Türk Uçak Gemisi (TAC)

Başlatan baryshx, 17 Şubat 2024, 01:18:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Ocak - 18 Şubat 2024, 23:30:32
Alıntı yapılan: Mehmet75 - 18 Şubat 2024, 22:48:58
Ben bu boyutta bir gemiyle nereye gitmek istediğimizi hala anlamış değilim. Hangi denizlerin suyunu tasıracak, nerelere stobarıyla kâfi gelecek kadar sorti yapacak.  Hangi uçağı ucuracak .. bunlar muamma.

Galiba biz 2019'da kallavi bit gaz stoğu kesfettik , dogu akdenize tam hakim olacak donanma olmadan ilan etmiyoruz diye bir komplo geliyoraklima, yoksa ne fiyat ne bütçe akıl kârı değil.

Bütün bunlar libya ve dogu akdeniz icinse dalaman, geçitkale, el-vattiye ve misrataya 1'er filo uçak ve 1'er filo siha koyardık, 1'er batarya da siper koyardık çözerdik. Burada degol'ün yanında daha büyük duracak bir gemi koymak da amaçlardan biridir elbet.  Demek ki icmeye ayranımız var.

Yoksa güzel tabi , seyretmek güzel olur.:)

Akdeniz için olmadığı belli.

10 yıl sonra denize iner. Bu süre zarfında gemiye göre uçak tasarlanır.


Sahi, denize inmesi inşaattan sonra ne kadar zaman alır? Bunda sizin kesin bilginiz var mı Mesajı Paylaş

Kesin bilgimiz yok sadece lpd yada TCG Anadolu sürecini incelersek bir 10 sene demek hiç yanlış olmaz. Mesajı Paylaş


1trilyon USD, GSMH ile 60000 tonajlı bir gemiyi idame ettirmek imkansız, devlet gelecek projeksiyonunda 2035 yılını hedefliyor.

Bu büyüklükteki gemi mavi deniz donanması yani direkt okyanuslar için, İtalyan ve Fransız gemilerinden büyük olmasının nedeni ikmal yeteneğimizin ve denizaşırı üslerimizin yeterli olmayışıdır.

Fransız gemisi bizimkinden düşük tonajlı çünkü hem yakıtı nükleer hem de ikmal için Fransa'nın denizaşırı bir çok sömürgesi var yani bizimki biraz zorunluluktan dolayı büyük hacimli.

Amerika'nın doktrini ise daha farklı, onlar hiç ikmal yapmadan uzun süre gemi yüzdürmek için yüksek tonajlı gemi yapıyorlar zaten adamların Dünya'ya bakış açısı, "ne kadar büyük, o kadar iyi" tarzında ve ayrıca zaten oturmuş bir uçak filo sistemi var ve zaten nükleer tahrikli ve Dünya jandarması rolü üzerinde.

Mesela İtalyan gemisi görece daha düşük tonajlı yani adamların süper güç olma iddiası yok, uçak gemisi olanlar liginde olalım ve Akdeniz'de takılalım kıvamında bakış açıları var.

Tonajdan kasıt, sadece tekne ağırlığı değil, içerisinde görev yükü ile beraber yeterli iaşeyi uzun süreli taşımak için, yoksa arkasında iki tane Derya sınıfı bile yetmez.

Daha önce de yazmıştım, Çin uçak gemilerini Sarı Deniz ötesinde gezdirmeye çıkardığında, ABD bize nükleer teknoloji transferi yapar üstüne istediğimiz uçak veya motorları da verir. Gerçi ben 10 yıl sonra teknoloji olarak ABD seviyesine yaklaşacağız diye düşünüyorum.
Mesajı Paylaş

20 bin ve üstü tonaja sahip TCG derya yapan hindistan ihalesine 45 bin ton ile yarışmayı göğüsleyen lojistik destek gemisi yapma kapasitesine sahip bir ülke olarak Dünya'nın her yerinde bayrak gösterebiliriz ve gemiyi işletebiliriz merak etmeyin Mesajı Paylaş


Sayın Denizci

İşletme maliyetinden bahsediyorum zaten, maksat bütçeye oranla uygun fiyata idame ettirmek, Daha şu anda gemiyi inşa edecek bütçemiz yok.

Ya ileride 1.5-2 trilyon USD GSMH ulaşırız veya Doğalgaz ve Petrol sorununa bir çare buluruz.

Þu anki kuvvetin bütçesi 60000 tonajlı geminin yakıtına yetmez.

TCG-Derya + TCG-Anadolu + 4 tane istif fırkateyn  nerdeyse bu uçak gemisine yakın tonajlı ve bu gemiyi uzun süreli Okyanuslarda kullanmak istiyoruz.

Su gibi yakar, nerdeyse tüm donanma kadar iaşe harcar.

Hamasetle gemi yüzmez, ince hesap gerekiyor. Mesajı Paylaş

#65

Sn Ocak

Hocam bizde ekonomi büyüklüğünü gerçekten anlayamıyoruz..

Çünkü elimizdeki ekonomik gücün ne kadarı kayıtlı ne kadarı değil ...

Ne kadarını bilerek kayıtlandırmıyoruz belli değil..

Dünyanın en önde gelen ekonomistini Türkiye'ye getirseniz o bile işin içinden çıkamaz ..

Yani Türkiye Ekonomisi 1 trilyon doların çok üstünde çıkarsa hiç şaşırmamak lazım .

Para yok deyipte sadece ağlanan ama hiçbir harcamasından kısmayan sadece bizizdir.

Ne kadar yakacağını bilmek için aynı tonaja sahip admiral kuznetsov yada çin cv16 ya bakmak yeterli.
Mesajı Paylaş

Sahi Anadolu lhd nin 27000 ton ağırlıği ile inşası çıplak olarak 650 milyon dolar

Ama biz bu gemiyi arada Sedef tersanesi olmadan alsaydık 300 milyon avro

ABD gerald Ford yıllık işletim maliyeti 6000 personel ile toplam 720 milyon dolar 600 MW lık nükleer enerji gücü ile işletiliyor

Bizim uçak gemisi en fazla 3 milyar doları geçmez en ideal rakam 1.8 ile 2.4 arası ..

Personelde 600 ile 1500 olur o yüzden ABD gibi devasa rakamlara ulaşmaz.

Hem demirlediği zaman boşa yakıt harcamasınada gerek yok elektronik sistemleri beslemesi dışında Mesajı Paylaş

 
Üstad gemiyi her türlü inşaa ederiz hatta daha büyüğünü de ama üzerinde 30 uçak + 10 helikopter + 10 İHA + 10 sida + en az 500 kişi personel maaşları + yemek vb.  Yani sadece gemi yakıtı değil.

Ayrıca arkasındaki gemiler ve denizaltı falan. bunlar pahalı işler, gelecek 5 yıl içinde kuvvetin böyle idame bütçesi yok ama 10 yıl sonra ne olur bilemem.

3 ayda bir Süveyş Kızıldeniz, Pakistan, Endonezya, Malaya boğazından geçip belki Kore ve Japonya ziyareti, dönüşte Bangladeş ve yine Pakistan, oradan tut Umman sonra Somali, Güney Afrika, Nijerya, Cezayir vb.

Ve daha pek çok ilgi alanı.

Afrika'da Çin'i göğüsleyebilsek bile bize yeter. Mesajı Paylaş

Arkasındaki gemi veya denizaltı denilen unsurlar uçak gemisi olmadanda belirli görevlere sahalara gidiyordu yani üslerinde demirleyip yatmıyorlardı.

Yatarsada uçak gemisi de yatacak demektir..

Kısaca saydığınız savaş gemisi denizaltı gibi unsurlar maliyeti arttırmaz.

Çünkü bunları yatan unsur gibi değerlendirmeyin
Mesajı Paylaş


Açık deniz görev grubumuz mu var? Kaç tane gemimiz Libya ötesine geçti?

iki fırkateyn + denizaltı + destek gemisi eşliğinde, Okyanuslarda git gel enaz 20000 mil.

Başka da bir şey demiyorum ve susuyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz