BMC POWER

Başlatan Alpars, 05 Şubat 2021, 08:25:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Belkide amerikalılar o bedava petrol şımarıklıklarının sonucu dizel motor geliştirmediler, çünkü adamın yakıt tasarrufuna ihtiyacı yoktu, aynı düşünceyle galon galon benzin yakan turbin motoru taktı geçti tankına , eskiden, çoğunluk bilmez hava üslerimizde yer hizmetlerinde amerikan araçları kullanılırdı ve bu araçların hepsi kallavi litre benzin motora sahipti,adeta jet uçakları gibi haşır haşır benzin yakardılar ,  tabii Türkiye gibi petrol garibanı bir ülkenin tahammül edeceğinin ötesinde oldukları için zaman içersinde batılı dizel araçlarla birer ikişer değiştirildi. Þuna gelmek istiyorum çok uzun dönem amerikalının yakıt tasarrufu gibi bir düşüncesi olmadı yeni yeni o bilinç seviyesine ulaştılar bu yüzden de dizel motor tasarımı hep geri planda kaldı, şimdilerde de adam eletrik motorunun peşinde hibrit motor tasarlamaya çalışıyor gene dizel üvey evlat. Mesajı Paylaş

#91
chatGPT ye sordum
Alıntı Yapbenzinli motor ile dizel motorun mukayesesini vemimlilik güç maliyet bakım arıza periyodu tamir maliyeti tamir zorluğu olarak özetle


ChatGPT:

1. Verimlilik
Dizel motorlar: Daha yüksek termal verimliliğe sahiptir. Dizel yakıtın enerji yoğunluğu daha yüksektir ve dizel motorlar daha sıkıştırmalı çalıştıkları için yakıtı daha verimli kullanır.
Benzinli motorlar: Termal verimlilik bakımından dizel motorlardan daha düşüktür. Benzin, dizelden daha hızlı yanar ve genellikle kısa süreli, yüksek hız performanslarında tercih edilir.
2. Güç
Benzinli motorlar: Daha yüksek devirlerde daha fazla güç üretir. Bu nedenle, hızlanma ve performans bakımından genellikle daha iyidir.
Dizel motorlar: Düşük devirlerde daha yüksek tork üretir, bu da özellikle ağır yük çekiminde ve düşük hızda daha iyi performans sağlar.
3. Maliyet
Dizel motorlar: İlk satın alma maliyeti genellikle daha yüksektir. Bununla birlikte, dizel yakıtın tüketim ekonomisi daha iyi olduğundan uzun vadede maliyet avantajı sunabilir.
Benzinli motorlar: İlk satın alma maliyeti daha düşüktür. Ancak, yakıt tüketimi daha fazla olduğu için uzun vadede işletme maliyeti artabilir.
4. Arıza Periyodu
Dizel motorlar: Daha dayanıklı ve uzun ömürlüdür, çünkü daha düşük devirde çalışırlar. Ancak, karmaşık yapılarına bağlı olarak arıza yapma ihtimali, özellikle yakıt enjeksiyon sisteminde daha yüksek olabilir.
Benzinli motorlar: Genellikle dizel motorlara kıyasla daha az dayanıklıdır. Ancak, daha basit yapıları nedeniyle dizel motorlara kıyasla daha az arıza yapma eğilimindedirler.
5. Tamir Maliyeti
Dizel motorlar: Yüksek basınçlı enjeksiyon sistemleri ve turboşarjlar gibi bileşenler nedeniyle tamir maliyeti genellikle daha yüksektir.
Benzinli motorlar: Daha basit bir yapıya sahip olduklarından tamir maliyetleri dizel motorlara kıyasla daha düşüktür.
6. Tamir Zorluğu
Dizel motorlar: Karmaşık yapıları ve yüksek basınçlı sistemleri nedeniyle tamirleri daha zordur. Özellikle yakıt enjeksiyon sistemi ve turboşarj tamiri uzmanlık gerektirir.
Benzinli motorlar: Daha basit bir yapıya sahiptir, bu da tamirlerini genellikle daha kolay hale getirir. Standart tamir işleri dizel motorlara kıyasla daha hızlı tamamlanabilir. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#92
BMC'nin bu motorlarının denizde kullanımının olacağını biliyoruz. Bununla ilgili Mavi Batu projesini duyduk. Azra motoru zaten testler için denizde. BMC'nin daha büyük dizel motorlar ile ilgili teyitli olmayan ama duyulan çalışmaları var, bu büyük gemi dizelleri ile ilgili bir takvim var mı. Ve nasıl bir projeksiyon ilerliyor ? Her noktada karşımıza set koyan Almanya ambargo konusunda Amerika'dan daha tehlikeli olduğunu varsayar isek, en azından benim görüşüm öyle. 2030 2032 döneminde deniz kuvvetleri envanterinde gerek jeneratör gerek ana tahrik olarak sizce görür müyüz?

TF2000 bu anlamda garip bir tercih olmuş,  Dzkk 4 adet gas ve gas makine kombinasyonunu tercih etmiş. Demektirki yaa Almanya'ya güvenmiyoruz ki doğrusu bu ya da bu motorları TF2000'e yetiştiremeyecek bir takvim var önümüzde. Ya da 12000 13000 beygirlik dizel motor yapmayı hiç düşünmüyoruz. 3000 beygir 5500 beygir falan yapıp noktalamak mı hedefimiz acaba.

Hücumbot projesi bu yüzden mi acaba öteleniyor. Çünkü çoktan başlaması gereken proje bir türlü başlayamadı. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

"BMC'nin bu motorlarının denizde kullanımının olacağını biliyoruz. "

o  yönde bir arzu var gibi görünüyor;  ama  ana tahrik makinesi mi  yoksa jeneratör mü  olacak?
bana öyle geliyor ki  jeneratör  olma  olasılığı  daha yüksek.
1500 beygirlik ana tahrik  makinesinin  kullanım alanı  çok geniş olmayabilir;  zira  Milgem'in  dizelleri  bile  bundan  3 4  kat daha fazla  güçte.

"Ya da 12000 13000 beygirlik dizel motor yapmayı hiç düşünmüyoruz. "

şimdilik  medyaya  yansımış  bu yönde  hiçbir emare yok zaten.
aslında 3000  beygir  dizel  projesi de var mı?
o  konu da karışık.
3000  beygir  deniz motoru konusu  sanırım TF6000  hakkındaki  demeçlerden çıkıyor;  ama  en azından  medyaya yansıyan  bu yönde fiili bir çalışma  okuduğumu hatırlamıyorum.

bir vakitler  yerli bir lokomotif motorunu  feribotlara uyarlamışlardı.
haberlerde filan çıkmıştı.
sonra  pek  haber gelmedi o işten.
bana göre ilk adım için gayet  doğru ve  iyi bir adımdı,  bir yerden başlamak gerekiyordu.
eski  deyip tenezzül etmediğin  şeyler aslında  iyi  bir başlangıç noktası oluyor.

https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C4%B0LGEM

Mesajı Paylaş

kaynak  olarak  şu haberi buldum.
2000bg  üstünde  bir güçten bahsediliyor ve  bana  sıfırdan başlayan bir ülke için  gayet  iyi göründü  güç  ve elektrik  üretimi.
bunlardan 4  veya 6  tanesini bir araya getirsen  hafif  bir sahil güvenlik  botu veya   korvet  çıkabilir mi  acaba  diye düşünüyorum.
Libya  ve Somali  gibi  yerlere  yapıp  yapıp ver  işte.
2  Stamp  ve  6  Omtas  4  Sungur  taksan  yine de  hiç yoktan iyidir.
bir dönem Altay için de bu motor   gündeme gelmişti.


"Van Gölü feribotlarına TÜLOMSAÞ motorları takılacak
TÜLOMSAÞ tarafından imal edilecek 1500 devir 2400 beygir gücündeki marine dizel motorlarıyla ilgili sözleşme imzalandı.
28.01.2012 - 23:31
YAYINLANMA
27.09.2024 - 22:15
GÜNCELLEME
2456
GÖSTERİM



+
A-
A+
Van Gölü feribotlarına TÜLOMSAÞ motorları takılacak
Van Gölü feribotlarına TÜLOMSAÞ motorları takılacak
Her şey Fatih Yılmaz'ın makalesiyle başladı
Eskişehir'deki Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Þ. (TÜLOMSAÞ) Motor Fabrikası'nda üretilen 1800-2400 HP güçlerdeki diesel motorların, Türk özel sektörünün yük ve yolcu gemilerinde yardımcı makine olarak, İDO'ya ait feribot ve vapurlarda ise ana ve yardımcı makine olarak kullanılmasının kısa vadede teşvik edilebileceği, orta/uzun vadede ise askeri gemiler de dâhil muhtelif tip ve tonajdaki gemilerin ana tahrik (sevk) sistemlerinin bu fabrikada üretilmesi için söz konusu fabrikanın imkân ve kabiliyetlerinin (kapasitesinin) yeni yatırımlarla kademeli olarak geliştirilebileceği fikri, ilk kez Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürlüğü'nde çalışan Gemi İnşa Mühendisi Fatih Yılmaz'ın 27 Nisan 2009 tarihinde kaleme aldığı ve TMMOB Gemi Mühendisleri Odası (GMO) tarafından çıkarılan Gemi ve Deniz Teknolojisi Dergisi'nin Ekim 2009/182. sayısında da yayımlanan "Gemi Motoru İmalatında TÜLOMSAÞ Potansiyeli" başlıklı makalesiyle gündeme geldi.
Makaleyi okuyan TÜLOMSAÞ Genel Müdürü'nün daveti üzerine, gemi inşa mühendislerinden oluşan tecrübeli bir teknik heyet oluşturan ve 24-25 Ağustos 2009 tarihlerinde TÜLOMSAÞ Motor Fabrikası'nı ziyaret eden Yılmaz, üretilen diesel motorların gemi ve deniz araçlarında kullanımına yönelik sertifikasyon eksiğinin giderilmesi ve ayrıca bir miktar ilave yatırımla deniz tipi diesel motor üretimine çok daha yatkın bir fabrika haline gelebileceği konusunda teknik görüş oluşturdu.
Gemi Mühendisleri Odası'nın sürece katkısı
 
Gemi Mühendisleri Odası (GMO)'nın 7 Aralık 2010 tarihinde düzenlediği "Gemi İnşa Sektöründe Krizin Etkileri" konulu Panele konuşmacı olarak katılan ve Gemi Mühendisleri Odası'nı TÜLOMSAÞ'ın gemi motoru imalatına yönelik imkân ve kabiliyetlerinden haberdar eden Yılmaz, 19 Nisan 2011 tarihinde TÜLOMSAÞ'a yapılan ikinci ziyarete de katıldı. Bu ziyarete Gemi Mühendisleri Odası'nın yanısıra Gemi İnşa ve Tersaneler Genel Müdürlüğü de katıldı.
Türk Loydu'nun "tip onay" süreci
 
Gerçekleştirilen ziyaretler ve teknik toplantılar sonrasında, TÜLOMSAÞ tarafından Türk Loydu'na "tip onay" başvurusu yapıldı.
TÜLOMSAÞ'ın 1800-2400 HP gücündeki diesel motorları gerekli tip onay testlerinden başarıyla geçmesinin ardından 11 Ekim 2011 tarihinde tip onay sertifikasyon süreci tamamlandı.

TÜLOMSAÞ Motor Fabrikası'nda % 80-85 yerli katkıyla üretilen diesel motorların, diesel jeneratör motoru ve/veya yüksek devir ihtiyacı duyan gemi ve deniz araçlarında kullanılabilmesinin önü bu sayede açılmış oldu.
Van Gölü feribotlarında TÜLOMSAÞ motorları kullanılacak
Anadolu Ajansı (AA)'nın 27 Ocak 2012 tarihli haberine göre; Van Gölü'nde yaptırılacak 2 adet feribotta kullanılmak üzere Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın ilgili kuruluşu olan TÜLOMSAÞ tarafından imal edilecek 1500 devir 2400 beygir gücündeki marine dizel motorlarıyla ilgili sözleşme imzalandı. "


https://www.denizhaber.com/van-golu-feribotlarina-tulomsas-motorlari-takilacak

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Ekim 2024, 09:49:36
TF2000 bu anlamda garip bir tercih olmuş,  Dzkk 4 adet gas ve gas makine kombinasyonunu tercih etmiş. Demektirki yaa Almanya'ya güvenmiyoruz ki doğrusu bu ya da bu motorları TF2000'e yetiştiremeyecek bir takvim var önümüzde. Ya da 12000 13000 beygirlik dizel motor yapmayı hiç düşünmüyoruz. 3000 beygir 5500 beygir falan yapıp noktalamak mı hedefimiz acaba.

Dizeli bir tel Almanlar mı yapıyor ki Alman'a muhtaç olalım. 4 adet gaz motor tercihi istenilen hızları karşılamak için olmalı. Mesajı Paylaş

TF-2000 gibi bir gemiye koyulması gereken gereken motor(lar) en az 70.000-80.000 Bg güç üretmeli. Mesajı Paylaş

#97
Alıntı yapılan: kabardey - 01 Ekim 2024, 14:41:27
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 01 Ekim 2024, 09:49:36
TF2000 bu anlamda garip bir tercih olmuş,  Dzkk 4 adet gas ve gas makine kombinasyonunu tercih etmiş. Demektirki yaa Almanya'ya güvenmiyoruz ki doğrusu bu ya da bu motorları TF2000'e yetiştiremeyecek bir takvim var önümüzde. Ya da 12000 13000 beygirlik dizel motor yapmayı hiç düşünmüyoruz. 3000 beygir 5500 beygir falan yapıp noktalamak mı hedefimiz acaba.

Dizeli bir tel Almanlar mı yapıyor ki Alman'a muhtaç olalım. 4 adet gaz motor tercihi istenilen hızları karşılamak için olmalı.

Almanlara yüzde yüz muhtaç değiliz elbette. Ama gemi tasarlarken vs gemi buna MTU motor ve özellikle Renk aktarımı kullanılacak şekilde tasarlanıyor. Bu motorlarda çok deneyimli ve bilgili personelimiz olduğu gibi etkenlerden dolayı sürekli MTU'dan ya da Man'dan aldığımız için bunu yazmıştım. Zaten Almanlarda ambargo koyamamasının biraz sebebi de Koreli Japon Finlandiyalı alternatiflerinin olmasının da önemli payı var.

Ben açıkçası 4 adet gaz türbini beklemiyordum. Daha çok İngilizce CODLAG veya CODOG diye tabir edilen versiyonlar kullanılır, MİLGEM İstiflerdeki gibi dizel gaz türbin işbirliği olur diye bekliyordum. Ama olmayacakmış. Kuvvet bir değişikliği de Hisar sınıflarında yapmıştı. Kuvvet isterlere göre net yollar çiziyor. Ortak platform olsun aynı motorları, aynı sistemi kullanalım gibi bir derdi yok olduğunu anladım ben. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Mesela Juan Carlos I, 2 dizel+1 gaz kullanırken, biz 5 dizel kullandık. Tercihler yapılırken büyük ihtimal ile geminin alacağı roller ve beklentiler ne ise onlara göre seçim yapılmıştır. Aynı şekilde, Arleigh Burkeler gibi TF-2000'de 4 gaz seçildi ise planlanan senaryolar ve isterler bunu gerektirmiştir. Deniz kuvvetleri, TSK'daki en planlı programlı birim. Bu tür bir değişiklik istenmiş ise altı muhakkak sağlam doldurulmuştur. Yakında nedir ne değildir duyarız. Mesajı Paylaş

#99
Biliyorsunuz TEİ , GE'nin LM2500 gaz türbini içn geniş kapsamlı bakım ve onarım lisans anlaşması imzaladı, muhtemeldir ki sürekli alman ağız kokusu çekmektense kolaylıkla yakın kopyasını üretebileceğimiz kabiliyetinde olduğumuz bu gaz turbini tercih edilmiş Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz