TB3 Silahlı İnsansız Hava Aracı

Başlatan tumucin, 13 Ekim 2023, 13:32:58

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TB2' nin Satcom versiyonu olacaktı. Kafası şişlik TB2'leri görmüştük bir ara. Bu şekilde TB2, uydu kapsama alanı yarıçapında görev yapabilecek konuma gelecekti.

Normal olarak TB2'ler 150km yarıçapta operasyoneller. Aslında fiziksel olarak LOS menzilleri 300km. Yeterli güçte iletişim yapacak ekipmanla donandıklarında 300km menzile ulaşıyorlar.

TCG Anadolu işine gelirsek. Mantıklı olarak teknik açıdan bu gemiden KE olsun, TB3 olsun rahatlıkla kalkar. Faydalı yük miktarı, uçak kanat alanı ve motor gücüne bağlımı olarak değişecektir.
Asıl önemli olanı bu uçakları gemiye indirebilmek. KE için kanca/halat sistemi şart. TB3 için de bence gerekli. Okadar kısa mesafede bu uçağı durdurmak kolay değil. Hele biraz sert deniz şartları altında çok riskli olacaktır. O arkadaki asansör çok büyük handikap.

Kanca/halat sisteminin gemiye kurulumuna Dz Kuvvetleri izin verecek mi? Sonunda bu gemi amfibik saldırı gemisi. Uçak gemisi değil. İlle de uçaksa istenen , F35B'den başkası biraz abes. Mesajı Paylaş

#61
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Mart 2024, 15:51:37
TB2' nin Satcom versiyonu olacaktı. Kafası şişlik TB2'leri görmüştük bir ara. Bu şekilde TB2, uydu kapsama alanı yarıçapında görev yapabilecek konuma gelecekti.

Normal olarak TB2'ler 150km yarıçapta operasyoneller. Aslında fiziksel olarak LOS menzilleri 300km. Yeterli güçte iletişim yapacak ekipmanla donandıklarında 300km menzile ulaşıyorlar.

TCG Anadolu işine gelirsek. Mantıklı olarak teknik açıdan bu gemiden KE olsun, TB3 olsun rahatlıkla kalkar. Faydalı yük miktarı, uçak kanat alanı ve motor gücüne bağlımı olarak değişecektir.
Asıl önemli olanı bu uçakları gemiye indirebilmek. KE için kanca/halat sistemi şart. TB3 için de bence gerekli. Okadar kısa mesafede bu uçağı durdurmak kolay değil. Hele biraz sert deniz şartları altında çok riskli olacaktır. O arkadaki asansör çok büyük handikap.

Kanca/halat sisteminin gemiye kurulumuna Dz Kuvvetleri izin verecek mi? Sonunda bu gemi amfibik saldırı gemisi. Uçak gemisi değil. İlle de uçaksa istenen , F35B'den başkası biraz abes.

Bu iniş meselesini aylarca forumda konuştuk ... Bayraktar şirketi her açıklamalarında ısrarla TB3'ün halatsız ineceğini söyledi... Biz de simulasyon ile gerçek koşulların farklılığı şüphesiyle bu işin zor olacağını söyledik , ikna olmadık...

Ta ki "Mojave" İHA uçak gemisine 90 metre bile olmadan halatsız inip kalkana kadar...TCG Anadolu pisti 232 metre ... Mesajı Paylaş

]

Diğer firmalar biraz Baykar ı örnek alsınlar. İki günde bir TB3 yeni test videosu yayınlıyorlar. BMC mesela kafayı gömdü ortadan kayboldu. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#64
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Mart 2024, 20:16:34
Alıntı yapılan: Yasar - 22 Mart 2024, 15:51:37
TB2' nin Satcom versiyonu olacaktı. Kafası şişlik TB2'leri görmüştük bir ara. Bu şekilde TB2, uydu kapsama alanı yarıçapında görev yapabilecek konuma gelecekti.

Normal olarak TB2'ler 150km yarıçapta operasyoneller. Aslında fiziksel olarak LOS menzilleri 300km. Yeterli güçte iletişim yapacak ekipmanla donandıklarında 300km menzile ulaşıyorlar.

TCG Anadolu işine gelirsek. Mantıklı olarak teknik açıdan bu gemiden KE olsun, TB3 olsun rahatlıkla kalkar. Faydalı yük miktarı, uçak kanat alanı ve motor gücüne bağlımı olarak değişecektir.
Asıl önemli olanı bu uçakları gemiye indirebilmek. KE için kanca/halat sistemi şart. TB3 için de bence gerekli. Okadar kısa mesafede bu uçağı durdurmak kolay değil. Hele biraz sert deniz şartları altında çok riskli olacaktır. O arkadaki asansör çok büyük handikap.

Kanca/halat sisteminin gemiye kurulumuna Dz Kuvvetleri izin verecek mi? Sonunda bu gemi amfibik saldırı gemisi. Uçak gemisi değil. İlle de uçaksa istenen , F35B'den başkası biraz abes.

Bu iniş meselesini aylarca forumda konuştuk ... Bayraktar şirketi her açıklamalarında ısrarla TB3'ün halatsız ineceğini söyledi... Biz de simulasyon ile gerçek koşulların farklılığı şüphesiyle bu işin zor olacağını söyledik , ikna olmadık...

Ta ki "Mojave" İHA uçak gemisine 90 metre bile olmadan halatsız inip kalkana kadar...TCG Anadolu pisti 232 metre ...
Mojave uçağının kanat yapısı çok değiştirilerek, minimal yük ve yakıt ile  kısa kalkış ve iniş sağlanıyor. Testlerde gözetleme için düşük yükle kalkış için 122m, tam savaş yüklü kalkış için 304m pist kullanıyor o uçak. İngilizler uçağın ağırlığını azaltıp öyle denemişler uçak gemilerinde. HMSQE2'nin pisti 260m dir.

Bizim geminin pisti 150m'yi geçmez. İnişte TCG Anadolu'nun skilift'i kullanılamaz. Arkadaki girinti bölüm ve asansörü çıkarırsanız geriye pek bir pist kalmaz.
232m geminin tam boyu. Pist boyu değil.

https://www.airforce-technology.com/projects/mojave-short-takeoff-and-landing-stol-uas-usa/?cf-view Mesajı Paylaş

Doğru , 232 metre TCG Anadolu'nun tam boyu ...

Uzunluk: 231.82 m. Uçuş güvertesi uzunluğu: 202 m. Genişlik: 32 m. Yükseklik: 58 m. yazıyor ama 202 m. yoktur dediğiniz gibi... Mesajı Paylaş

Geminin blueprintlerinde görebildiğim kadarıyla ön rampaya kadar olan güverte bölümü  aşağı yukarı 180 metre civarı, yani 200 mt den de kısa Mesajı Paylaş

#67


Hatta adamlar metreleri güverteye yazmışlar putty oturup saysın tam santimetresini :)





Mesajı Paylaş

#68
Alıntı YapBayraktar TB3 SİHA, AKINCI ile kol uçuşu gerçekleştirerek Keşan'a intikal uçuşunu tamamladı.

Selçuk Bayraktar:

💢 Sistem Tanımlama ve Performans Testleri'ni tamamlayan Bayraktar TB3'ü, AKINCI'nın kolunda Çorlu Uçuş Eğitim ve Test Merkezimizden Keşan'a uğurladık.

youtu.be/lz0G4qXoYQM?si=RhnCwwaNzJQ_g2R8]youtu.be/lz0G4qXoYQM?si=RhnCwwaNzJQ_g2R8]youtu.be/lz0G4qXoYQM?si=RhnCwwaNzJQ_g2R8youtu.be/P_1liNBKGf0?si=pbKJrDTuqdiscf4b
]
Mesajı Paylaş
]

#69
Çok yakında TB-3, TCG Anadolu'da testlere başlayacak. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz