Almanya Haberleri

Başlatan putty, 15 Nisan 2024, 22:06:58

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Almanya Elektrikli arabaya geçişle ekonomik olarak çökeceği düşüncemi ara sıra söylüyorum. Þaka gibi görülüyor inandırıcı bulunmuyor ama bu olacak hem de 2030 larda olacak göreceksiniz. Almanlar karınlarını doyurmak için bahçelerine patates ekecekler. 90 milyonluk ülke bu gelen krizin etrafından da dolanamaz.

Neyse onları çok konuştuk. Bu başlığı böyle espirili gibi açtım sanılabilir ama değil kesinlikle. Bu Almanya mevzusu bu coğrafyanın dönüşümünün bir kilit noktası ve takip edilmeyi hak eden bir sorun. Gelecek yıllarda Almanya'nın girdiği açmazların bu kıtaya yansımalarını izleyeceğiz bizde tabi ki çok etkileneceğiz bu yeni dönemden.

Þu videoyu izleyin hoca doğru gözlem yapmış. Zavallı Almanya gümbür gümbür felakete gidiyor ve yapabileceği fark edipte çözebileceği hiç bir çare yok



Mesajı Paylaş
  • Gösterim 3,905 
  • Sohbet
  • 61 Yanıtlar


Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

 Bu nedenle elektrikli araba işini bırakıp tekrar akaryakıtlı araçlara dönmeye çalışıyorlar. Ancak her ne olursa olsun Almanya yeni Dünya düzenine ayak uydurur, sadece ağır sanayi ile ayakta duran bir ekonomi değil mesela bir örnek vermek gerekirse Dünya üzerinde üretilen mikroçiplerin çoğu Alman patentlidir yani bir günde tüm fabrikaları kapatıp yerine yarı iletken sanayisi kuracak hem bütçesi hem de insan kaynağı var.

Tabii şöyle bir gerçek de var; artık teknoloji ve üretim, batı dünyası hegomanyasından çıktı, biz bile neredeyse her şeyi üretebilecek seviyeye ulaştık, bizim gibi bir çok ülke daha var ve artık batı dünyası silah zoruyla isteklerini kabul ettirebilecek durumdan uzaklaşıyorlar.

Dolayısıyla sadece Almanya değil tüm batı dünyası iki nesil sonra sıradan ülkeler haline gelecekler.

Not; Ben bu YouTube linklerini göremiyorum, sorun sadece bende mi? Mesajı Paylaş

asıl kriz israil iran savaşı olursa olacak. iran körfezi kapatırsa o zaman gör sen avrupanın halini... Mesajı Paylaş

#3
Forum için  bu konuda bir makale yazdım. Çünkü 2030 dan sonra bu gelişmeler stratejik önemde olacak.

Yeni ekonomilerin Zavallı Almanya ya etkileri ve Türkiye

Dünya ekonomik pastası 20 yy başında Avrupa'nın üç beş devleti ve Amerika arasında paylaşılıyordu. Bütün dünya insanlar bu bir elin parmakları kadar ülkenin halklarının refahına yaşıyordu. Sonra Japonya Çin Asya kaplanları filan çıktı ama pastada çok daha büyüdüğü için yine Avrupa Amerika halkları refahlarını korumak bir yana arttırdılar bile. Þimdi ise Meksika Mısır Türkiye Polonya Slovakya Vietnam her ülke pastadan payını istiyor ama pasta o kadar büyümedi.

Bu pastayı paylaşma kavgasına birde hiç hesapta olmayan elektrikli araba belası geldi. Böyle deyince koca yer küre araba ile mi ayakta duruyor denilebilir ama gerçekten de araba ile dünya ekonomisi ayakta duruyor. Dünya ticaretinin ana kalemi lokomotifi para kaynağı otomotivdir. Petrol endüstrisi de otomotiv endüstrisi ile çok ilişkili olduğu için ikisini bir kalemde ele almak gerekir. Makine ilaç televizyon gıda tekstil turizm vs üreterek dünyanın ticaretinin ana para kaynağı üretilemez. Bir lokomotif sektörün para kazanıp dünya ticaretini finans etmesi gerekiyor oda yılda 60 milyon otomotiv üretimi ile bu sektördür. Türkiye de bile bu gün otomotiv sanayi dursun ülkenin yarısı işsiz kalır çamaşır makinesi üreticisi bile personelin yarısını işten çıkartır domatesler tarlada çürür daralan pazar yüzünden.

Elektrikli arabalar neden problemdir ve bu ülkeler bu yeni teknolojiye adapte olup yollarına devam edemeyecekler?
Elektrikli arabalar teknolojisi gereği üretimi kolay olan çok fazla teknolojik miras marka değeri istemeyen yapıdalar. Bunu daha şimdiden cep telefonu üreticilerinin bile araba üretmeye başlaması ile görüyoruz. Günümüz markalarının pazar hakimiyetinde önemli yeri olan teknik servis ağıda elektrikli araçlar için içten yanmalı araçlar kadar kritik değil parçaları çok standart ve uzun ömürlü. Performansları konforları eski araçların en pahalıları seviyesinde. Üretilmesi kolay olduğu için rekabet çok yüksek ve teknolojisi gereği marka değeri de eskisi kadar önemli değil. Bu yüzden bundan sonra ülkeler araba endüstrisi ile zengin olamayacaklar eskisi kadar. Güzel arabalar tabi ki üretirler ama eskisi kadar para kazanamazlar. Eskisi kadar çok müşterileri olsa bile eskisi kadar çok kazanamayacaklar çünkü kar baskısı çok yüksek olacak

Neden zavallı Almanya en çok etkilenecek?
Almanya kötü coğrafyada küçük yüz ölçümüne sahip ülkede 100 milyona yakın nüfusa sahip ülke. 20 milyon altı ülkeler bu krizi yönetebilirler biraz refah düşüşünü de kabullenebilirler ama yüz milyon nüfus ile bunu başarmak mümkün değildir.

Zavallı Almanya'yı neler bekliyor?
Elektrikli araba sonrası yeni ekonomik gerçekler Alman endüstrisinde otomotiv markalarının iflasını getirecek BMW Mercedes Audi gibi markalar tarihe karışacaklar veya çok çok küçülerek bugünkü ölçekleri ile anlamsız hale gelecekler. Almanya da refah normal olarak düşecek alım gücü olarak bugünkünün yarısına insanlar razı yaşayacaklar. Bu kriz dalgası ülkede siyasi olarak yabancılara suçun yıkılmasına sebep olacak. Ülkedeki yabancılar ülkeyi terk etmeye başlayacak faşist partiler bu yolla iktidara gelecekler. Ama bu yanlış teşhis zaten cıvıltı sorunu olan Almanya'nın yeni ekonomilere daha da mesafeli olmasına yol açacak. Yeni ekonomiler genç nüfusun cıvıltısı üzerine inşa oluyor Amerika bunu çok güzel yakaladı Almanya hem faşist bastırılmış genleri ile hem de üreme sorunu ile bu cıvıltıdan çok uzak kaldı. Göçmenler dışlandıkça Almanya daha da sıkıcı bir ülke halini alacak krizini kendi elleri ile büyütecek. Almanlar 2030 dan sonra o güzel bahçelerine patates ekecekler tavık besleyecekler.

Zavallı Almanya bu krizden nasıl çıkabilir?
Almanya ya zavallı dememin sebebi de bu zaten. Almanya başına geleceği çoktan gördü ama alınacak önlem yok göz göre göre bu felakete gidiyorlar yapılabilecek hiç bir şey yok. Almanya kaçınılmaz olarak dünya pastasındaki diliminin yarınında altına inmesine razı gelecek. Endüstri 4 filan çırpınıyorlar ama bir şey çıkmıyor ve çıkmayacakta. Almanlar bugün 1500 Euro alım gücüne sahiplerse 2030 sonlarında 750 Euro alım gücüne razı gelecekler.

Türkiye de ciddi ölçülerde içten yanmalı otomotiv ülkesi bize ne olacak?
Biz zaten dipte bir ülkeyiz biz ancak bu günden daha iyi oluruz daha kötü olamayız. Almanya'nın batmış hali bile bizim şu anımızdan iki kat en az iyi olacak. Bu yüzden bizim hala bu krizde bile alacak yolumuz var daha kötü olmamız en dipte olmamızdan dolayı mümkün görünmüyor. Birde güzel coğrafyada cıvıltılı insanları ile çok renkliliğe Almanya kadar faşist durmayan bir ülke olarak bazı avantajlarımız ortaya çıkacak. Bu yeni döneme girerken göçmenler den kurtulma isteğimizi biraz gözden geçirelim en azından revize edelim. Geleceğin dünyasında halkların cıvıltısı çok önemli hal alacak. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#4
Zavallı Almanya'nın gümbür gümbür çöküş haberleri gelmeye devam ediyor

Almanya düşük karlılığa dayalı otomotiv üretimine uyum sağlayamıyor


Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 29 Ağustos 2024, 00:31:44
Zavallı Almanya'nın gümbür gümbür çöküş haberleri gelmeye devam ediyor

Almanya düşük karlılığa dayalı otomotiv üretimine uyum sağlayamıyor




Putty, Çin ile rekabet edemeyecekleri öngörülüyor ama Almanya otomotiv endüstrisine dokundurtmaz zira en değerli 10 şirketlerinin 4 tanesi otomobil ureticisi. Son çare olarak, Amerika ve avrupa birliği Çin otomobillerine pazarlarını kapatabilirler vergilerle, bu sayede hem Tesla hem de alaman otomobilciler kurtulmuş olur.

https://companiesmarketcap.com/germany/largest-companies-in-germany-by-market-cap/
Mesajı Paylaş

#6
Alıntı yapılan: Prof. Dogu - 29 Ağustos 2024, 01:26:00Son çare olarak, Amerika ve avrupa birliği Çin otomobillerine pazarlarını kapatabilirler vergilerle, bu sayede hem Tesla hem de alaman otomobilciler kurtulmuş olur.

Bu kangreni geciktirir, ancak iyileştirmez.

2 Türlü kalıcı çözüm var, Alamanya açısından:

1- Globalleşmeye geri dönülecek ama kurallara da herkes uyacak. Çin örneğin IP hırsızlığı yapmayacak, diğerleri de Deli Dumrul misali gümrük vergileri koymayacak. Ya da,

2- Herkes kendi söküğünü dikecek. Çin'e ihtiyaç duymayan ve ekonomik, yenilenebilir enerji çözümleri geliştirecekler. Özellikle bataryalar ve güneş panellerinde. Mesajı Paylaş

Almanya ve ABD gibi ülkeler diyelim ki vergilerle kendi iç pazarlarını kapattılar. Ama dış pazarlar ne olacak? Mesela Çin, Türkiye pazarına bile hızla dahil oluyor. Alman menşeli araçlar nasıl rekabet edecek? Dış pazarlar Almanya için hiç de ihmal edilebilir değil. Mesajı Paylaş

#8
Alıntı yapılan: Prof. Dogu - 29 Ağustos 2024, 01:26:00
Alıntı yapılan: putty - 29 Ağustos 2024, 00:31:44
Zavallı Almanya'nın gümbür gümbür çöküş haberleri gelmeye devam ediyor

Almanya düşük karlılığa dayalı otomotiv üretimine uyum sağlayamıyor




Putty, Çin ile rekabet edemeyecekleri öngörülüyor ama Almanya otomotiv endüstrisine dokundurtmaz zira en değerli 10 şirketlerinin 4 tanesi otomobil ureticisi. Son çare olarak, Amerika ve avrupa birliği Çin otomobillerine pazarlarını kapatabilirler vergilerle, bu sayede hem Tesla hem de alaman otomobilciler kurtulmuş olur.

https://companiesmarketcap.com/germany/largest-companies-in-germany-by-market-cap/

Astronomik vergilerle sadece iç piyasada koruma sağlar. Peki yurt dışında nasıl rekabet edecek ? Bunların kafası çalışsa üretimi mühendislik, işçilik, hammadde ücretleri düşük olan Türkiye gibi bir ülkeye kaydırırlar. Volkswogen işte Türkiye de fabrika açacaktı. Son anda alman devletinin ısrarı ile Suriye operasyonları yüzünden Slovakya ya karar kıldılar.  Mtu Altay için motor satacak sattırmıyorlar.  Türkiye düşmanlığından kafa gitmiş bir ülke. Rusyadan ucuz ucuz petrol dogalgaz kömür alıyorlardı, artık o da bitti. Geçmiş olsun. Mesajı Paylaş

#9
Bunu ara ara söylüyorum sizde bu bir cümlelik izahı lütfen anlayın çünkü bu içinde yaşadığımız dönüşüm sürecinde çok önemli entelektüel bir farkındalıktır
Diyorum iyi dinleyin bunu
Ceyranlı arabalarda Avrupa için problem teknoloji inovasyon filan değil bu aracın doğasından ileri gelen düşük karlılıktır.

Bunu anlayın Almanya'nın aklı başına gelip karar verip anlayıp yapacağı bir çözüm yolu yok. Gümrük vergisi koymak kapalı ekonomiye geçmek kota koymak hiç biri çözüm değil bunlar alman üretimini yüksek karlı yapamaz sorun başka ceyranlı otomotivde. Çin pazarını Almana verseniz yine Almanı kurtaramaz. Tek çare bin lira kazanacağına yüz lira kazanmaya razı gelmektir buna da alman refahı şu anda hazır değil. Almanları fakirleştirmeden bu ceyranlı araçlarda başarıya gitmek mümkün değil. Bu ucuz iş gücü avantajı da değil düşük karlılık meselesi. Mercedes BMW AUDI ceyranlı arabaların dayattığı düşük karlılık ile bugünkü anlamda ayakta kalamaz. Daha kötüsü tut ki düşük kara razı geldiler o zamanda bugünkü üretim adedi rakamlarını tutturmaları mümkün değil çünkü oyuncu çok fazla olacak. Çıkmazı anladınız mı  çözüm yok zavallı Almanya için. Araba olmasın kalanı da yeter denebilir ama o kadar çok sektör bu otomotiv endüstrisine bağlıki ülke bir anda lokomotifsiz kalacak ekonomik açıdan. Almanlar 500 euro maaşa razı gelmezler ise komşu ülkelere kavimler göçü başlar. Buraya yazıyorum 2040 ocak ayında dünyada Mercedes BMW AUDI diye otomobil markaları olmayacak olursa da Grundig gibi olur en fazla.

Bir tane sektöre bu kadar anlam yüklemek abartılı gelebilir ama dünyada şu anda küresel ekonominin lokomotifi olan reel sektör otomotiv endüstrisidir. Bu dakika otomotiv ekonomisini durdurun dünyada bisküvi endüstrisi bile ayakta kalamaz. Ceyranlı arabalar bu eski küresel hayati görevi üstlenecek özelliklerde değil hiç bir zamanda olamayacak. Dünya kaosa gidiyor ceyranlı arabalar ile. Önce dünyada en birinci zavallı Almanya ve Japonya batacak sonra hepimiz batacağız. Ama biz zaten batığız alışırız Almanlar gibi kahrolmayız. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz