Gönderen Konu: BMC POWER  (Okunma sayısı 16959 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MrNo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 23
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #80 : 30 Eylül 2024, 11:29:00 »
 ;D ;D ;D

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8144
  • 475
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #81 : 30 Eylül 2024, 14:04:53 »
Makul bir fark olması projenin inandırıcılığını benim gözümde güçlendirir. Ama bu farklar döner dolanır mutlaka motor verimine negatif yansır. Bununda makul bir oluru vardır ondada sıkıntı görmemek gerek. MTU motoru bu rakamları ile Amarika bile yapamadı 1500 BG nü jet motorla üretti körfez savaşında Bağdat a kadar yakıt hortumu  hattı döşedi bu tankların yakıt lojistiği için. Alman tankı şöyle Alman tankı böyle lafları klişeleri aslında Alman motorundan ileri gelen bir haklı övgüdür. Bu motoru yapınca ortaya 60+ tonluk yeni jenerasyon tank çıkabiliyor ve Alman mucizesi tank şöyreti böyle ortaya çıkıyor yoksa zırhından namlusundan yürüyeninden değil bu muhteşem Alman tankı klişesi. Bu motoru gerçekten Almanlar gibi yapmak kolay değildir. Makul yakınlıkta yapıp takacağız canımıza cumcum olacak bir maşrapa fazla yakarız şimdilik idare ederiz.


Şu " MTU dizel tank motorunu ABD bile yapamadı , İngilizler bile Türkiye gibi İHA yapamadı vs..." iddialarını da tartışmak lazım...

Yapmadı mı yapmayı gereksiz mi gördü acaba?

Mars'a uzay aracı gönderen , özel şirketleri bile uzaya kolye gibi uydu dizen bir ülke Almanlar gibi dizel tank motoru yapamadı demek biraz şey gibi...

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1584
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #82 : 30 Eylül 2024, 15:41:04 »
Kaynaklarını göreceli olarak kendisi için daha önemli olan şeylere kullanmaya tercih etti demek herhalde daha doğru olacaktır...

Ekonomide firsat maaliyeti diye bir kavram var o hikaye...
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1138
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #83 : 30 Eylül 2024, 17:58:19 »
Şu " MTU dizel tank motorunu ABD bile yapamadı , İngilizler bile Türkiye gibi İHA yapamadı vs..." iddialarını da tartışmak lazım...

Yapmadı mı yapmayı gereksiz mi gördü acaba?

Mars'a uzay aracı gönderen , özel şirketleri bile uzaya kolye gibi uydu dizen bir ülke Almanlar gibi dizel tank motoru yapamadı demek biraz şey gibi...

Açık söylemek gerekirse MTU gibi tank motoru yok bu alemde.

İngiliz yapamadı, Challanger 3 tankında MTU motoru ve transmisyonu ve Rheinmetall namlusu, optikleri Fransız Thales. Challanger 3 İngiliz tankıysa, o zaman ben de Yahudi yavrusuyum. 

ABD yapamadı, 1500 beygirlik gücünde içten yanmalı motoru yok, daha kolay yolu seçtiler ve hazır gaz türbin motorunu Abrams tankına uyarladılar Rusların T-80U tankı gibi. ABD'nin elinde MTU gibi motor yok, isterse yapabilirdi demek biraz ağır kaçacak ama bir Rus atasözü var " Baba annemin çüküsü olsaydı dedem olurdu" demeye benzer.

Türkiye'nin milli tank motoru yapması açıkçası herkesi şaşırttı. Almanları kaprisi tank motorlu yaptı, tıpkı ABD'nin zamanında İHA satmaması gibi. Biraz zaman lazım, motor ömrünü arttırırlar ve belki İHA gibi Türkiye dünyada tank ve tank motoru konusunda at koşturacaktır.


Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 787
  • 135
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #84 : 30 Eylül 2024, 18:09:54 »
Şu " MTU dizel tank motorunu ABD bile yapamadı , İngilizler bile Türkiye gibi İHA yapamadı vs..." iddialarını da tartışmak lazım...

Yapmadı mı yapmayı gereksiz mi gördü acaba?

Mars'a uzay aracı gönderen , özel şirketleri bile uzaya kolye gibi uydu dizen bir ülke Almanlar gibi dizel tank motoru yapamadı demek biraz şey gibi...

Açık söylemek gerekirse MTU gibi tank motoru yok bu alemde.

İngiliz yapamadı, Challanger 3 tankında MTU motoru ve transmisyonu ve Rheinmetall namlusu, optikleri Fransız Thales. Challanger 3 İngiliz tankıysa, o zaman ben de Yahudi yavrusuyum. 

ABD yapamadı, 1500 beygirlik gücünde içten yanmalı motoru yok, daha kolay yolu seçtiler ve hazır gaz türbin motorunu Abrams tankına uyarladılar Rusların T-80U tankı gibi. ABD'nin elinde MTU gibi motor yok, isterse yapabilirdi demek biraz ağır kaçacak ama bir Rus atasözü var " Baba annemin çüküsü olsaydı dedem olurdu" demeye benzer.

Türkiye'nin milli tank motoru yapması açıkçası herkesi şaşırttı. Almanları kaprisi tank motorlu yaptı, tıpkı ABD'nin zamanında İHA satmaması gibi. Biraz zaman lazım, motor ömrünü arttırırlar ve belki İHA gibi Türkiye dünyada tank ve tank motoru konusunda at koşturacaktır.

Şu da var; Amerika İngiltere neden bu motoru yapsin k? İngiltere sirf 300-400 tank icin motor uretip arge vs masrafinda bulunacağına Almanyadan alıyor. Çünkü Almanyanin bu ulkelere vermiyorum diyebilecek bir gücü bulunmuyor. Almanya 2. Dünya savasindan sonra Amerika güdümüne girmistir Japonya gibi. Amerika motor isteyecek de Almanya "siz bunlari savasta kullanirken insan haklarini ihlal ediyorsunuz" diyecek. Yemez 😀

Biz ne bati ne de doğu ile örtüşemedik. Ne Rusya ne de Amerika ile hedeflerimiz uyusmuyor. Mecburen bu motorlari yapiyoruz. Tank 70km/h ile degil de 60km/h ile gitsin ne farkeder. Yarış araci degil tank bu.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1688
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #85 : 30 Eylül 2024, 18:57:25 »
Şu " MTU dizel tank motorunu ABD bile yapamadı , İngilizler bile Türkiye gibi İHA yapamadı vs..." iddialarını da tartışmak lazım...

Yapmadı mı yapmayı gereksiz mi gördü acaba?

Mars'a uzay aracı gönderen , özel şirketleri bile uzaya kolye gibi uydu dizen bir ülke Almanlar gibi dizel tank motoru yapamadı demek biraz şey gibi...

Açık söylemek gerekirse MTU gibi tank motoru yok bu alemde.

İngiliz yapamadı, Challanger 3 tankında MTU motoru ve transmisyonu ve Rheinmetall namlusu, optikleri Fransız Thales. Challanger 3 İngiliz tankıysa, o zaman ben de Yahudi yavrusuyum. 

ABD yapamadı, 1500 beygirlik gücünde içten yanmalı motoru yok, daha kolay yolu seçtiler ve hazır gaz türbin motorunu Abrams tankına uyarladılar Rusların T-80U tankı gibi. ABD'nin elinde MTU gibi motor yok, isterse yapabilirdi demek biraz ağır kaçacak ama bir Rus atasözü var " Baba annemin çüküsü olsaydı dedem olurdu" demeye benzer.

Türkiye'nin milli tank motoru yapması açıkçası herkesi şaşırttı. Almanları kaprisi tank motorlu yaptı, tıpkı ABD'nin zamanında İHA satmaması gibi. Biraz zaman lazım, motor ömrünü arttırırlar ve belki İHA gibi Türkiye dünyada tank ve tank motoru konusunda at koşturacaktır.

Şu da var; Amerika İngiltere neden bu motoru yapsin k? İngiltere sirf 300-400 tank icin motor uretip arge vs masrafinda bulunacağına Almanyadan alıyor. Çünkü Almanyanin bu ulkelere vermiyorum diyebilecek bir gücü bulunmuyor. Almanya 2. Dünya savasindan sonra Amerika güdümüne girmistir Japonya gibi. Amerika motor isteyecek de Almanya "siz bunlari savasta kullanirken insan haklarini ihlal ediyorsunuz" diyecek. Yemez 😀

Biz ne bati ne de doğu ile örtüşemedik. Ne Rusya ne de Amerika ile hedeflerimiz uyusmuyor. Mecburen bu motorlari yapiyoruz. Tank 70km/h ile degil de 60km/h ile gitsin ne farkeder. Yarış araci degil tank bu.

Batıda da o işbirliği havası gelgitli. Hiçbirşey 2000lere kadar olduğu gibi değil. Trumpa bakılırsa bugünün dostları yarının düşmanları da olabilir. O sebeple F-35'in tamamının ABD'de yapılmasını savunuyor kendisi.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2996
  • 291
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #86 : 30 Eylül 2024, 20:05:35 »
Aslında ABD askeri dizel motorlar üzerinde bir süredir çalışıyor. Oldukça ilginç bir yaklaşım seçtiler, yani Ukrayna motorundaki gibi karşıt pistonlu mimariyi seçtiler. Yine bir nevi kolaya kaçtılar. :D Çünkü bu motorlarda silindir valfleri vs gibi karmaşık mekanik parçalar yoktur.

Onlar silindirleri dikey konumlandırıyorlar. Yatay konumlandırmada, i) yağlama sorunu ve ii) silindirlerin termal gerilimler altında deforme olması sorunu gibi, iki önemli sorun oluşabiliyor. (Ukrayna, yani Sovyet motorunda silindirler yatay konumlandırılmıştır.)

https://achatespower.com/military/

Karşıt pistonlu motorlar hakkında detaylı açıklama: https://www.youtube.com/watch?v=BytiOxxvNUY
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ameriganlar için bu motorlarda 2 potansiyel sorun görüyorum. İlki aktarma, ikincisi ise yağ yakma.

Aktarma konusunu nasıl çözecekler, bilmiyorum. "Yerli ve Milli" ABD'li aktarma firması Allison'u Alamanlar satın almıştı yakın zamanda. Yani siz ABD aktarması diye Allison'u seçmişseniz, aslında dön dolaş yine Alaman aktarması seçtiniz! Bakalım Yankee bunu dert edinecek mi?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karşıt pistonlu dizel motorlar mimarileri gereği yağ yakarlar. O nedenle, yakıtı az yakmalarına rağmen sivilde kullanılmadılar. ABD, bu meseleyi uygun maliyette ve efektif şekilde çözebilecek mi, göreceğiz.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İletiye Ek: "Ameriganlar bir süredir çalışıyorlar" dedim ama, şirketin faaliyetlerini incelediğimde fark ettim ki son 3 senedir pek bir ilerleme olmamış. Öncelikle sivil sektöre ve özellikle de taşımacılık sektörüne açılamamışlar. Yağ yakma meselesini çözemediler diye yorumladım bunu. Askeri kanatta bir şeyler becerseydiler, herhalde duyardık. Anlaşılan, orada da durumlar, nanay da yavrum şinanay.

Güç paketi meselesi çok çetrefilli bir şeymiş, bu besbelli. BMC Power bu işi kıvırabilirse, dünya çapında ses getirir!
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2024, 09:54:09 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı kabardey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 252
  • 22
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #87 : 30 Eylül 2024, 21:35:12 »
Özel taksi boyutundaki araçlar için ABD dizel motor üretme yeteneğini kaybetti. Bir ara Fiat o işe el atmıştı ama galiba market olmayınca yine vazgeçti. Fakat zırhlı araçlar tarafı o kadar ölü olmayabilir. ABD, M60'dan tanıdığımız Continental AVDS-1790 motoru ile 750-1500 hp arasındaki güçlere uygun dizel motor üretebiliyor. Fakat M1 ile bu yol seçilmediği için sanırım 1500 hp'nin üretimi vs yok. Bir ara Altay için filan konuşulmuştu. Continental firmasının motor haklarını da L3 almıştı galiba. Hatta bizim Fırtına-2 motor işini de çözecektik, Türk güç grubu ile fakat, L3 Alman Renk firmasına satıldı.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3334
  • 322
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #88 : 30 Eylül 2024, 22:01:49 »
Benim bu yazılanları okuyunca içime bir hissiyat geldi. Batı alemi bir dayanışma altında birbirlerine ihtiyacı olanı temin ettiği için bir konfora sahipler bu güzel bir şey ama aynı zamanda hemen hepsinin bazı eksiklere katlanmasına da sebep oluyor. Bundan zarar görmüyorlar ama sonuçta dizel motor yapmak zorunda olmayan bir süper güç var ortada. Fransız küçük jet motoru yapıyor Norveç İtalya gibi iki koca ülke o motorlar füze üretiyor hiçte sorun da etmiyorlar. Hollanda litografi yapıyor optikleri Almanya dan alıyor hiçte sorun etmiyor. Biz ise bunları alamıyoruz o kadar kolay ama günün sonunda bu mağduriyet bizi süper güç yapacak endüstri ve ilim konusunda. Döve döve bizi her şeyi üreten ülkemi yapacak bu batı medeniyeti
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2024, 22:02:45 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1138
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: BMC POWER
« Yanıtla #89 : 30 Eylül 2024, 22:45:51 »
Karşıt pistonlu dizel motorlar mimarileri gereği yağ yakarlar. O nedenle, yakıtı az yakmalarına rağmen sivilde kullanılmadılar. ABD, bu meseleyi uygun maliyette ve efektif şekilde çözebilecek mi, göreceğiz.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İletiye Ek: "Ameriganlar bir süredir çalışıyorlar" dedim ama, şirketin faaliyetlerini incelediğimde fark ettim ki son 3 senedir pek bir ilerleme olmamış. Öncelikle sivil sektöre ve özellikle de taşımacılık sektörüne açılamamışlar. Yağ yakma meselesini çözemediler diye yorumladım bunu. Askeri kanatta bir şeyler becerseydiler, herhalde duyardık. Anlaşılan, orada da durumlar, nanay da yavrum şinanay.

Güç paketi meselesi çok çetrefilli bir şeymiş, bu besbelli. BMC Power bu işi kıvırabilirse, dünya çapında ses getirir!

Amerikalılar karşıt pistonlu dizel motorun altından kalkabileceğini hiç sanmıyorum. Dünyada taşıt araçlarında bile hiç tercih edilmeyen sorunlu motordur.

Başımdan geçmiş canlı örnek var. T-64 tankın 5 TDF karşıt pistonlu motoru vardır. Askerlik yaparken bu tankın motorunu çalıştırmak dinozorların fosil kalıntılarından DNA sını alarak canlandırmaya benzerdi, motor çalıştımı şenlikler yapılırdı. Soğuk havada çalıştıramazsın, Ocak-Şubat aylarında Sibiryada bunu yapmaktansa uzaya uçmak daha kolaydır. Her tarafına yağ fışkıran, üzeri sımsıyah, 60 derecenin altında çalışmayan ama çalıştırdınmı devamlı yüksek sıcaklıkta çalıştığı için sorun çıkaran ve güç kaybı yaşayan motordu. Sırf bu b...ktan motor yüzünden envanterden bile çıkartıldı ve kurtulmuştuk. Dağlı bölgede görev yapamaz hava yoğunluğu az olduğu için güç kaybı olur, sıcak havada yine güç kaybı olur, soğukta motoru çalıştırmak ne olduğunu anlattım. Kısacası yukarı tükürsen bıyık, aşağı tükürsen sakal. Pakistan 'ın Al-Khalid tankı bu motoru kullanıyor ve sıcak havada, ülke kuzeyndeki dağlı bölgede nasıl çalışırtırıyorlar merak ediyorum.

T-34/55/62/72/90 aynı motoru kullandığı için 40 sene açık havada kalsa bile saat gibi çalışırdı. Milattan önce üretilmiş anıt olarak kentin ortasında dikilmiş T-34 tankını Çorumlu traktör soförü Abuzettin amca bile sabahtan akşama kadar motorun tamirini yapar ve çalıştırır.