TF-6000 Turbofan Motoru

Başlatan İbrahim, 28 Eylül 2023, 13:02:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

masalllllllllllllahhhhhhhhhhhhhhh

türkiye tarihinde bir ilk Mesajı Paylaş


#12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Eylül 2023, 15:47:07
Ayranımız yok içmeye tahterevalli ile gideriz memişhaneye...
Bize acil motor lazım...Bu motorun bile kaç yıl sonra ortaya çıkacağı belli değilken hareketi nozul FANTAZİSİNE gireceklerini hiç sanmıyorum...

TF-6000,TF-10000, TF-35000, TF-20000(Hürjet için) bunlardan sonra hareketli nozul konuşulur ancak ki biz  bu saydığım motorları yapana kadar 30 yıl geçer sonrası Allah kerim

Ciddi bir yanlış anlama var burada. Hareketli nozul denilen nane, ard yakıcısı olan motorlarda bulunması zaruri bir şeydir.

Ard yakıcılı TF-10000 geldiğinde, hareketli nozul ile gelecek. Hareketli nozul, TF-10000'den sonra ona eklenecek bir fantezi parça değil yani.

Alıntı yapılan: korsan2 - 28 Eylül 2023, 16:14:09
aksesuar sorunu ne oldu?

İlk ateşlemeye hazırlandıklarına göre, o sorun çözüldü. Mesajı Paylaş

Merzifonlu hocam , arkadaşlar thrust vectoring ile art yakıcı devreye girişte nozulların kapanmasını karıştırdı galiba :D
Mesajı Paylaş

#14
Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Eylül 2023, 16:43:48
Merzifonlu hocam , arkadaşlar thrust vectoring ile art yakıcı devreye girişte nozulların kapanmasını karıştırdı galiba :D

Hareketli nozuldan kasıt, "convergent-divergent nozzle" ise yani sadece genişleyip daralan şeyse, bu TF-10000 motorunda zaruri olarak bulunacak. Bizimkilerin "thrust vectoring" özellikli nozul isteyeceklerini sanmıyorum. Mesajı Paylaş

Makine mühendisi arkadaşlar, cehaletime verin, size bir sorum var:

Aşağıda AI-25TL Ukrayna motorunun bir fotoğrafını koydum. Üzerinde bir sürü kablo, hortum, aksesuar şu-bu bilmemne gırla gidiyor. Neredeyse motorun gövdesi görünmeyecek.

Bizim motor ise tertemiz cillop gibi. Acaba bizim ki yeni bir teknoloji de ondan mı böyle, yoksa bitmiş halinde bizimki de mi böyle olacak?

Mesajı Paylaş

#16
Bizimkindende muhakkak yakıt basmak için o kablolar dan olacaktır motorun nihai halinde yoksa yanma odalarına nerden gidecek akaryakıt

Kısaca kablo ve aksesuar sonradan eklenecek Mesajı Paylaş

#17
Alıntı yapılan: buraktunahan - 28 Eylül 2023, 17:07:05Acaba bizim ki yeni bir teknoloji de ondan mı böyle, yoksa bitmiş halinde bizimki de mi böyle olacak?

O kadar acele ediyorlar ki bu prototipin montajı dün gece bitebilmiş. Aksesuarları ve kabloları da üzerinde değil haliyle. Yani bu görülen şey, prototip motorun tamamı değil. Mesajı Paylaş

#18



İbrahim Sünnetçi şöyle yazmış: TEI-TF6000 turbofan motorunun HP fan ve LP türbinini değiştirmek ve kompresör, yanma odası ve HP türbinini yeniden ölçeklendirmek suretiyle F110-GE-129 TF Motoru ile eşdeğer bir motora dönüştürülebileceği belirtiliyor. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut F. Akşit de İstanbul Air Show 2022'de yaptığımız görüşmede motordaki ilgili parçaların yarıçaplarının 15 cm genişletilmesi durumunda TEI-TF6000'in MMU prototiplerinde de kullanılacak F110-GE-129 turbofan motoru ayarında bir turbofan motora dönüştürülebileceğine dikkat çekti.



Dünyada TF6000 özelliklerinde 6 kademe kompresör ,by-pass oranı 1.08  civarı müadil motor var mı? Mesajı Paylaş

#19
İbrahim Sünnetçi, hedefimiz TF-35k değil de TF-29k imiş gibi yazmış.  :-\ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz