Geleceğin uçağı test uçuşuna hazır

Başlatan SKYWOLF, 21 Temmuz 2009, 02:13:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Güneş enerjili uçağın prototipi tanıtıldı.
20 Temmuz 2009 Pazartesi, 17:37


Dünyanın güneş enerjisiyle çalışacak ilk uçağı Solar Impulse'ın prototipi, İsviçre'nin Dübendorf Havaalanı'nda aralarında Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği (IATA), Monaco Prensi Albert, İsviçre Enerji ve Çevre Bakanı gibi yetkililerin katıldığı 800 kişiye tanıtıldı.

Altı ülkeden, 70 kişilik bir ekiple tam 6 yılda üretilen Solar Impulse'ın fikir babası İsviçreli Bertrand Piccard. Adını 1999'da balonla hiç durmadan yaptığı ve 19 günde tamamladığı dünya turuyla duyuran Piccard, güneş enerjisiyle çalışan uçak yapma fikrine de balonla yaptığı bu dünya turundan sonra karar verdi. 3,7 ton sıvı propan ile balon turuna başladıklarını ifade eden Piccard, "Yere indiğimizde sadece 40 kilo yakıtımız kalmıştı. Bu seyahatim sonunda yakıtlara ne kadar bağımlı olduğumuzu fark ettim. Ve kendi kendime bir daha dünya turu yaptığımda hiç yakıt kullanmayarak, yakıttan bağımsız uçacağıma söz verdim" dedi.
Bertrand Piccard, Güneş enerjisiyle çalışan uçak üretmek için dünyanın birçok farklı ülkesinden deneyimli mühendislerden oluşan bir ekip kurar. Solar Impulse'ın CEO'luğunu ise Andre Borschberg yapar. Borschberg, yüksek mühendislik becerisi ve ileri teknoloji gerektiren böyle bir uçak üretmenin hiç de kolay olmadığını belirtti ve "Boeing 747-400'ün kanat genişliğine ve ortalama bir otomobilin ağırlığına (1600 kg) sahip olan Solar Impulse bu kadar hafif üretilen ilk büyük uçak" şeklinde konuştu.

Karbon fiberden yapılan Solar Impulse'ın ağırlığı sadece bin 600 kilogram olduğu için havada bir planör gibi süzülebilecek. Uçağın kanatlarında, 12 bin adet güneş pili bulunuyor. Bu piller, uçağın pervanesi için gerekli enerjiyi üretiyor. Uçağın gövdesinde bulunan 400 kg ağırlığındaki özel lityum batarya, güneş enerjisi ile şarj ediliyor. Gece uçuşu bu bataryadan alınacak enerjiyle gerçekleşecek. Solar Impulse, güneşten olabildiğince verimli yararlanabilmek için ekvatora yakın uçacak. Solar Impulse'ın ilk test uçuşunun 2009'un sonunda yapılması hedefleniyor. İlk gece uçuşu ise 2010'da planlanıyor. Uçağın başarılı gerçekleştirdiği test uçuşlarından sonra ikinci bir uçağın üretimine başlanacak. İlk etapta 3 kişilik mürettebat taşıyacak ve saatte 45 kilometre hız yapacak Solar Impulse'ın dünya turunu 2012 yılında toplam beş etapta tamamlaması bekleniyor.



http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/160097-Gelecegin-ucagi-test-ucusuna-hazir.aspx Mesajı Paylaş
  • Gösterim 4,017 
  • Sivil Havacılık ve Uzay
  • 4 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



Bu kez ilk hedefi Hawaii
hurriyet.com.tr
29 Haziran 2015
Bu kez ilk hedefi Hawaii



Dünya turuna çıkan ilk güneş enerjili uçak Solar Impulse 2, bu ay başında zorunlu iniş yaptığı Japonya'dan yeniden havalandı. Uçağın hedefi beş gün içinde Hawai'ye ulaşmak.

Hawaii'ye yapılacak yolculuk, kötü hava şartları nedeniyle yaklaşık bir ay ertelenmişti.

Solar Impulse 2, dünya turunun sekizinci ayağında bir pilotla uçuyor.

Andre Borschberg, en riskli uçuşlardan birinde acil iniş yapabilmek için çok az seçeneğe sahip.

Kanatlarında 17 bin güneş hücresi bulunan Solar Impulse 2, geceleri depoladığı enerji sayesinde uçuyor.

Uçak Hawaii için 31 Mayıs günü Çin'in Nanjing kentinden havalanmış ancak kötü hava şartları nedeniyle yön değiştirerek Japonya'nın Nagoya kentine inmek zorunda kalmıştı.

Borschberg, Japonya'da kanatları tamir edilen Solar Impulse 2'nin uçuşa hazır olduğunu ve 'geri dönülmeyecek noktayı geride bıraktıklarını' söylemişti.

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/29414694.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

1 Damla Yakıt Kullanmadan 40 Bin Kilometre Uçtu

Güneş enerjisi kullanarak uçan Solar Impulse, çıktığı dünya turunu başarıyla tamamladı.

Geçen yıl mart ayında Birleşik Arap Emirlikleri'nin başkenti Abu Dhabi'den start alan turda Solar Impulse 17 noktaya iniş kalkış yaparak toplam 40 bin kilometre yol yaptı. Bir damla yakıt harcamadan gerçekleştirilen bu uçuş, dünyaya daha yeşil teknolojilerin geleceğine umut kaynağı oldu.

İMKANSIZ DENİLENİ HAYATA GEÇİRDİ

Kahire'de başlayan 17'nci ve son uçuşun pilotluğunu gerçekleştiren Bertnard Piccard, yerel saatle 04.00'te Abu Dhabi'ye indi. Son uçuşun kısa olmasına rağmen çok türbülanslı bir havada yapıldığını belirten Piccard, "Biz 13 yıllık bir hayali gerçekleştirdik. İmkansız denilen şeyi hayata geçirdik. Bu uçuş havacılık kadar enerji tarihini de değiştirecek" dedi.



Projede dönüşümlü olarak uçan Andre Borchberg ise teknolojik açıdan zorlu projede amaçlarının çevre bilinci oluşturmak ve enerjiye farklı bir bakış getirmek olduğunu belirterek "Bu açıdan da Solar Impulse başarıya imza attı. Gelecekte yolcu uçakları elektrikle uçacak. Çevre kirletilmeyecek. Bu rekor çok daha ileriye taşınacak" diye konuştu.

"TORUNLARI BODRUM'DA BIRAKTIM"

Eşi Yasemin'in kendine en büyük desteği verdiğini belirten Andre Borchberg, iki torunun Bodrum'da tatil yaptığını söyledi:

"Biri 2 yaşında, diğeri 6 aylık iki torunum var. İkisi de şu an Bodrum'da yazlık evimizde tatildi. Eşim oradan son uçuşta gelerek heyecanımıza ortak oldu. Projeyi başarıyla tamamladık. Torunlarımı görmek için sabırsızlanıyorum."



TÜRKİYE'DEN BRİSA SPONSOR OLDU

Yaklaşık 150 kişinin çalıştığı projeye Türkiye'den Brisa sponsor olduğunu belirten Borchberg, "Türk gençleri projeyi yakından takip etti. Çok güzel geri dönüşler aldık. Umarım daha fazla Türk genci geleceğin teknolojileri ile ilgilenir" dedi.

DÜNYAYI SAATTE 45 KİLOMETRE HIZLA DOLAÞTI

Solar Impulse uçağının tasarım ve imalatında havacılık devlerinin yanı sıra tekne imalatçıları da görev yaptı. Yüksek dayanıklı kompozit ve özel metaller kullanıldı.

Boş ağırlığı 2300 kilogram olan uçak, dört adet elektrik motoruna sahip. Verimlilik oranı yüzde 93. Gelişmiş motora sahip bir otomobilin verimliliği ise ancak yüzde 30'u buluyor.



Kanat üzerinde 17 bin 248 adet güneş paneli var. Bu panellerin topladığı enerji bataryalarda depolanıyor. Gündüz pillerini şarj eden uçak, gece de uçabiliyor. Uçağın kanat açıklığı 72 metre. Boeing 747 uçağının kanat açıklığı ise 68 metre.

En fazla 8 bin 500 metre yüksekliğe çıkabiliyor. Saatteki hızı ortalama 45 kilometre.

http://www.sondakika.com/haber/haber-1-damla-yakit-kullanmadan-40-bin-kilometre-uctu-8647181/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

'Boğaz'ın üzerinden temiz temiz uçalım'

Tolga ÖZBEK
06 Ağustos 2016 - 22:28Son Güncelleme : 07 Ağustos 2016 - 09:51
'Boğaz'ın üzerinden temiz temiz uçalım'



Sadece güneş enerjisiyle 1.5 yılda dünya turunu tamamlayan Solar Impulse ekibinin 'temiz enerji'ye dikkat çekmek için bundan sonra üzerinden uçmak istedikleri rotalardan biri de doğa harikası İstanbul Boğazı...

GÜNEÞ enerjisi kullanarak, tek damla fosil yakıt harcamadan dünya turunu tamamlayan Solar Impulse2 uçağının pilotları Bertrand Piccard ve Andre Borschberg, bundan sonra da uçarak temiz enerjiye dikkat çekecek.

Solar Impulse2 ile üzerinde uçmak istedikleri bu rotalardan biri olarak da Boğaz'ı gösteren iki pilot, İstanbul'un iki kıta üzerinde kurulu dünyadaki tek şehir olduğuna dikkat çekerek, asırlardır kıtaları ve insanları birleştiren bu kentin, insanlığı ve ülkeleri temiz enerji ve temiz gelecek mesajı etrafında birleştirme noktasında da önemli rol oynayabileceği fikrindeler. Türkiye'den projeye destek veren Sabancı Holding şirketlerinden Brisa'ya teşekkür ederek, bu nedenle İstanbul'da Boğaz üzerinde uçmak istediklerini söyleyen Solar Impulse2 pilotları, "Tarihi dünya turumuz boyunca Türkiye'den ve Türk gençlerinden gördüğümüz ilgi bizleri çok heyecanlandırdı. Bu proje onların geleceğe bakışlarını değiştirecek. Bu gençler elektrik motorlu yolcu uçakları, otomobiller tasarlayacak" diye konuştular.



KUTLAMA BODRUM'DA
Öte yandan Solar Impulse2'nin iki mucidinden biri olan Andre Borschberg ile projede en büyük destekçisi olan Türk eşi Yasemin Borschberg, tarihe geçen dünya turunun ardından yorgunluk atmak, tatillerini geçirmek ve bu tarihi anı torunlarıyla kutlamak için önümüzdeki günlerde Bodrum'daki evlerine gelecek.

Solar Impulse ekibine solo uçuş motivasyonu, stres yönetimi ve takım ruhu eğitimleri vererek projeye katkıda bulunan Yasemin Borschberg, bir Türk olarak tarihin seyrini değiştirebilecek nitelikteki böylesine anlamlı bir projede yer almaktan gurur duyduğunu kaydetti. "Biri 2 yaşında, diğeri 6 aylık iki torunumuz var. İkisi de şu an Bodrum'da yazlık evimizde tatilde. Torunlarımızı görmek ve başarımızı ailece kutlamak için sabırsızlanıyoruz," diye konuşan Borschberg çifti, projenin gelecek adımlarının tohumlarının da her zaman çok huzur buldukları Bodrum'da atılacağına inandıklarını söyledi.

19 REKOR KIRDI
Dünya devleri ile Türkiye'den Brisa'nın sponsor olduğu Solar Impulse programı, yenilenebilir enerji ve temiz teknolojilerin gücünü güneş enerjisiyle kanıtladığı dünya turunu bir buçuk yılda şöyle tamamladı:

Fosil yakıt kullanmadan, gece ve gündüz hiç durmadan uçabilen Solar Impulse 2, dünya turuna başladığı Abu Dabi'ye 26 Temmuz'da ulaştı.

Toplamda 21 gün süren uçuşlar 17 seferde gerçekleştirildi, 40 bin km'den fazla yol kat edildi, 19 farklı rekora imza atıldı. Sıfır emisyonla hava kirliliğine karşı dev bir başarı sağlandı.

72 metre kanat açıklığına sahip uçak, enerjisini üzerinde taşıdığı 17 bin güneş panelinden topladı.

Bu gücü bataryaları yardımıyla dört elektrik motoruna aktaran uçak en fazla 5 buçuk gün havada kalarak Pasifik Okyanusu'nu aştı. Saatte ortalama 45 kilometre hıza ulaştı.

http://www.hurriyet.com.tr/bogazin-uzerinden-temiz-temiz-ucalim-40183890 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz