TF-6000 Turbofan Motoru

Başlatan İbrahim, 28 Eylül 2023, 13:02:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Ocak - 23 Şubat 2024, 01:16:53

Daha sonra çift TF-10000 motorlu mini bir Kaan'ımız daha olabilir.


Çift TF10000 kaan yerine tek TF35K motorlu KAAN çok daha mantıklı bence, ki zaten de adı kaan olmaz farklı olur, navalizesi de olur Mesajı Paylaş

Acelemiz var TF-10000 sonrası direkt TF-35000-38000 motoru çalışması başlanacaktır.Bir ara model tasarlayacak zaman, bütçe veya adam yok, tabii bu projeler bittikten sonra ileride olabilir.

Yani şimdilik en kısa zamanda yapabileceğimiz çift TF-10000 motorlu mini Kaan veya Hürjet2 , zaten Anka3 ve Kızılelma TCG-Anadolu gemisine konuşlandırılacaksa zaten aynı zamanda TF-6000-10000 motorları Navalize olacaktır.

Yani hem bütçesi kısıtlı ülkelere ihracat için hem de f-18 tarzı Navalize kullanmak için ikinci uçak Kaan projesi ile paralel yürüyebilir.

Tabii bu bence bir fikir, neden olmasın. Mesajı Paylaş

#132
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Şubat 2024, 23:44:57
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Şubat 2024, 20:21:18
Bu hiç 6000 ıbf 'lik motor gibi durmuyor... 8000 ıbf'si var en az...
Sn Serkan1976,
Bu Motorun çapı 86cm. Bu çapı 25-30 cm büyütürsek KAAN'ın motorunu yaparız diyen sayın Akşit'ti. F110 motoru 120cm çaplı. KAAN'ın motoru da 120cm civarında bir çapa sahip olacak. Yani 30-35 cm daha büyük olacak.

Ukrayna motoru 5500lbf kuru itki üretiyor. Fan çapı 65cm civarında. Ancak eski teknoloji ve stealth yapıda değil. Bizim motor stealth yapıda motor, (ayrıca bizimkinin fan çapını bilmiyoruz).
Yalnız şurası da var ki, TEI toleranslı çalıştığından TS1400'de olduğu gibi bu motordan istenilen 6000lbf den  %10-15 daha yüksek itki alması normaldir.

Fan çapı ve çap 'ın farkını bilmiyorum ancak bence bizim tf 6000 ın çapı her türlü al322 f den büyük duruyor. Bu durumda 3 ihtimal var:

İlk ihtimal tf 6000de çapın çok daha büyük olmasının sebebi tf-6000 de kademe sayısının daha az olması wikipedia de al322 f için kompresör kısmında 8 kademe olduğu yazıyor tusaşın sayfasında tf6000 için 6 tane.

İkinci ihtimal kademe sayısı daha az değil yada kademe sayısından dolayı herhangi bir dezavantaj oluşmuyor bize verilen 6000lbf bilgisi yanlış. Çünkü f414'ün çapı 89 cm tf 6000 ininki 86cm gerisini siz anlayın. Mesajı Paylaş

TF10000 ile mini Kaan ne alaka kendi kendimize proje üretip ona inanmaya başlarsak zihin bulanıklığının içinden çıkamayız.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#134
Alıntı yapılan: Ankarali - 23 Şubat 2024, 09:18:36
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Şubat 2024, 23:44:57
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Şubat 2024, 20:21:18
Bu hiç 6000 ıbf 'lik motor gibi durmuyor... 8000 ıbf'si var en az...
Sn Serkan1976,
Bu Motorun çapı 86cm. Bu çapı 25-30 cm büyütürsek KAAN'ın motorunu yaparız diyen sayın Akşit'ti. F110 motoru 120cm çaplı. KAAN'ın motoru da 120cm civarında bir çapa sahip olacak. Yani 30-35 cm daha büyük olacak.

Ukrayna motoru 5500lbf kuru itki üretiyor. Fan çapı 65cm civarında. Ancak eski teknoloji ve stealth yapıda değil. Bizim motor stealth yapıda motor, (ayrıca bizimkinin fan çapını bilmiyoruz).
Yalnız şurası da var ki, TEI toleranslı çalıştığından TS1400'de olduğu gibi bu motordan istenilen 6000lbf den  %10-15 daha yüksek itki alması normaldir.

Fan çapı ve çap 'ın farkını bilmiyorum ancak bence bizim tf 6000 ın çapı her türlü al322 f den büyük duruyor. Bu durumda 3 ihtimal var:

İlk ihtimal tf 6000de çapın çok daha büyük olmasının sebebi tf-6000 de kademe sayısının daha az olması wikipedia de al322 f için kompresör kısmında 8 kademe olduğu yazıyor tusaşın sayfasında tf6000 için 6 tane.

İkinci ihtimal kademe sayısı daha az değil yada kademe sayısından dolayı herhangi bir dezavantaj oluşmuyor bize verilen 6000lbf bilgisi yanlış. Çünkü f414'ün çapı 89 cm tf 6000 ininki 86cm gerisini siz anlayın.
Bu varsayımları yapabilmek için jet motoru mühendisi olmanız gerekir.
Jet motorunda itkiyi etkileyen ana neden motor çapıdır. Bu çap, motorun çalışan bölgelerinin çapıdır.
Kademeler ikincil konumdadir.
F404 ile f414 aynı ebatta ve aynı çapta motorlar. Ama birisi 17700lbf diğeri 23000lbf. Neden? Çünkü F414'un fan çapı daha büyük. İçeri verdiği hava miktarı daha fazla. Dolayısıyla daha çok itki üretiyor. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar fan çapı ne kadar önemli olsada asıl önemli olan reaktör yani yanma odasının basınç ve ısı dayanımı ile türbin kanatlarının ısıya,basınca,itme,çekme,esneme,savrulma basınçlarının ne kadar yüksek olmasıdır.
Fan ve komprösörü çalıştıran şafttır şaftıda çalıştıran türbindir türbinide döndüren yanma odasındaki yanmış yakıtın gücüdür eğer bu isterleri istediğimiz efsafta yapabilirsek sadece hava alığını büyütüp motorun ebatlarını değiştirmedende istediğimiz gücü alabiliriz.... Mesajı Paylaş

TF-6000 çekirdeği acaba yapılması düşünülen ufak sınıf bölgesel uçak motoru için de kullanılmak üzere düşünülüyor olabilir mi? Bu uçak ortaya çıkana kadar motor da kendini Kızılelma ve Anka-3 de ispat eder. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: putty - 23 Şubat 2024, 09:32:44
TF10000 ile mini Kaan ne alaka kendi kendimize proje üretip ona inanmaya başlarsak zihin bulanıklığının içinden çıkamayız.

Sayın Putty

Hangi dost ve müttefik ülke var ki tanesi 100 milyon dolardan fazla bir paraya Kaan alabilsin? Hedefimiz İslam ülkeleri ama Körfez harici o parayı verebilecek ülke çok az.

Zorlarsak belki birkaç filo satarız.

Ama benim tahminim kuru itkisi enaz 12000-14000 lbf olacak olan, çift TF10000 motoru ile, Stealth karakterde, gövde içi istasyon kapasitesi düşük, hafif tonajlı ihracat odaklı bir uçak ortaya çıkarabiliriz.

20000 lb+ güçlerde ikinci bir ara motor tasarlamak için zaman ve bütçe olmadığı düşüncesindeyim, "bence" tf-6000-10000 motorundan sonra direkt tf-35000-38000 motoru için çalışmalar sürecek.

Niye Tf-10000 dediğime gelecek olursak; kısa zamanda geliştirilerek Anka3 ve Kızılelma üzerinde test uçuşlarına başlanacağını düşünüyorum. Yani Kaan seri üretime girmeden tf-10000 motoru askeri olarak sertifiye edilebilir. Ayrıca uçak gemisi için Kaan'ın çok büyük olduğu düşüncesindeyim.

Öyle veya böyle, bize Çin ve Rus hatta Pakistan fiyatlarına yakın ama daha üst sınıf olacak bir ihracat odaklı uçak gerekiyor düşüncesindeyim.

Haddim olmayarak zihnim biraz bulanık. Mesajı Paylaş

Bir arkadaş 1,5 ay sonra prototip TF-6000 çalıştırılacak diye yazmıştı  yanlış hatırlamıyorsam... Mesajı Paylaş

http://www.facebook.com/share/p/fQkZ6fV1zWK2vxT5/?mibextid=xfxF2i

Tribün kanatlarında 8000 saat servis ömrünü yakalayabilmişiz ...

Haberi değerlendirebilcek var mı? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz