T-629 İnsansız Ve Elektrikli Taarruz Helikopteri

Başlatan AVCI, 25 Şubat 2021, 10:30:56

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kişi başı 75 kg dan 150kg iki pilot.
750kg yakıt
2 x lhtech t800 motor = 300kg.
Þanzıman derken 1500+ kg yük hafiflemiş olacak.
Yerine batarya ve elektrik motoru gelecek.
Olmaz değil. Ama batarya doldurma için beklemek bir dezavantaj.
Hibrit çözüm daha mantıklı ama göreceğiz bakalım! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 25 Şubat 2021, 11:25:25
Bu insansiz hastaligini anlayamiyorum...

Yapilmasin demiyorum ama herseyin bir sirasi var..

Hele bir istekleri karsilayan, elle tutulur gozle gorulur, muadillerine kafa tutabilen hatta daya iyi olan insanlisini yapip seri uretime sokalim da, insansizina bakariz...

Yoksa insansizini yapmak daha mi kolay? Bilenler anlatsin...

Her seyin insansizi yapmaya calisiyoruz, memlekette insan kalmadi herhalde...

Gökbörü hocam, havada termal izi çok düşük bir heli nin ne kadar etkili olabileceğini bir düşün. O zaman ne kadar faydalı bir iş yapılmış olacağı ortaya çıkar.

bir heli nin motor nozzle undan çıkan termal izi videoda görün nasıl ben buradayım diyor. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: Alpars - 25 Şubat 2021, 23:19:12
Alıntı yapılan: Gökbörü - 25 Şubat 2021, 11:25:25
Bu insansiz hastaligini anlayamiyorum...

Yapilmasin demiyorum ama herseyin bir sirasi var..

Hele bir istekleri karsilayan, elle tutulur gozle gorulur, muadillerine kafa tutabilen hatta daya iyi olan insanlisini yapip seri uretime sokalim da, insansizina bakariz...

Yoksa insansizini yapmak daha mi kolay? Bilenler anlatsin...

Her seyin insansizi yapmaya calisiyoruz, memlekette insan kalmadi herhalde...

Gökbörü hocam, havada termal izi çok düşük bir heli nin ne kadar etkili olabileceğini bir düşün. O zaman ne kadar faydalı bir iş yapılmış olacağı ortaya çıkar.

bir heli nin motor nozzle undan çıkan termal izi videoda görün nasıl ben buradayım diyor.

Hibrit ya da elektrikli motorun isi izi daha mi dusuk genel kural olarak? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#14
Bu boyutta elektrikli insansız bir taarruz helikopteri var mı?

Geçen gün Mius için de aynı şeyi söyledim.

Mesele insansız elektrikli/fosil yakıtlı uçak - helikopter-tank araç yapmak değil.Bu , işin ancak %30'u.

Mesele ; otonom , kendi kararını , milisaniyelik uygun tepkiler verebilecek yapay zeka yapabilmek.

ABD , on yıllar önce F-18'i uzaktan savaş uçağı pilotu idaresiyle bu işi denedi...Olmadı... Anlık kararlar,milisaniyelik tepkiler, o koltuktakinin bakış açısından elde edilecek  durumsal farkındalık gerekiyor

Yap elektrikli helikopter, iha tipi bir kumanda koymakla olmaz bu iş. Keşif yapar , hava savunmasız hedefi vurur ama muharip görevlerde başka işler lazım... Mesajı Paylaş

Sanirim bir kavram kargasasi var..

"Insansiz" deyince, sanki Yapay Zeka var, butun isi o yapiyor izlenimi veriyor..

Halbuki, belirtildigi gibi yapay zeka teknolojisi, bir insanin, hele bir savas ortaminda, yapabileceklerini yapabilececek seviyede degil..

Burada sanirim kullanilmasi gereken terim "uzaktan kumanda edilebilen", yani tipki su an kullanilan insansiz hava araclari gibi, basinda insan var, hamlelerin cogunu ve en onemlisi, kararlarin hepsini halen insan vermekte..

Biz "insansiz" degil, "uzaktan kumanda edilebilen" araclar gelistirmeye calisiyoruz..

Tam anlamiyla "insansiz" icin daha insanoglunun 10 firin ekmek yemesi lazim.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 26 Şubat 2021, 13:10:19
Sanirim bir kavram kargasasi var..

"Insansiz" deyince, sanki Yapay Zeka var, butun isi o yapiyor izlenimi veriyor..

Halbuki, belirtildigi gibi yapay zeka teknolojisi, bir insanin, hele bir savas ortaminda, yapabileceklerini yapabilececek seviyede degil..

Burada sanirim kullanilmasi gereken terim "uzaktan kumanda edilebilen", yani tipki su an kullanilan insansiz hava araclari gibi, basinda insan var, hamlelerin cogunu ve en onemlisi, kararlarin hepsini halen insan vermekte..

Biz "insansiz" degil, "uzaktan kumanda edilebilen" araclar gelistirmeye calisiyoruz..

Tam anlamiyla "insansiz" icin daha insanoglunun 10 firin ekmek yemesi lazim..
+1 Mesajı Paylaş

#17
Ben elektrikli olarak tasarlanmasına çok sevindim ama kafama takılan bir sorun var, batarya kapasitesi. Normal bir helikopterin havada kalış süresi kadar aracı havada tutmaya yetecek batarya seviyesi nedir, ne kadar yer kaplar ağırlığı ne olur? Elektrikli araçlar hakkında bilgisi olan bir arkadaşımız aydınlatırsa sevinirim. Mesajı Paylaş

Serkan hocam, evet o dediğiniz f 18 denemesi 10 larca yıl önce idi. O zamanla bu zaman arasında teknolojik imkanlar olarak çok fark var.

Þu an düşünün ki biz bile tb 2 ler ile eş zamanlı sürü insansız uçak harekatı yapıyoruz. İnsanlı insansız uçak karma harekat yapıyoruz.

Hatta aynı abd şu an, insansız avcı jet geliştiriyor. Royal wingman. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 26 Şubat 2021, 17:13:08
Serkan hocam, evet o dediğiniz f 18 denemesi 10 larca yıl önce idi. O zamanla bu zaman arasında teknolojik imkanlar olarak çok fark var.

Þu an düşünün ki biz bile tb 2 ler ile eş zamanlı sürü insansız uçak harekatı yapıyoruz. İnsanlı insansız uçak karma harekat yapıyoruz.

Hatta aynı abd şu an, insansız avcı jet geliştiriyor. Royal wingman.

Loyal Wingman keşif, gözetleme, istihbarat ve elektronik harp görevlerinde kullanılıyor. Muharip değil Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz