Türk Uçak Gemisi (TAC)

Başlatan baryshx, 17 Şubat 2024, 01:18:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Bu tasarım sadece bir görsel elbetteki değişecektir, açılı pist şart, hatta yıllar ilerledikçe daha farklı isterler eklenecek.

  Sonuçta bizim kuvvet her zaman olmuşken en iyisi olsun düşüncesinde.

    Konuşmamız gereken böyle büyük tonajlı gemiyi gaz türbini ile çalıştırabilir miyiz, ocağımıza incir ağacı diker mi, yoksa Çin uçak gemilerini yüzdürmeye başladığında ABD bize nükleer teknoloji transferi yapar mı? Mesajı Paylaş

abd yapmaz ya rusyanın karadaki nükleer tesisini bizimkiler gemiye uyarlarlar rusyanın desteği ile yada sipanyollar ingiltere ile beraber gemi yapılırken mühendislik desteği alıp bize yaparlar.Yoksa olanaklı görmüyorum ben... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 17 Şubat 2024, 13:10:50
Alıntı yapılan: Gökbörü - 17 Şubat 2024, 12:05:18
Eldeki uçakları biraz elden geçirerek kaldirabildigimiz bir gemi tasarlarlar inşallah...artik hurjet mi Kaan mi f16 mi onu bilmem....
Eldeki uçakların hiç birisi uçak gemisinden kalkamaz. Uçakların motorlarından başlayıp en ince elektronik malzemesine varana kadar denize ve tuza dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Yani denize uygun uçak yapacaklar.

Uçakların inmesi ve kalkmasına gelince; uçakları kaldırmak daha kolay. Motor gücünü arttırıp, kanat alanını büyütüp tam yüklü olarak uçak kaldirilabilir.
İndirmek daha zor. Ama o da olmayacak şey değil. Kanca ve kablo ile becerilecektir.
Skilift uçağın kalkış ağırlığını yükseltir; kalkma mesafesini kısaltır. Munavebeli iniş kalkış istenmiyorsa, ek açılı bir iniş pisti şarttır.

Sayın Yaşar aynı soruyu bende sormuş bana da yine "Tam yükle Hürjet kalkamaz" cevabını vermiştiniz...

Tam yükle kastınız ne , yani ek yakıt tankı olmadan kanatlarda 4 gökdoğan  ile kalkamaz mı? Mesajı Paylaş

#23
Hazır Turbofan motorları konuşuyorken

Belki bakarsınız tf35000 in gaz türbinli bir versiyonu üretilir.buda tf2000 yada uçak gemisinde kullanılır.

Yani enseyi karartmayalım Çin 80000 tonluk gemisyi gastürbinli yapıp işleyebiliyorsa biz neden yapmayalım 60000 tonluk gemiyi biz neden işletmeyelim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Şubat 2024, 15:57:18
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Şubat 2024, 13:10:50
Alıntı yapılan: Gökbörü - 17 Şubat 2024, 12:05:18
Eldeki uçakları biraz elden geçirerek kaldirabildigimiz bir gemi tasarlarlar inşallah...artik hurjet mi Kaan mi f16 mi onu bilmem....
Eldeki uçakların hiç birisi uçak gemisinden kalkamaz. Uçakların motorlarından başlayıp en ince elektronik malzemesine varana kadar denize ve tuza dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Yani denize uygun uçak yapacaklar.

Uçakların inmesi ve kalkmasına gelince; uçakları kaldırmak daha kolay. Motor gücünü arttırıp, kanat alanını büyütüp tam yüklü olarak uçak kaldirilabilir.
İndirmek daha zor. Ama o da olmayacak şey değil. Kanca ve kablo ile becerilecektir.
Skilift uçağın kalkış ağırlığını yükseltir; kalkma mesafesini kısaltır. Munavebeli iniş kalkış istenmiyorsa, ek açılı bir iniş pisti şarttır.

Sayın Yaşar aynı soruyu bende sormuş bana da yine "Tam yükle Hürjet kalkamaz" cevabını vermiştiniz...

Tam yükle kastınız ne , yani ek yakıt tankı olmadan kanatlarda 4 gökdoğan  ile kalkamaz mı?
Hürjet yük kapasitesi 2700 kg, simülasyonda 1900 kilo yük ile rampadan atlayabilmiş deniliyordu.

Tabii, Yaşar beyin dediği gibi Navalize edilmesi lazım. Ön iniş takımları rampaya dayanabilmesi için belki baştan yapılacak Mesajı Paylaş

#25
Alıntı yapılan: aydındurmus - 17 Şubat 2024, 14:48:03
Eğer buna kızılelma inecekse güçlü bir motor freni düzeneği kurulursa çok rahat iner de kalkarda zira 100m durması için yeterlidir.(motor freni ve çift disk fren ile durur)ilk 50m teker koyma 100m dede durur...
Motor freni nasıl kızılelmanın motor nozul kısmına gövdeye benzer parça açılıp nozulun önüne geçer çıkan egzos gazı bu parçaya çarptığında uçağı geriye doğru iter bir nevi paraşüt görevi görecek...

Bu dediğiniz motor freni acaba "tornadolarda "mıydı yoksa başka eski uçak mıydı birinde vardı ...
Motorun üzerinde  bir yarı oval bir parça var ve uçak yavaşlatılcağı zaman bu parça nozzle'ın çıkış noktasını kapatıyor kısmen ve yine nozzle dan çıkan gaz bu parçaya çarparak itiş yönünü burun tarafından çıkan gazmış yada itmeymiş gibi itki yönünü terse verip fren itkisi yaratıyor evet bununla ilgili video vardı paylaşabilecek var mı?

Kızılelmada kullanılabilir.

Yalnız uçak gemisine inen uçakların hızı aklımda 150-250 knot olarak kalmış buda 300-500km gibi hız anlamına geliyor yani sadece fren kampası ve lastik ile olacak iş gibi durmuyor.

Jet motor fren sistemi Dr İsmail durgun videosu

Yada reverserbreak veya reverserthurst sistemi diye internette araştırırsanız bulursunuz ..
Tamam doğru ismi thurstreverser

Hatta birimiz buraya video olarak eklerse daha iyi anlaşılır . Mesajı Paylaş

Yaşar , Merzifonlu ve okçular. Lütfen Vakıflı olarak kıymetli bilgilinizle müdahale edin. Mesajı Paylaş

Yoksa aydın bey füzyon reaktörünü çakacak kendini zor tutuyo buradan hissediyorum Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: baryshx - 17 Şubat 2024, 17:50:32
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Şubat 2024, 15:57:18
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Şubat 2024, 13:10:50
Alıntı yapılan: Gökbörü - 17 Şubat 2024, 12:05:18
Eldeki uçakları biraz elden geçirerek kaldirabildigimiz bir gemi tasarlarlar inşallah...artik hurjet mi Kaan mi f16 mi onu bilmem....
Eldeki uçakların hiç birisi uçak gemisinden kalkamaz. Uçakların motorlarından başlayıp en ince elektronik malzemesine varana kadar denize ve tuza dayanıklı hale gelmesi gerekiyor. Yani denize uygun uçak yapacaklar.

Uçakların inmesi ve kalkmasına gelince; uçakları kaldırmak daha kolay. Motor gücünü arttırıp, kanat alanını büyütüp tam yüklü olarak uçak kaldirilabilir.
İndirmek daha zor. Ama o da olmayacak şey değil. Kanca ve kablo ile becerilecektir.
Skilift uçağın kalkış ağırlığını yükseltir; kalkma mesafesini kısaltır. Munavebeli iniş kalkış istenmiyorsa, ek açılı bir iniş pisti şarttır.

Sayın Yaşar aynı soruyu bende sormuş bana da yine "Tam yükle Hürjet kalkamaz" cevabını vermiştiniz...

Tam yükle kastınız ne , yani ek yakıt tankı olmadan kanatlarda 4 gökdoğan  ile kalkamaz mı?
Hürjet yük kapasitesi 2700 kg, simülasyonda 1900 kilo yük ile rampadan atlayabilmiş deniliyordu.

Tabii, Yaşar beyin dediği gibi Navalize edilmesi lazım. Ön iniş takımları rampaya dayanabilmesi için belki baştan yapılacak

1900 kg uçağın dahili yakıtı harici faydalı yük ise

2 gökdoğan 200 kgx2
2 Bozdoğan 140 kgx2
1 som 600 kg
Toplam 1280 kg  hatta bu kapasiteye göre bir tane daha som taşır. Mesajı Paylaş

FETÖ'den sabıkası olanların salınması ve göreve dönmesi, ABD'nin sürekli iyi niyet göstergesi hareketleri, İsveç onayı, Mısır ile olan düzelmeler, Yunanistan ile düşen tansiyon, ABD'nin Irak'tan çekiliyor olması...

Bunların hepsi bir şeylere işaret ama umarım hakkımızda hayırlı olur. ATAK 2 projesi iptal edildi gibi dedikodular da çıkıyorken umarım projeler çöpe gitmez. Þurada süper güç olmamızı engelleyen 3 tane konudan 1 tanesinin ucuna kadar geldik. Motor bağımsızlığını sağladıktan sonra Savunma Sanayi bağımsızlığı cebe girecekken buradan ne olur dönme olmasın. (Diğer ikisi enerji ve bilişim/elektronik)

https://strasam.org/defense/land-weapons-and-systems/tai-has-spent-600-million-usd-from-its-own-resources-for-atak-ii-the-government-should-not-allow-this-money-to-be-wasted-and-the-project-to-be-canceled-2937 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz