TF-6000 Turbofan Motoru

Başlatan İbrahim, 28 Eylül 2023, 13:02:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Elektronik devreleri tamamen değiştirebilir, kendi fadec sistemimizi yaratabiliriz herhalde Mesajı Paylaş

#61
Alıntı yapılan: Denizci16 - 03 Ekim 2023, 11:18:46
Bizim F16 motoru gerekli modifikasyonlar yapıldıktan sonra kaan'da kullanılabilir mi?

Veyahut gerekli modifikasyonları yapmaya F16 nın motorları müsait mi?

Hukuki olarak uygun değiller. FMS ile alınmış o motorlar, hukuken ABD Hava Kuvvetlerinin motorlarıdır.

Köprüleri attık ABD ile diyelim. Bu durumda da "Koyunun olmadığı yerde, keçiye Abdurrahman Çelebi derler.", gibi bir durum ortaya çıkıyor. Hem yeterli itkiyi üretemiyorlar ve hem de ısıl izleri fazla. Dönme yönlerinin ters olması farkettirmeyecekse, Kaan'da kullanılamamaları için bir neden yok, gerekli modifikasyonlarla kullanılabilirler; diye düşünüyorum.

Bize TF-6000/10000 lazım acilen. Daha az acil olarak da TF-35000 lazım. Ben şahsen TF-6000/10000 motoruna gayet de fitim. Mesajı Paylaş

Tabi F-110'un elektroniği ile oynadıktan sonra işin siyasi boyutu, yedek parça boyutu ne olur şüpheli. TF-10000 , Hürjet'in eğitim ve hafif saldırı görevlerinde yeterli olabilecektir ama, oraya kadar.

Anka-3, Kızılelma ise taktik kullanımda getirecekleri değişiklikler ile fark yaratabilir. Mesajı Paylaş

Bu işte ABD'ye hiç bulaşmamak lazım... Değil  F-16 motorlarımızı MMU'da kullanmak F-110 motorlarının çakmasını bile yapsak burnumuzdan fitil fitil getirirler...En basiti kredi musluklarını kapattırıp memleketi 60 cent'e muhtaç ederler...MMU için F-110  ortak üretim talep ettik zor ama bekleyip olacakları görelim...

Bence bizimkiler en zor ama en sağlıklı yolu izliyor , TF-6000 ailesinden bir motor ailesi yaratmaya çalışıyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mehmet05 - 03 Ekim 2023, 12:47:54
Tabi F-110'un elektroniği ile oynadıktan sonra işin siyasi boyutu, yedek parça boyutu ne olur şüpheli. TF-10000 , Hürjet'in eğitim ve hafif saldırı görevlerinde yeterli olabilecektir ama, oraya kadar.

Anka-3, Kızılelma ise taktik kullanımda getirecekleri değişiklikler ile fark yaratabilir.
Sn mehmet05,
TF10000, aslında 6000lbf kuru itkili bir motor. Hürjet'i uçuran f404 motoru 11000lbf kuru itkili. Hürjet'i çift motorlu yaparsanız dediğiniz olur. 2 adet TF10000 ile uçar.

FADEC ile motor işi bitmiyor. F110GE129E motoru F15EX ve KAAN'a uygun olarak optimize edilmiş bir motor. Bu uçakların hava alıklarına uygun çalışacak şekilde inşa edilmiş motor. 2 adet F16'nın motorunu al KAAN' tak. Çalışsın. Bu mümkün değil. Bizdeki F16'ların motorları güç olarak aynı ama elektronik olarak farklılığın dışında, yapısal olarak ta farklı.

SnDenizci16'nın sorusuna gelince; f110 motorunun arkasındaki B, C , D harflerinden kaynaklanan ve motorun yapısal olarak ne kadar farklı üretildiğini bilmeden afaki konuşmak yanlış olur.
Sn Merzifonlu'nun söylediği gibi bu motorlar F16'da kullanılma şartıyla FMS çerçevesinde bize satıldı. Kalkıp başka bir uçağa kullanamayız. Mesajı Paylaş

Bence bu kadar kötümser olmayalım derim. Biraz Sn Re'nin kitabından okuyup ABD'nin bize topyekün ambargo uygulamayacağını düşünmek lazım. Bu ABD, seneler önce bize tanesi 95bin dolardan JDAM'ı istediğimiz adetlerde satmamıştı. Az bir şey satıp gerisini vermemişti. Biz tanesini 27bin dolara HGK üretince , siz uğraşmayın istediğiniz kadar size tanesi 24bin dolara biz satalım demişlerdi.
GE, TEİ'nin motor konusunda nerede olduğunu çok iyi biliyor ve takip ediyor. Günün sonunda GE, bir motor üreticisi. F110'da olsa f404 de olsa satmak isteyecektir. Ortada en az 100'er adet motor var. F404 motorları 3.5 milyon dolar f110 motorları 4.5 milyon dolar civarı. 800 milyon dolarlık motor işi var ortada. Onlarda biliyorlar bizim TF35K işi uzayacak ve KAAN'lar belki 60-80 adet f110 motorlu olacak. Bu da milyar dolarlık motor işi demektir. Mahmut Akşit'in kendisi bizzat söyledi: bizden imkansızı başarmamızı istiyorlar diye. Mesajı Paylaş

#66
Peki amerika'nında onayı olursa mümkün mü?

Size izin veriyorum hatta size gerekli ekipman donanımı size (kit ,fadec yazılımı vesaire)göndercem der ise?

Þu yüzden soruyorum belki Kaan için zamanı kısaltabiliriz .

yoksa bu kadar ısrarcı vari sorular sormam Mesajı Paylaş

#67
Alıntı yapılan: Denizci16 - 03 Ekim 2023, 14:05:15
Peki amerika'nında onayı olursa mümkün mü?

Size izin veriyorum hatta size gerekli ekipman donanımı size (kit ,fadec yazılımı vesaire)göndercem der ise?

Þu yüzden soruyorum belki Kaan için zamanı kısaltabiliriz .

yoksa bu kadar ısrarcı vari sorular sormam
Bu dediklerinizi söyleyecek ABD, bize F110 satar. Daha çabuk ve randımanlı olur.

Afaki konuşmak yanlış olur yazan bölümü tekrar okuyun derim. Mesajı Paylaş

Yalnız Sayın Yaşar GE'nin bize motor satmak istemesinin hiçbir anlamı yok. Lockheed Martin bize F-16 satmak istemiyor mu ya da MTU bize 883 Altay motoru satmak  istiyor ama satamıyor.
Yani bu işi kapitalist mantığındaki şirketler üzerinden okumak yanlış olur. Adamlar Nato ortağı,Nato'nun ikinci ordusu hikayelerini takmıyor. Geçen de yazdım Batı'yı siyaseten zorlayacak hamleler yapmak lazım...

Madem iş Vietnama,Slovakya'ya bile F-16 satıp bize satmayacak seviyeye geldi " restine rest ulan" politikası lazım...
Ama bizim mevcut siyasilerden o kapasite yok...

Adamları siyaseten ikna etmek lazım. Bu iş para ile olsaydı Araplardaki,Cinlilerdeki para kimsede yok... Mesajı Paylaş

#69
Alıntı yapılan: serkan1976 - 03 Ekim 2023, 15:02:14
Yalnız Sayın Yaşar GE'nin bize motor satmak istemesinin hiçbir anlamı yok. Lockheed Martin bize F-16 satmak istemiyor mu ya da MTU bize 883 Altay motoru satmak  istiyor ama satamıyor.
Yani bu işi kapitalist mantığındaki şirketler üzerinden okumak yanlış olur. Adamlar Nato ortağı,Nato'nun ikinci ordusu hikayelerini takmıyor. Geçen de yazdım Batı'yı siyaseten zorlayacak hamleler yapmak lazım...

Madem iş Vietnama,Slovakya'ya bile F-16 satıp bize satmayacak seviyeye geldi " restine rest ulan" politikası lazım...
Ama bizim mevcut siyasilerden o kapasite yok...

Adamları siyaseten ikna etmek lazım. Bu iş para ile olsaydı Araplardaki,Cinlilerdeki para kimsede yok...
RR firması, MTU Engines'in sahibi. Ama üretim tesisleri Almanya sınırları içerisinde olduğundan, Alman kanunları geçerlidir. Onun için Almanya Türkiye'ye MTU tank motorunu sattırmıyor.

TEİ'nin ortağı GE olsa da bu tesis TC sınırları içerisinde ve TC kanunlarıyla bağımlıdır. GE'nin İngiltere, İtalya, Macaristan, Katar, Singapur gibi merkezlerde üretim tesisleri var. ABD'de parça üretimi yapmadan bir motoru üretebilir TEİ tesislerinde.

Yalnız F110 gibi stratejik bir varlığın iplerinin bir ucu da ABD yönetiminde olabilir. Öyleyse bize satışında da yönetimin söz sahibi olma olasılığı vardır. Bu durumda da kongreden geçecek demektir ki bu da boşa kürek çekmek demektir.

Yalnız bu son Menendez olayı gibi oluşumların arkasında büyük üreticiler de olabilir. Lockheed Martin ve GE bize milyarlarca dolarlık silah, uçak ve motor satacak. Sikorsky 109 +109 adet Blackhawk satışı planlıyordu. (Hatta uzun vadede tüm civar ülkelere 600 kadar helikopter üretimi ve satışı düşünülüyordu) Eğer lisans anlaşması yenilenmezse 38 adet helikopterin ötesine geçemeyecek proje. Bu Menendez cinsi mahluklar adamların işlerine takoz oluyorlardı. Bunların elimine edilmesi ile ortam tekrar satışa ve büyük işe (big business) açık hale geliyor demektir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz