TF-6000 Turbofan Motoru

Başlatan İbrahim, 28 Eylül 2023, 13:02:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ekim 2024, 11:38:34
Bize çok acil 10000 İBF , 20000-25000 İBF turbofan motor ile 1500 ve 3000 HP turboşaft motor lazımdı ...2 sini yaptık 2 sini yapamadık...

Bu acil ihtiyaçlar varken TF-35000 şu düzeyimizle tamamen fantazi bir motor ...

KAAN'ın ebatları-isterleri bu güç ihtiyacını ortaya çıkarmış olabilir ama gerçekten bu ebatta bir uçak gerekli miydi?

ABD havacılık otoriteleri KAAN'ı ilk gördüklerinde hep bir ağızdan tek kelime söyledi "SO BİG"
Sn Serkan1976,
Hem yanıt hem de ek olarak;

1. 10000lbf ıslak itkili motor geliyor. Tf6000'le eş zamanlı olarak geliştiriliyor.
2. 20000lbf ıslak itkili motor, eğer KAAN'ı bu kadar büyük yapmasaydık gerekirdi.
3. 1500HP turboşaft var,
4. 3000HP üzerine çalışılıyor diyor Sn Demiroğlu. Ama detay vermedi.
5. TF35K fantazi değil. Olması gereken motor. Ama....
6. KAAN'ı bu kadar büyük yapmanın bir mantığı yoktu. F35 büyüklüğünde 2 x TF20000 motorla yapılsaydı, hem Hürjetin motor işi çözülür, hem de kendimizi bukadar zorlamazdık. 
7. Madem TF20K yapmadık, bari Hürjet'i çift motorlu yapsaydık.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Ekim 2024, 16:14:45
5. TF35K fantazi değil. Olması gereken motor. Ama....
6. KAAN'ı bu kadar büyük yapmanın bir mantığı yoktu. F35 büyüklüğünde 2 x TF20000 motorla yapılsaydı, hem Hürjetin motor işi çözülür, hem de kendimizi bukadar zorlamazdık. 
7. Madem TF20K yapmadık, bari Hürjet'i çift motorlu yapsaydık.

Hava kuvvetlerinin isterleri kapsamında, gövde içinde SOM'lar, güdümlü bombalar, hava-hava füzeleri filan koyunca otomatik olarak uçak apartman gibi oldu. Tabi birde F-22 olsun çamurdan olsun sevdası var. Herkes niye yerden bu kadar yüksek diye soruyor, alttan bombaları iç hazneye sokmak için. Sonuçta ortaya çıkan Kaan oldu. Herkes aslında tek motorlu ve F-16'dan bir tık büyük bir şey beklerken bir anda bomba patladı.

Hürjet için yine isterler yüksek olduğundan, tek karşılayabilecek motor F404 idi. Kuvvet isterleri düşürse idi, sivilden devşirme 2 küçük motor kullanılabilirdi. Mesajı Paylaş

TF - 6000 moturunu kurtarır isek bu gazla diğer motorlarda yapılabilir. Fakat Hürjet ve Kaan aynı moturu kullansalardı lojistik olarak elimiz rahatlardı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 04 Ekim 2024, 17:07:47
TF - 6000 moturunu kurtarır isek bu gazla diğer motorlarda yapılabilir. Fakat Hürjet ve Kaan aynı moturu kullansalardı lojistik olarak elimiz rahatlardı

Arkadaşlar, bir boy yaptık büyüte büyüte gideriz yada küçültür kullanırız diye bir şey yok. Askeri jet motorlarında artık bu zihniyet kırılsın. Aynı çekirdek üstünden faklı modeller üretilebilir ama çok dar sınırları var. Modern bir jet motor üretmek tecrübeli bir firma için bile en az 10 yıl demek. Popüler açıklamalar yapan sözde uzmanlar yüzünden millet birbirini gaza getirir oldu. Bu işler bu kadar kolay olsaydı, Çin 500 çeşit motoru piyasaya sürerdi. Adamlar eli yüzü düzgün 2 tane motor yapamadı daha.

G. Kore gibi bizde F404/414 ailesi üstünden tek motorlu Hürjet, çift motorlu Kaan geliştirebilirdik ama biz her zamanki gibi ondan da koy, bundan da koy, anca F110 kaldırır oldu. Artık olan oldu bu motorlar değişmeyecek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 04 Ekim 2024, 16:43:47
Alıntı yapılan: Yasar - 04 Ekim 2024, 16:14:45
5. TF35K fantazi değil. Olması gereken motor. Ama....
6. KAAN'ı bu kadar büyük yapmanın bir mantığı yoktu. F35 büyüklüğünde 2 x TF20000 motorla yapılsaydı, hem Hürjetin motor işi çözülür, hem de kendimizi bukadar zorlamazdık. 
7. Madem TF20K yapmadık, bari Hürjet'i çift motorlu yapsaydık.

Hava kuvvetlerinin isterleri kapsamında, gövde içinde SOM'lar, güdümlü bombalar, hava-hava füzeleri filan koyunca otomatik olarak uçak apartman gibi oldu. Tabi birde F-22 olsun çamurdan olsun sevdası var. Herkes niye yerden bu kadar yüksek diye soruyor, alttan bombaları iç hazneye sokmak için. Sonuçta ortaya çıkan Kaan oldu. Herkes aslında tek motorlu ve F-16'dan bir tık büyük bir şey beklerken bir anda bomba patladı.

Hürjet için yine isterler yüksek olduğundan, tek karşılayabilecek motor F404 idi. Kuvvet isterleri düşürse idi, sivilden devşirme 2 küçük motor kullanılabilirdi.
Bu açgözlü mantığını her platformda görüyoruz. TF2000'de de aynı durum var.
Aslında Hürjet'i bu isteklerle, Goshawk T45'i de uçuran RR Adour'un iki tanesiyle yapabilirdik. 5500-6000lbf kuru, 8500-9000lbf yaş itkili bir motor bu.

TFX için RR, 2 x 17500lbf kuru 2 x 27000lbf yaş itkili ej200 modifikasyonu önerdi. Standart ej200 bile 13900lbf kuru, 23000lbf yaş itki verebiliyordu. Bu motorlar, F35 büyüklüğünde bir uçağın her türlü isterini karşılayabilecek kapasitedelerdi. Bu seçenekle yola çıkılsaydı, şu anda Block 2 versiyonların seri üretimini konuşuyor olacaktık.

TF35000 çok zor bir motor. TF6000'le alakası yok. Aynı mantık ve teknoloji de olsa ebat büyüdükçe toleransların da daraldığı bir gerçektir, Görüyoruz 1500HP tank motorunda yaşadıklarımızı. Bu tip motorlar kendi sınıflarının Nirvana'sıdır. Ruslar ve Çinliler hala çözebilmiş değiller problemlerini. Umarım Sn Akşit, sözünün eri çıkar da TF35K motorunu bize yapar.
Mesajı Paylaş

büyütünmüs ebetlerda motor cikariyoruz suan
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Ekim 2024, 17:31:15
Bu açgözlü mantığını her platformda görüyoruz. TF2000'de de aynı durum var.
Aslında Hürjet'i bu isteklerle, Goshawk T45'i de uçuran RR Adour'un iki tanesiyle yapabilirdik. 5500-6000lbf kuru, 8500-9000lbf yaş itkili bir motor bu.

TFX için RR, 2 x 17500lbf kuru 2 x 27000lbf yaş itkili ej200 modifikasyonu önerdi. Standart ej200 bile 13900lbf kuru, 23000lbf yaş itki verebiliyordu. Bu motorlar, F35 büyüklüğünde bir uçağın her türlü isterini karşılayabilecek kapasitedelerdi. Bu seçenekle yola çıkılsaydı, şu anda Block 2 versiyonların seri üretimini konuşuyor olacaktık.

TF35000 çok zor bir motor. TF6000'le alakası yok. Aynı mantık ve teknoloji de olsa ebat büyüdükçe toleransların da daraldığı bir gerçektir, Görüyoruz 1500HP tank motorunda yaşadıklarımızı. Bu tip motorlar kendi sınıflarının Nirvana'sıdır. Ruslar ve Çinliler hala çözebilmiş değiller problemlerini. Umarım Sn Akşit, sözünün eri çıkar da TF35K motorunu bize yapar.

Üstat, ben kesinlikle TF3500 gibi bir motor beklemiyorum. En iyi ihtimal olarak gördüğüm, F110 lisans altı üretimini alırız. BAE gibi modern hale getirip, onlar -132 demişti, bizde -135 diye yeni versiyonunu yapar kullanırız. Ya da çok büyük bir kırılma olur, RR'nin pearl 10x motoru üstünden yeni askeri bir motor seçilir.

Ben Hürjet'de F404 seçilmesini yadırgamıyorum. Dünyanın en iyi motorlarından biri ve yurtdışına satılacaksa çok büyük bir artı değer olacak. Fakat ABD ile ilişkilerin bu kadar limoni olduğu bir dönemde bu kadar kendimizden emin ABD'ye bağlanmayı bir türlü anlayamıyorum. İlerde ilişkiler düzelir yeni düzen kurulur ama bakalım o zaman gelene kadar biz bu projeleri ayakta tutabilecek miyiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 04 Ekim 2024, 17:26:51
Alıntı yapılan: mavi1991 - 04 Ekim 2024, 17:07:47
TF - 6000 moturunu kurtarır isek bu gazla diğer motorlarda yapılabilir. Fakat Hürjet ve Kaan aynı moturu kullansalardı lojistik olarak elimiz rahatlardı

Arkadaşlar, bir boy yaptık büyüte büyüte gideriz yada küçültür kullanırız diye bir şey yok. Askeri jet motorlarında artık bu zihniyet kırılsın. Aynı çekirdek üstünden faklı modeller üretilebilir ama çok dar sınırları var. Modern bir jet motor üretmek tecrübeli bir firma için bile en az 10 yıl demek. Popüler açıklamalar yapan sözde uzmanlar yüzünden millet birbirini gaza getirir oldu. Bu işler bu kadar kolay olsaydı, Çin 500 çeşit motoru piyasaya sürerdi. Adamlar eli yüzü düzgün 2 tane motor yapamadı daha.

G. Kore gibi bizde F404/414 ailesi üstünden tek motorlu Hürjet, çift motorlu Kaan geliştirebilirdik ama biz her zamanki gibi ondan da koy, bundan da koy, anca F110 kaldırır oldu. Artık olan oldu bu motorlar değişmeyecek.

Kabardey hocam olanlar oldu diyorsunuz ama bizim gibi amatör savunma sanayi takipçileri bile olmayacağını görüyordu bu işin sonunu.
Ama savunma sanayi bürokratları ve bağlı oldukları siyasetçiler Reis'e yaranmak için "biz birşeyler üretiyoruz" diye göstermek için olmayacak şeylerin üzerine atladık kamuoyu olarak  ve her seferinde battık...
.



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ekim 2024, 18:27:31
Kabardey hocam olanlar oldu diyorsunuz ama bizim gibi amatör savunma sanayi takipçileri bile olmayacağını görüyordu bu işin sonunu.
Ama savunma sanayi bürokratları ve bağlı oldukları siyasetçiler Reis'e yaranmak için "biz birşeyler üretiyoruz" diye göstermek için olmayacak şeylerin üzerine atladık kamuoyu olarak  ve her seferinde battık...
.

Üstat, ben ikide bir SSB'ye sallıyorum, millet bozuk atıyor bana. İşte tam da bu yüzden sallıyorum. Siyasi, asker, TF-95000 de ister. Oradaki teknik adamın olmaz demesi lazım. Onun orada olma sebebi bu zaten. Fakat hem siyasilerin bu askeri projelerde halkın ilgisini görmesi hem de "görev adamı" olarak piyasaya çıkan bazı isimlerin, biz projeyi başlatalım oldu oldu olmadı tecrübe kazanmış oluruz, gibi konuya yaklaşımı, canımızın çok yandığı savunma sanayi ihtiyaçları konusunda bizi, çantacılar döneminden daha kötü hale getirdi. Bazı kurumlara da bunu yapacaksın diye eline tutuşturuyorlar, onlarda uğraşıp duruyor. Takvimler uydurma, kaynak yok, insan gücü yok, sonra ver baklavayı ver baklavayı. Her konuda olduğu gibi ciddiyetimiz yok.

Bizim acilen oturup, ne yaparız ne yapamayız, gerçekten ihtiyaçlarımız nedir, dünyaya ne satarız, diye bir kendimize çeki düzen vermemiz lazım. Yoksa bu gidişle prototip cenneti ünvanımız kalıcı olacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: kabardey - 04 Ekim 2024, 18:58:19
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Ekim 2024, 18:27:31
Kabardey hocam olanlar oldu diyorsunuz ama bizim gibi amatör savunma sanayi takipçileri bile olmayacağını görüyordu bu işin sonunu.
Ama savunma sanayi bürokratları ve bağlı oldukları siyasetçiler Reis'e yaranmak için "biz birşeyler üretiyoruz" diye göstermek için olmayacak şeylerin üzerine atladık kamuoyu olarak  ve her seferinde battık...
.

Üstat, ben ikide bir SSB'ye sallıyorum, millet bozuk atıyor bana. İşte tam da bu yüzden sallıyorum. Siyasi, asker, TF-95000 de ister. Oradaki teknik adamın olmaz demesi lazım. Onun orada olma sebebi bu zaten. Fakat hem siyasilerin bu askeri projelerde halkın ilgisini görmesi hem de "görev adamı" olarak piyasaya çıkan bazı isimlerin, biz projeyi başlatalım oldu oldu olmadı tecrübe kazanmış oluruz, gibi konuya yaklaşımı, canımızın çok yandığı savunma sanayi ihtiyaçları konusunda bizi, çantacılar döneminden daha kötü hale getirdi. Bazı kurumlara da bunu yapacaksın diye eline tutuşturuyorlar, onlarda uğraşıp duruyor. Takvimler uydurma, kaynak yok, insan gücü yok, sonra ver baklavayı ver baklavayı. Her konuda olduğu gibi ciddiyetimiz yok.

Bizim acilen oturup, ne yaparız ne yapamayız, gerçekten ihtiyaçlarımız nedir, dünyaya ne satarız, diye bir kendimize çeki düzen vermemiz lazım. Yoksa bu gidişle prototip cenneti ünvanımız kalıcı olacak.
Projelere olan halk ilgisini ve desteğini sağlamak için ve tabiki siyasi rant içinde özellikle t. Kotil tarafından popilist bir dil benimsendi bunu yadırgamıyorum çünkü hangi iktidar olsa yaptığının oya yansımasını ister. Fakat suyunu çıkartmamak lazımdı. Koca Anadolu seçim otobüsüne çevrildi.
Aynı popülizm halen devam ediyor. Karşı gerçekçi argüman sunanlar vizyonsuzluk hatta ihanetle suçlanıyor. Mesala uçak gemisine şu aşamada kalkışmak fon bekleyen bunca proje varken akıllıcamı.
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz