bekaniz ile bulabilirdiniz ama maalesef bizim milletimiz her zaman kolaya kacmistir ve pis agzima düs mantigi ile hareket etmektedir!

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_von_Dieselmotoren_f%C3%BCr_milit%C3%A4rische_Rad-_und_Kettenfahrzeuge_der_MTU_Friedrichshafen#Motoren_f%C3%BCr_schwere_Fahrzeuge
Bu verdiğiniz bilgiler her yerde var. Bilinmeyen bir şey değil.
Batu tankının “gemi” gibi büyük ve ağır olduğu iddianıza kanıt değil.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 495
  • 33
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #118 : 11 Ekim 2024, 18:33:41 »
Bu ilk motorumuz ağırlığa takılmamak gerek sıra bu motorun hafifletilmesine geldi daha ilk motorda adamın yıllardır üretmekte olduğu performansta beklemek bence aşırı hayalcilik olur şayet hayalcilik değilse art niyet ararım bu söylemin arkasında.
Daha 1500 beygir motor hiç yapmamış bir ülke olarak mtu ebatlarına yakın 1500 beygir motor üretmek TAKDİRE ŞAYAN olup ASLA YIKICI ELEŞTİRİ YAPILAMAZ...

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1138
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #119 : 11 Ekim 2024, 18:46:49 »
K2PL Polonya isteği üzerine tank süspansiyonu hidropnömatiktir.
Sadece bununla kaldırım kuvveti artmaz, tekerlerin genişliği, büyüklüğü, metal alışımı, paletlerin uzunluğu-genişliği vs.
Ayrıca tankın toprağa verdiği basınç önemli kg/cm² üzerinden ölçülür, mesela Abrams M1A1 1.01, T-90A 0.97.