Type-218 Sınıfı Denizaltılar

Başlatan fırtına06, 18 Aralık 2022, 17:28:53

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Singapur'un Type-218SG denizaltıları denize indirildi

Almanya merkezli ThyssenKrupp Marine Systems tarafından Singapur donanması için inşa edilen 2 adet Type-218SG denizaltı 13 Aralık 2022'de denize indirildi. Denizaltılar 2023'te teslim edilecek.



ThyssenKrupp Marine Systems tarafından yapılan basın açıklaması:

"Etkinliğe davet edilen 350 konuk arasında Almanya Başbakanı Olaf Scholz, Singapur Başbakanı Lee Hsien Loong, Savunma Bakanı Dr. Ng Eng Hen ve Almanya ve Singapur'un diğer üst düzey temsilcileri yer aldı. Her iki geminin Bayan Sponsoru, Başbakanın eşi Bayan Ho Ching'di. Bir düğmeye basarak, her iki tekneyi aynı anda suya indirdi ve denizaltılara "Impeccable" ve "Illustrous" isimleri verildi."

Singapur Başbakanı Lee Hsien Loong yaptığı konuşmada:

"Bu strateji kabiliyeti konusundaki işbirliğimiz, donanmalarımız ile savunma sanayilerimiz arasındaki ortaklığın ve güvenin derinliğini vurgulamaktadır. Almanya ile Singapur arasındaki ilişkinin giderek güçleneceğinden eminim ve ordularımız arasında daha anlamlı etkileşimler için sabırsızlanıyorum."  ifadelerinde bulundu.



"Impeccable" ve "Illustrous", Singapur Cumhuriyeti Donanması tarafından sipariş edilen 4 Type-218SG denizaltısının ikinci ve üçüncü denizaltılarıdır. Düşük akustik imza ile tasarlanan Type-218, harici havadan bağımsız tahrik sistemi, daha uzun süre su altında süresine sahip. Yaklaşık 70 metre uzunluğa ve yaklaşık 2.000 ton deplasmana sahip olan bu denizaltılar, ThyssenKrupp tarafından inşa edilmiş en büyük denizaltılardır.



Çifte isim töreninin ardından Thyssenkrupp Marine Systems ile Singapur merkezli ST Engineering bir ekip anlaşması imzaladı. Anlaşma, dört Invincible sınıfı denizaltı için hem garanti hizmetlerini hem de hizmet içi desteği kapsıyor ve operasyonel ömürleri boyunca Singapur'da bakımlarının iyi durumda olmasını sağlıyor.

https://www.defenceturk.net/singapurun-type-218sg-denizaltilari-denize-indirildi Mesajı Paylaş
  • Gösterim 4,225 
  • Yabancı Deniz Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 10 Yanıtlar



Singapur Savunma Bakanlığı (MINDEF), Almanya'dan dört adet Type-218SG sınıf denizaltı tedarikinin maliyetinin yaklaşık 1.8 milyar dolar olduğunu açıkladı.

Singapur Savunma Bakanı Ng Eng Hen tarafından 9 Ocak'ta yayınlanan bir parlamento açıklamasında, Almanya'dan satın alınan Type-218SG sınıfı denizaltıların 1,8 milyar dolara mal olacağı doğrulandı. Yapılan açıklama, Singapurlu bir Parlamento üyesinin Singapur Cumhuriyeti Donanması için satın alınan dört adet Type-218SG gemisinin maliyetiyle ilgili sorularına yanıt olarak yapıldı.



Benzer platformları kullanan Türkiye ve Güney Kore'den örnekler veren Singapur Savunma Bakanı Ng Eng Hen konuyla alakalı anlaşmayı sonuçlandırırken her denizaltının maliyetinin yaklaşık 450,84 milyon dolar olarak tahmin edildiğini belirtti.

Ek olarak Bakan; "Yıllık bakım maliyetleri genellikle platformların sermaye maliyetinin %2 ile %3'ü kadar olur. Yeni filomuz önümüzdeki otuz yıl boyunca ülkemizin güvenlik ihtiyaçlarını karşılayabilecek." ifadelerini kullandı.

Singapur'un Type-218 Denizaltı Alımı

Type-218SG denizaltıları, ihracat amacıyla Type-214 denizaltılarının kapsamlı bir şekilde elden geçirilmiş bir çeşidi konumundadır. Artan Çin tehdidinden dolayı Singapur tarafından Type-218SG projesi başlatılmıştır.



Singapur Cumhuriyeti Donanması denizaltı filosu, Alman deniz şirketi ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) tarafından inşa ediliyor. İlk iki denizaltı inşa sözleşmesi 2013'te TKMS'ye verildi, ardından 2017'de iki gemi daha satın almak için ek bir sözleşme yapıldı.

https://www.savunmasanayist.com/singapur-4-adet-type-218sg-icin-1-8-milyar-dolar-harciyor/

Geçtiğimiz aylarda TKMS, sırasıyla 'Kusursuz' ve 'Þanlı' olarak adlandırılan ikinci ve üçüncü Tip 218SG denizaltılarını denize indirdi. Mesajı Paylaş

Biz klasik bir denizaltının nerelerini yapamıyoruz? Havadan bağımsız tahrikli dizel-elektrik bir denizaltı çerçevesinde sordum... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Ocak 2023, 21:00:32
Biz klasik bir denizaltının nerelerini yapamıyoruz?

Vasıflı ve amanyetik Çelik. Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Ocak 2023, 09:08:57
Alıntı yapılan: Tigerfish - 18 Ocak 2023, 08:53:42
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Ocak 2023, 21:00:32
Biz klasik bir denizaltının nerelerini yapamıyoruz?

Vasıflı ve amanyetik Çelik.

Motor-AIP ?

Evet havadan bağımsız tahrik sistemi de dahil bunda. Mesajı Paylaş

#6
Tezat gibi gelecek ama alt parçaların yapılması için önce komple ürünün üretilmesi gerekiyor. Önce otomobil üretilir sonra freni üretilir önce çamaşır makinesi üretilir sonra pompası üretilir. Önce denizaltı üretelim diyecekler ki sonra bunlara sıra gelecek.  Demek istediğim yapamıyoruz değil de daha yapmadık demek daha doğru. Bunu hamasi söylemiyorum Türkiya da yapalım deyip te yapılamayacak hiç bir şey yoktur. Dünyadaki en zor iş açık ara jet motorudur onu bile kotardık evelallah. Biz geliştik çünkü artık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

öyle olması zorunluluk mu bilmiyorum ama TCG İstanbul üretildi ambargolardan ötürü donatılamadı. Öylece yatıyor Mesajı Paylaş

#8
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Ocak 2023, 21:00:32
Biz klasik bir denizaltının nerelerini yapamıyoruz? Havadan bağımsız tahrikli dizel-elektrik bir denizaltı çerçevesinde sordum...
Sn Tigerfish'in dediği gibi yarı amanyetik gövde çeliği ve AIP havadan bağımsız tahrik sistemi konusunda dışarı bağımlı durumdayız. Ancak her iki konuda da esaslı R&D ve yatırım var Türkiye'de.

https://www.star.com.tr/ekonomi/gozler-turkiyenin-yapacagi-vasifli-celik-hamlesine-cevrildi-haber-1329328/

Nitelikli Çelik konusunda bayağı yol alınmış vaziyette. Zırh çeliği ve namlu çeliği artık üretebiliyoruz. Denizaltı çeliğini de üretecek hale gelme çalışmaları devam ediyor.

AIP konusunda da yoğun bir çalışma var. Ancak her ne kadar 14-21gün arası su yüzüne çıkmadan seyir kabiliyeti veriyor olsa da AIP sistemi ile çalışan denizaltılarda bu kadar süre su altında kalabilmek için 4knot hız sınırı ve ani güç çekimi (ani hızlanma) olmaması gibi sınırlamalara uymak gerekmektedir. Bunun sıkıntısını yaşayan Japon'lar Söryü sınıfının son gemilerinde AIP den çıkarak normal dizel ve Li-İon batarya sistemine dönmüşlerdir. Su altında derindeyken aniden hızlanabilmek ve yüksek seyir hızını idame ettirebilmek isteyen Japon kaptanlarını dinlemek zorunda kalmıştır Japon Dz Kuvvetleri. Li-İon bataryalar da artık en az 7-10 gün arası su altı performansı verebilmektedir. Gelecek nesil denizaltılarda Li-İon teknolojisi AIP teknolojisinin yerini alacak gibi görünüyor. Mesajı Paylaş



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz