Ankara'da F-4 Yakıt Tankı TPAO Bahçesine Düştü

Başlatan buraktunahan, 04 Eylül 2023, 15:58:01

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

O zaman hesap kitapta bir sıkıntı var mı acaba, 6.000 ve 10.000 lb değil kg olmalı ki, 30 cm çap artırıldığında 35.000, 38.000 lb güç alalım Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 06 Eylül 2023, 15:11:29
Bı dakika şimdi bu TF 6000 AI 25 çapında mı, F 404 çapında mı?
TF6K çap olarak, F404'e yakın. F404 89 cm öbürü 87 cm çapında yanlış anımsamıyorsam. Boy olarak ta TF6K, 225cm. Buna 90-100 cm art yakıcıyı da eklerseniz 325 cm. F404 ise 391cm boyunda, Yalnız motor içi ebatları da önemli tabii. Ancak f404'ün by-pass oranı 0.34:1. TF6K'nın by-pass oranı 1.08:1.  Oldukça farklı yapıda motorlar. Ancak çap olarak yakın olmalarına rağmen F404 motoru 12000lbf kuru itkiye kadar itki üretebiliyor.

AI25 motoru itki olarak TF6K'nın yarısı kadar ve 61cm çapında.
Mesajı Paylaş

#22
Alıntı yapılan: mehmet05 - 06 Eylül 2023, 15:58:17
O zaman hesap kitapta bir sıkıntı var mı acaba, 6.000 ve 10.000 lb değil kg olmalı ki, 30 cm çap artırıldığında 35.000, 38.000 lb güç alalım
Hayır. Bir hata yok.
Bizim motor, her 1.08kg kitlesel havayı by-pass kanallarından geçirip nozülden dışarı atarken, 1kg'lık kitlesel hava da motor içerisinden geçerek nozülden atılıyor. Yani kabaca , 6000lbf itkinin 2000lbf'lik kısmı by-pass kanalından geçen hava sayesinde oluşuyor.
F404'de bu çok farklı. Her 0.34kg lık hava by-pass kanallarından atılırken 1kg'lık hava motor içinden geçiyor. Yani itkinin anasını, motor içinden geçip atılan sıcak hava oluşturuyor.

Bu şekliyle , bizim TF6K daha rahat soğutulabilen ve IR izi daha düşük bir motor olarak ortaya çıkıyor. Bu da 5inci nesil için önemli bir özellik.

İki motor arsanda büyük yapısal fark var.

Ancak çap ebatlarının yakın olması, TF6K'nın ileride F404 benzeri itkide bir motora evrilebileceği düşüncesini ortaya çıkarıyor. Tabiiki bunun için motorun içini bayağı bir değiştirmek gerekebilir. Mesajı Paylaş

Þu motor konusunu Youtube da bir kaç animasyon filan bulup bize de anlatında bizde öğrenelim hiç anlamıyoz ki böyle Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

F404 ile F414 arasındaki en büyük farklardan biri fan bölümüdür. F414 fanı F404'ün fanından daha büyüktür. Daha büyük fan, motor hava akışını %16 artırır ve 13cm daha uzundur.

Her ikiside 89cm çapında, F414 motoru F404'den türetilmiş.

İleride TF6000'den de bu şekilde farklı motor türetilebilir. Mesajı Paylaş

Sn Yaşar sizin dediğinizden anladığım, biz baya baya F404 motorunun hacmine yakın biraz daha küçük motor yaptık. Bu motorun F404'e göre yarı yarıya güç üretmesi aslında yeni nesil 5. Nesil motorlardaki gibi soğuk çalışma özelliğine sahip olacağını düşünüyorum.(Hatta belki biryerlerde F35 de kullanılan sıvı soğutma sistemi bile çalışıyordur diye umut edelim) Sizin dediğinize göre motorun 1/3'ü motorun yanma kısmına girmeden dışarıdan dolaşan motor ile oluyor bu da çok ciddi bir soğutma sağlar. Ki bu çok normal değil mi bu motoru Anka-3 gibi hayalet bombardıman uçağında ve hayalet karaktere sahip olacak Kızılelma'da kullanacağız hatta ileride Anka-4 için 2 tanesini kullanacağız belkide.Ben ileride bu motorun iç geometrisinin komple  değiştirilip hatta biraz da TEİ modern teknolojileri kullanarak bu motorun dış geometrisinden oluşan f404'ten bile güçlü 13-14000 kuru itki motorunun çıkacağını düşünüyorum.Tek bir dış geometri ile yeni ve eski nesil iki motor geliştirebiliriz anladığım kadarıyla şu an kafada bir şeyler oturdu. Tabi TEİ bir an önce bu motoru test etmeye başlaması ve sonrasında TS3000 gibi motorlara başlaması lazım. İşleri gerçekten zor. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Kızılelma da AI 25 in motor yuvasına küçük kaldığı hissini uyandıran bir görünüm var. Aynısı muhtemelen Anka 3 için de geçerli. O zaman TF-6000/10000 bu Sihalar için önceden düşünülüp tasarlanmış bir 5. Nesil IR izi olan motor. Anka -3 için öyle bir problem yok ama Kızılelma için süpercruise pek mümkün gibi gözükmüyor.

Diğer taraftan TF 10000den bir 35.000 + motor çıkarmak o kadar da kolay olmayacak gibi. Iş motor çapını 30 cm büyütmenin ötesinde. Yüksek bypass oranı motoru soğutmak için kullanılacak ise de, içeride, kompresyonu artırıp yine yanma odasında basınç ve ısıyı çok daha yükseltmek gerekecek herhalde. Mesajı Paylaş

#27
Alıntı yapılan: re - 06 Eylül 2023, 16:36:10
Þu motor konusunu Youtube da bir kaç animasyon filan bulup bize de anlatında bizde öğrenelim hiç anlamıyoz ki böyle
Sn re ,
Zorda kalmazsam, hesabım olmasına rağmen sevmediğim için, YouTube ' a bulaşmıyorum.
Ama işin alfabesinden şuraya bir iki satır yazayım.
İşin başı Turbo jet motorudur. Air intake dediği yerin başındaki ilk 1 ya da 2 fan, normal havayı alıp içeri basar. Buna Düşük basınç kompresörü kademeleri deniyor.  Bunun arkasında  havayı sıkıştıran yüksek basınç kompresör bölümü var. Bunların her birine kademe deniyor. Çünkü hareketsiz bir seri fan bıçakları olan "statör" ile dönen bir seri fan bıçakları olan rotordan oluşuyor her bir kademe. Bunlar havayı yüksek basınçla sıkıştırıp yanma odasına atıyorlar. Burada yanan yakıtla oluşan yüksek ısılı hava ilk türbin kademesine geliyor ve bu türbini (yüksek basınç türbini) çeviriyor. Bu türbinde kompresörü çeviriyor. Burada hava ısısı çok yüksek işe. Bu türbinlerin bıçaklarının tek kristal olması gerekiyor. Ondan sonra alçak basınç türbini var. Burada ısı biraz düşüyor. Tek kristal olma şartı yok. Bu türbin de en öndeki alçak basınç fanını/kompresörünü çeviriyor.

Etki-Tepki-İtki kuralları dahilinde nekadar çok enerjiyi nozülden dışarı atabilirseniz o kadar çok itki alırsınız. Yani ne kadar yüksek ısıyla/enerjiyle çalışan motorunuz varsa o kadar çok itki üretirsiniz.
Aynı mantıkla nozülün arkasına kovayla yakıt dökerseniz, bu yakıtın ani yanmasıyla oluşacak yüksek ısıyla ek bir itki daha alırsınız. Bu da art yakıcı itkisi işte.



Türbo jet motordan Türbofan motora geçersek:
Esas olarak türbojetteki aynı çalışma sistemi burada da vardır. Ancak;
Burada motorun önünde oldukça büyük bir fan kademesi vardır. Bu kademe alçak basınç kademesi  olarak dışarıdaki havanın bir kısmını motorun içine bir kısmını da motorun kenarlarındaki by-pass kanallarından arkaya nozüle yollar. Bir çeşit pervaneli uçak gibi havayı alıp arkaya verip orada motorun içinden gelen sıcak havayla birlikte toplam itkiye katkıda bulunur. Yolcu uçaklarında toplam itkinin %90 kadarını bu fan sistemi yaratır.
Bu by-pass miktarı savaş uçakları motorlarında bayağı düşüktür.



Türboşaft  motorda ise:
Türbojet motorunun türbininden sonra bir şaft vardır bu şaft ile ve ve şanzımanla helikopter motorunun palleri çevirilir.



Türboprop motorda ise :


Turbojet Motor fanının önüne konan şanzımanla pervane çevrilir.



Bunun ötesinde bilmek istediğiniz daha detay isteyen konu varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 06 Eylül 2023, 18:12:45
Diğer taraftan TF 10000den bir 35.000 + motor çıkarmak o kadar da kolay olmayacak gibi.

Hayır, hiç kolay olmayacak.

Dövme malzeme dayanımına sahip malzemeyi, 3D yazıcı ile basabiliyormuşuz; öyle dedi Mahmut Hoca!  :)

Projeyi bu teknoloji ile bir tık daha kolaylaştırabiliriz, diye umuyorum. Mesajı Paylaş

İnsan diyor ki; sektöre hayvan ebatlarında uçakla girmek yerine 2 orta motorlu (süper hornet veya tayfun ebatlarında ve kf-21 felsefesinde) bir uçak ile girseydik keşke. Motoru da , ederi de makul ve coklu sayılarda edinmek daha ulaşılabilir olurdu. F-35 ipral olur olmaz konsepti değiştirmek gerekiyordu.üstelik o tarz bir uçağı denizciler de kullanabilirdi. Halâ orijinal plandaki kaan/f-35 ikilisi olacakmış gibi alelacele Kaanı ete kemiğe büründürdük.

Kaan envantere bir miktar girdiğinde  f-16'lar çıkmaya baslamış olacak. Bize yine hafif/orta bir uçak lazım olacak. Sihalarla dolmaz o boşluk.
Bizim eskisehir, bandirma, balikesir, malatya, merzifon, diyarbakır'a 2'şer  ve konya'ya en az 1 filo (test/tatbikat) barış durumunda  savaş uçaği konuslandırmamız gerekli ki bu da çevre ülkelere bakınca minumum sayılarda. 13 filo x 20 = 260 uçak eder. Eskisehir ve malatyaya 3'er filo ve konyayı 2 filo derseniz 320 uçak eder.

Bosverdim 320'yi hadi gidin minumum sayı olan 260 adet Kaan alın bakalım. Tedarik 30 bakım 30 deseniz en az 60 milyar dolares para gidecek. Üstwlik tüm hangarlar yeniden yapılacak. F-16 hangarına sığamaz.

Benim sığ kafamla  120 high (kaan)+240 low uçak(geleceğin f-16/f-18/rafale'i) nden oluşacak bir filomuzin olması lazımdı. Bu low uçak da bana göre tam olarak kf-21 tipi.

Korelileri seviyorum akıllı adamlar. Tankından topuna, denizaltisindan gemisine,  ucagindan , helikopeterine kadar  düzgün ve uygun iş çıkardılar. Bir tek mühimmat ailesi ve siha konusunda fark bizden yana , ona da ihtiyaçları olmadı amerikanyadan aliyorlar lazım olanı.

Bir konsept, bir akıl, bir mantık arıyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz