Anka3

Başlatan tumucin, 28 Mart 2023, 17:10:36

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ben acikcasi VLS bu konular hakkinda bizleri belki bilgilendirebilir diye dusunmustum Mesajı Paylaş

Teşekkürler,

Sn Timuçin Mesajı Paylaş

Öncelikle Defencetürk'te verilen habere ve oradaki mühendise göre Anka 3 serisi de bir aile olacağı söylendi. Tahminimce Anka 3 , 3 model olacaktır gibi geliyor bana 500-1000 kg ağırlığında olan(ki muhteşem bir ürün olur sadece gözetleme ve istihbarat bile yapsa muhteşem bir ürün)  daha sonra bildiğimiz 6000-7000kg ağırlığında en son bundan da büyük belki çift motorlu TF10000 taşıyan 14 15 ton ağırlığında 5-6 ton faydalı yüke sahip bir ürün olabileceğini düşünüyorum. Anka 4 zaten SSB  yol haritasında görmüştük. Hatta bu iş Anka 5 Anka 6 diye daha da gidebilir. Örneğin ben bekliyorum. Airbus Zephyr tarzı çok çok yüksek irtifadan uçan ve gözetleme ve veri iletişimi sağlayan farklı bir İHA mesela. Ama burda bu kadar proje varken daha yavaş iş bitirerek gitmek daha mantıklı gibi geliyor bana. Daha Gökbey'i teslim etmedik Jandarmaya. Þu helikopterden ayda 7-8 adet çıkartacak kadar üretecek hale gelelim önce.Elimizde onca proje bitiyor güvenlik güçlerinde bir türlü yeterli sayıda hiçbir zaman olmuyor. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Anka 3 epeyce gecikmiş oldu değil mi? Neydi bunun sebebi acaba? Ben mi kaçırdım açıklamayı? Mesajı Paylaş

Sn SH
TUSAÞ kaynaklı olmayan bir problem varmış. Defence Türk'te Kozan Selçuk sebebini bildiğini ama söyleyemeyeceğini söyledi. Alt firmanın ürettiği ürün ile ilgili herhalde bir sorun var. Bunun teknik sistemi ile uğraşıyorlar herhalde. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

"Öncelikle Defencetürk'te verilen habere ve oradaki mühendise göre Anka 3 serisi de bir aile olacağı söylendi. Tahminimce Anka 3 , 3 model olacaktır gibi geliyor bana 500-1000 kg ağırlığında olan(ki "

ben de o videoyu izledim.  Anka 3 ile aynı aileden daha büyük ve hatta daha küçük  jetler olabilir.
kuyruksuz uçak  Türkiye'de bilinmeyen bir tasarım  ekolü.
yeni bir dil olması hasebiyle zor olsa da,  ülke  için çok faydalı olacak.
tahminim,  ordumuzun elindeki radar izi en düşük uçak olması muhtemeldir.


daha güzel yanı da,  TF6000  KE  yuvasına uyacak şekilde yapıldıysa,  aynı motoru kullanan Anka yuvasına da sığar.
böyle ce,  F35  projesinden çıkartılmamızla uzak düştüğümüz hayalet uçak  yeteneğine,  hem de yerli bir şekilde kavuşmuş olacağız.
üstelik,  o videoda,  uçağın burnunda radar için yer bırakıldığı da söylendi;  yani sadece hava yer değil,  hava hava   görevinde de  oldukça kullanışlı bir uçak olacaktır.
it dalaşına filan gerek  duyulmaz bu  uzun menzilli füze döneminde artık,  önce gören  önce vurur.
Mesajı Paylaş

Tusaş Kuyruksuz uçak ekolüyle,  Baykar da  kısa mesafe iniş kalkış yapan uçak modeliyle  dünya için  bilinen;  ama Türkiye özelinde  pek bilinmeyen bir dünyaya giriyorlar.
kuyruksuz uçakların  kullanıma gireceği,  kısa mesafeden inip kalkacak olan  KE  jetinin  bu gemiye inip  kalkacağı  tarihleri  ön göremiyoruz;  ama  yerli sanayinin  iş bölümüyle  yeni  ekollere girmiş olması çok doğru bir  evrim süreci.
benim tahminim,  daha doğrusu gönlümden geçen,  hem kuyruksuz iha,  hem kısa mesafeden inip kalkan iha  akımının  ileride  insanlı  jetlere de   yansıyacağı şeklinde.

Anka 3 ve  KE  ile %60  oranında ortak alt sistemler taşıyan  insanlı bir lite savaş jeti  hayal ediyorum.
silahlar,  optik,  radar ve motor,  bu  dördünü toplasan zaten %30  belki daha üzeri  akraba bir uçak çıkar.
bunlara iniş takımını ve kanatları eklersen  zaten %50  üzeri  ortak alt yapı kullanan bir  jet oluyor.

yani,  insansız jetlerle  %60  aynı olan  insanlı bir  hayalet jet  hiç de abartılı bir hedef değil bence.
ortak alt yapı kullandıklarından,  üretimi kolay,  yatırım maliyetleri  düşük,  fayda maliyet oranı çok yüksek  bir  filo  yapısı mümkün.


üstelik,  ortak alt yapı kullanımı,  ihracat konusunda da çok cazip gelir.
bir uçak pazarlarken,  bu  uçağı alırsanız  bunun aynısından bir de insansız model var veya tam tersi,  aynısından bir de insanlı  uçak var,  şeklinde pazarlama  gayet etkili olacaktır.
çünkü uçak demek bakım onarım ve yedek parça demek.
insanlı uçak için ayrı  teknisyen ve apayrı  yedek parça  zinciri  yerine,  hem insansız hem insanlı jetler için  tek bir bakımcı,  tek bir tip tornavida,  tek yedek parça tedarik zinciri...
alıcılara gayet cazip gelir bence.

tabi bunlar için  tek eksik 3000lb motor;  ama aslında o bile şart değil,  2750lb  güç de  yetecek bu gün.
Mesajı Paylaş

Çok da yabancı değil!



Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı YapAnka 3 ve  KE  ile %60  oranında ortak alt sistemler taşıyan  insanlı bir lite savaş jeti  hayal ediyorum.
silahlar,  optik,  radar ve motor,  bu  dördünü toplasan zaten %30  belki daha üzeri  akraba bir uçak çıkar.
bunlara iniş takımını ve kanatları eklersen  zaten %50  üzeri  ortak alt yapı kullanan bir  jet oluyor.
Sn korsan2,
Söyledikleriniz kulağa hoş geliyor da, keşke olabilse.
KE başlangıçta subsonik olsa da sonunda süpersonik uçacak çok hızlı ve kıvrak bir savaş uçağı olacak. Üzerinde taşıyacağı elektronik aksam da bu özelliklerine uygun olmak zorunda. Anka-3 subsonik uçan, ve radarda neredeyse görünmez olan, derin bombardıman uçağı olacak. KE çift motorlu olduğunda daha da hızlı ve kıvrak olurken, Anka-3'ün çift motorlusu daha fazla faydalı yük taşıma amaçlı çift motor taşıyacak.
Sonra KE'yi Baykar imal ediyor. Anka'yı Tusaş. İki ayrı ekol. Aynı çatı altına sokmadığınız sürece, ortak parça bileşenlerini pek ümit etmeyin derim. Motor ve diş RAM boyası dışında çok sınırlı ortak parça taşıyacaklardır. Kullanım amaçları farklı olduğundan "ana" silahları ve EO ve elektronik sistemleri de farklı olacaktır. Burun yapılarının farklılığından ötürü taşıyacakları radarlar da farklı olabilir. İki ayrı amaçla, iki ayrı fabrikada üretilen çok farklı iki ayrı uçağın bakım ve parça kullanımı ve ihtiyaçları da farklı olacaktır.
Her iki uçağı imal ederlerken teknik ekipleri aynı masa etrafına toplayıp beraber çalışmalarını sağlamadığınız sürece sizin hayaliniz maalesef hayal olarak kalır.
Keşke olsa. Bırakın satış kolaylığını, üretim kolaylığı ve tasarruf da o derecede yüksek olur. Mesajı Paylaş

Sayın SKYWOLF,

😉
2. dünya savaşına  kadar  uzaklaşırsak,  ben de  Hezarfen derim  yani.
---
Sayın  Yasar,
ikisinin ayrı firmaların ürünü olduğunu biliyorum.
ben Anka ve KE  uçaklarının akraba yapılmasını kastetmedim.


Tusaş'ın iki uçağı olmalı:
insanlı Anka 3  ve insansız Anka 3.
bu iki model kendi arasında  %60   aynı uçak.

Baykar'ın iki uçağı:
insanlı KE  ve insansız KE.
bu ikisi de kendi arasında   %60   aynı uçak.

artık her ordu  iha alıyor,  müşterilere  denilir ki,  İnsanlı Anka 3 alıyorsan,  başka bir yerden  başka iha aramana gerek yok,  biz zaten bunları takım olarak yaptık.  insanlı Anka 3  jetinin  yanında bunun aynısı bir de insansız Anka 3 var.
insanlı uçak için ayrı,  insansızı için ayrı teknisyen,  ayrı parça,  ayrı tornavida,  ayrı hangar  filan  işlerine girip kendini yoracağına ,  bu ikisini takım olarak alabilirsiniz.

aynı şekilde başka bir müşterinin de kısa mesafeden inip kalkacak bir uçağa ihtiyacı vardır.
onlara da KE  uçağını gösterirsiniz ve yine bu jeti alırsanız  başka yerden  insansız jet aramanıza gerek yok,  bu  jetin aynısından insansız jet de var.
tek teknisyen, tek parça,  tek tornavida,  tek hangar...
takım halinde alırsanız rahat edersiniz.

şeklinde pazarlaması yapılırsa cidden çok cazip olacaktır.


uçakların bakımını  parçasını geçtim,  hepsinin hangarı bile farklı yahu!
bu karmaşayı   bitirecek bir ekol  öneriyorum.


Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz