SU-75 Checkmate

Başlatan fırtına06, 14 Temmuz 2021, 18:20:29

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Roket, Füze konularında iyiler, fazla batırılıyorlar gibi. Gerçi, hassas güdümlü sistemlerde de tırtlar. Mesajı Paylaş

#61
Alıntı yapılan: baryshx - 17 Ağustos 2022, 15:32:46
Roket, Füze konularında iyiler, fazla batırılıyorlar gibi. Gerçi, hassas güdümlü sistemlerde de tırtlar.

Katı yakıtlı roketlerde yakıt kimyası, sıvı yakıtlı roketlerdeyse roket motorları konusunda iyiler sadece. O da Sovyetlerin mirası, yani hazıra konma var orada.

En basit güdümleme laser güdümüdür. Örneğin, Kornetlerdeki beam riding tekniği. Ama bunu bile aşırı pahalı bulup, kendi ordularında yaygın kullanıma almadılar. İhracat için ürettiler ağırlıklı olarak. Ukrayna'ya aptal bomba atıp durdular.

Teknik yetersizlikten ayrı olarak, silahlarda kullanılacak yüksek teknolojiyi hor görmek ve basit silahları gereğinden fazla romantize etmek gibi bir mantalite sorunları da var. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: baryshx - 17 Ağustos 2022, 15:32:46
Roket, Füze konularında iyiler, fazla batırılıyorlar gibi. Gerçi, hassas güdümlü sistemlerde de tırtlar.
Roket ve füze konularında çok iyiler. Ama bu aslında Sovyetlerin mirası onlara. Rusya olarak ele yüze gelir yeni bir şey koyabilmiş değiller o mirasın üzerine henüz.
Yeni geliştirmeye çalıştıkları çok şey var. Ama ortada Batı'nın teknolojisine eşdeğer bir şey henüz yok.
1973 İsrail savaşında Araplar, ellerindeki Sovyet silahları ile, bayağı bir İsrail uçağı düşürmüş ve karada da başarı sağlamışlardı. Þimdi İsrail, Araplarla köpeğin kediyle oynadığı gibi oynuyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 17 Ağustos 2022, 14:47:47
Rusya, maalesef Sovyetlerden devraldığı teknolojilerin ve endüstriyel birikimin üzerine kalıcı ve geçerliliği olan yeni bir şey ekleyebilmiş değil.
Sovyetlerden kalan da Batı'nın gerisinde kaldığı için kullanmaya değer değildi zaten.
Üretmeye çalıştıkları kritik teknolojilerin hemen hepsinin boş ve içinin hava dolu olduğu tek tek ortaya çıkıyor. Çok övündükleri SU-30, SU-34 ve SU-35 uçaklarının, kaba tabirle, nasıl madara oldukları Ukrayna'da ortaya çıktı. Kokpit'te eski arabalarda kullanılan  "Garmin" SatNav taşımalarından tutun, o kadar modern olduğu iddia edilen uçakların manpads ile vurulmalarına varıncaya kadar, ellerindeki teknolojinin ne kadar geride olduğu ortaya çıktı.
Bunlardan nasıl S400 alınmış iyice bir araştırmak lazım. Bizim hangi teknik heyetimiz bu alıma onay vermiş soruşturma açılması lazım.

Kendi açımızdan bakacak olursak malesef demeye gerek yok bence. Rusya'nın askeri teknolojisinin bu seviyede olması bizim için daha iyi.Ancak bu seviyenin altına düşmesi iyi olmaz. Motor teknolojisinde vs kendimizi geliştirebilirsek muhtemelen Rusları geçeceğiz Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Ağustos 2022, 16:16:43
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Ağustos 2022, 14:47:47
Rusya, maalesef Sovyetlerden devraldığı teknolojilerin ve endüstriyel birikimin üzerine kalıcı ve geçerliliği olan yeni bir şey ekleyebilmiş değil.
Sovyetlerden kalan da Batı'nın gerisinde kaldığı için kullanmaya değer değildi zaten.
Üretmeye çalıştıkları kritik teknolojilerin hemen hepsinin boş ve içinin hava dolu olduğu tek tek ortaya çıkıyor. Çok övündükleri SU-30, SU-34 ve SU-35 uçaklarının, kaba tabirle, nasıl madara oldukları Ukrayna'da ortaya çıktı. Kokpit'te eski arabalarda kullanılan  "Garmin" SatNav taşımalarından tutun, o kadar modern olduğu iddia edilen uçakların manpads ile vurulmalarına varıncaya kadar, ellerindeki teknolojinin ne kadar geride olduğu ortaya çıktı.
Bunlardan nasıl S400 alınmış iyice bir araştırmak lazım. Bizim hangi teknik heyetimiz bu alıma onay vermiş soruşturma açılması lazım.

Kendi açımızdan bakacak olursak malesef demeye gerek yok bence. Rusya'nın askeri teknolojisinin bu seviyede olması bizim için daha iyi.Ancak bu seviyenin altına düşmesi iyi olmaz. Motor teknolojisinde vs kendimizi geliştirebilirsek muhtemelen Rusları geçeceğiz
Çok doğru ! Bizim açımızdan çok olumlu aslında Rusların geri kalmaları.
Maalesef derken onların açısından üzüldüğüm anlamında değildi. Dilimizde bu anlamda kullanılsa da asıl tevellütleri benim kadar eskilerin kullandığı şekliyle "esef ile" , yani acınacak ve yazıklanacak durumu ile anlamında kullanmak istemiştim.
Þu an dahi elimizdeki teknolojiler ile bizim daha etkin olduğumuz ortada. Ramjet ve Scramjet teknolojisinde başarılı olduğumuz ve kendi MMU uçağımızı uçurduğumuz gün önlerine geçmiş olacağız konvansiyonel harp teknolojisinde. Mesajı Paylaş

Rusya'nın doğusunda 9 Kasım 2024 tarihinde SU-75'in ilk uçuşunu yaptığına dair bazı iddialar var.

Bugün(dün) çekilen görüntülerde uçuş yapan bir uçağın tasarımının SU-75'e oldukça benzediği ve bunun da SU-75'in ilk uçuşunu yaptığına yönelik şüpheler doğurdu.

2021 yılında mock-up olarak tanıtılan SU-75'in ilk uçuşunu 2023'te yapacağı açıklanmıştı. Rusya-Ukrayna Savaşı nedeniyle pek ses çıkmayan projeden bugün ilk defa gayr-i resmi bilgiler geldi.



Mesajı Paylaş

Su-75 diğer büyük abisine Su-57 göre proje hızlı ilerliyor. Motoru hazır, isteyene AL-41F veya pehlivan motoru AL-51F takarlar. Radarı hazır diyebiliriz, abisinin AESA radarın boyutunu biraz küçültür takarlar.

Bu arada Çin'deki fuarda resmen AL-51F motoru da tanıtılacak. Ruslar Çin'in iştahını kabartmak için götürmüşler.
1000-1500 saatlik ömrü olan WA-15 ile kafanı yorma, al benim motorumu J-20 takarsın. Flanker serisi uçaklarına takarsan gövde aluminyumu havada erimedikçe 3mach hıza kadar çıkartabilirsin diyebilir. Mesajı Paylaş

Ya Çin'in ar-ge iş modelinde ciddi bir hata var, ya da motor ömrünü artırmak benim düşündüğümden de zor.

O kadar para ve neredeyse sınırsız insan gücüne rağmen, WS-15'in büyük bakım aralığı hala 1500 saat ise, benim adıma bu çok ilginç bir durum. Mesajı Paylaş

#68
Uzun zamanla olacak ve çok zor iş. Altyapı birikimi, tecrübe ve sabırla olur.
Mesela AL-31F 1982'de ilk ortaya çıktığında 100 saatlik ömrü vardı. 300, 500 saate kadar derken, son 66 adet motoru harcadıktan sonra 1990'ların sonunda 1500 saate kadar çıkardılar sonra AL-41F geçiş yaptılar. Hatırlayanlar bilir AL-41 MiG-1.44 için geliştirilen motordur ve motor 2010'da falan tamamlandı. Her birinin gelişim süreci 15-20 senedir, AL-51F projesi 2007'de falan başlamıştı ve bugüne kadar uzadı.

Jet motorları gücü arttıkça ömrü kısalır, ömrünü yüksek tutmak için metal teknolojisi ve labaratuvar denemelerinde motor gece gündüz çalışır. Konserve kutusu kalınlığındaki teneke içindeki türbin bin dereceden fazla sıcaklıkta erimeden çalışması bile mucizedir. Asıl ömrünü belirleyen kısım da türbin kısmıdır.

Çin motor teknolojisinde Rusya'nın peşinden 40 senedir kovalıyor, Meksika ve Bulgaristan'ın yapabieleceği iş değil. Dünyadaki çift motorlu jet uçaklara takılan en güçlü motor AL-51F artık hazır, uçağın ismi de Su-57M(modernizeli) olacak. Projedeki asıl gücüne şimdi kavuştu ve bundan dolayı üretimi sınırlıydı. Mesajı Paylaş

bence bu sene yılın adamı marmara olmalı Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz