Gönderen Konu: Almanya Haberleri  (Okunma sayısı 2762 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 674
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #10 : 29 Ağustos 2024, 08:28:20 »
Almanya'nın daha önce Çin'de bile büyük bir pazarı varmış. Doğal olarak orada ilk orada kaybetmeye başladılar. Geçenlerde görmüştüm aydan aya korkunç bir gerileme var.

Ayrıca paylaşıldı mı göremedim de Almanya'nın son 6 senede hiç büyüyememiş. Korkunç bir şey bu.

Çevrimdışı Prof. Dogu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 91
  • 19
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #11 : 29 Ağustos 2024, 11:10:01 »
Almanya ve ABD gibi ülkeler diyelim ki vergilerle kendi iç pazarlarını kapattılar. Ama dış pazarlar ne olacak? Mesela Çin, Türkiye pazarına bile hızla dahil oluyor. Alman menşeli araçlar nasıl rekabet edecek? Dış pazarlar Almanya için hiç de ihmal edilebilir değil.

Sayın Şahin, premium otomobil markalarının gelirlerinin büyük kısmı Avrupa ve Kuzey Amerika'dan. Mesela Mercedes'in gelirlerinin %70'e yakını Avrupa ve Kuzey Amerika'dan. Pastanın tamamını kaybetmektense %30'u kaybetmek iyidir.

https://www.statista.com/statistics/1301226/revenue-of-mercedes-benz-group-by-region/

Çevrimdışı Prof. Dogu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 91
  • 19
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #12 : 29 Ağustos 2024, 11:23:05 »
Son çare olarak, Amerika ve avrupa birliği Çin otomobillerine pazarlarını kapatabilirler vergilerle, bu sayede hem Tesla hem de alaman otomobilciler kurtulmuş olur.

Bu kangreni geciktirir, ancak iyileştirmez.

2 Türlü kalıcı çözüm var, Alamanya açısından:

1- Globalleşmeye geri dönülecek ama kurallara da herkes uyacak. Çin örneğin IP hırsızlığı yapmayacak, diğerleri de Deli Dumrul misali gümrük vergileri koymayacak. Ya da,

2- Herkes kendi söküğünü dikecek. Çin'e ihtiyaç duymayan ve ekonomik, yenilenebilir enerji çözümleri geliştirecekler. Özellikle bataryalar ve güneş panellerinde.

Merzifonlu hocam, bahsettiğiniz ideal bir çözüm ama Çin fersah fersah ilerde batarya ve panel teknolojilerinde. Mesela aynı paneli Çin %35 daha ucuza mal ediyor üstün teknolojisi sayesinde (ucuz işçilikten değil.) Çin müthiş paralar yatırmaya devam ediyor bu teknolojilere, avrupa'nın ayak uydurması biraz zor. Ben açıkçası 1'inci dünya savaşı öncesindeki korumacılığın tekrar popüler hale geleceğini düşünüyorum.

https://balkangreenenergynews.com/eu-rules-out-measures-against-imports-of-solar-panels-from-china/

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1690
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #13 : 29 Ağustos 2024, 12:02:37 »
Bu arada, Hidrojen teknolojileri başarılı olursa, bu kez de Çin'in ve kısmen Amerika'nın baş aşağı gideceğini göreceğimizi de eklemek yerinde olacaktır. Bu arada Tesla'nın karlılık durumu nasıl? Kurulduğundan bu zamana kadar esas faaliyetinden karı yok galiba???

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3011
  • 292
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #14 : 29 Ağustos 2024, 13:22:16 »
Bu arada, Hidrojen teknolojileri başarılı olursa, bu kez de Çin'in ve kısmen Amerika'nın baş aşağı gideceğini göreceğimizi de eklemek yerinde olacaktır. Bu arada Tesla'nın karlılık durumu nasıl? Kurulduğundan bu zamana kadar esas faaliyetinden karı yok galiba???

Hidrojen başarılı olamaz. Onu geçiniz. Herşeyden önce Hidrojenin üretilmesi lazım, onun için de güneş enerjisi lazım. Yani güneş paneli lazım. ;D İkincisi, Hidrojenin depolanması ve nakledilmesi çok sıkıntılıdır.

Petrol devrinde Alaman için hayat kolaydı. Petrolün üretilmesi için kuyu açmak kafiydi. İş, motor ve aktarmada bitiyordu. O işi de Alamandan iyi beceren yoktu. Şimdi ise batarya ve panel lazım. Alaman da bu işin en iyisi değil.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Tesla'ya gelirsek, Tesla elektrikli araç işinde havlu attı. Elon Musk o yüzden Trump'a direksiyon kırdı. Çok yüksek gümrük duvarları ve zenginlere sıfır vergi vs vs istiyor/isteyecek.
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2024, 14:40:53 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #15 : 29 Ağustos 2024, 16:20:07 »
Hidrojen de elektirikli arabadır oda basit bir araçtır Alman ı kurtarmaz. Ama elektrikli pilli arabalar o kadar cazibe sunuyorki bilim ne yapıp edip sorunları aşıp bu basit düzeneği işler hale getirip araçları bu günkü TESLA gibi yapmayı sonuna kadar diretecek. Şarj süresini kısaltmak veya pil kapasitesini arttırmak gibi iki yol var çözüm olarak. Pile motor bağlayıp aracı sürmekten uygarlığımızın vaz geçmesi çok zor çünkü o kadar baştan çıkartıcı bir konfor kolaylık ki. Bu yüzden Hidrojen gibi karmaşık şeyler denenir ama sonuçta uygarlığımız akıl mantık icabı bu günkü TESLA benzeri araçlar ile orta yolu bulacaktır.
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2024, 16:21:17 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #16 : 03 Eylül 2024, 23:06:11 »

Vosvagen zavallı Almanya'da iki fabrikasını kapatacağını açıklamış gerekçe zavallı Almanya'nın rekabetçi ve verimli olmadığıymış.

https://www.youtube.com/watch?v=pNhEx3r5jFg
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3437
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #17 : 04 Eylül 2024, 01:25:34 »
Arkadaşlar kusura bakmayın

Elimizde Almanya kökenli Otomobil fabrikaların son 10 yıldaki satış rakamları yoksa neye göre Almanya daralacak diyorsunuz.?

Aynı Şekil Alman Otomobil firmaları ile diğer ülkelerin otomobil üreticilerinin rakamları ile kıyaslamazsanız olmaz

Şimdi bu veriler olmadan neye göre atıp,tutuyorsunuz?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3346
  • 323
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #18 : 04 Eylül 2024, 02:04:27 »
Gönül gözü açık olanlar görür gerçeği

Biraz arama yaptım mesela şöyle bir haber var. Burada talep düşüşü aslında dünyada ceyranlı arabaya geçişteki kafa karışıklığından ileri geliyor bence. Elektrikliye geçmeyi geciktiren kesiminde elindeki araçlar ile yada ikinci el araçlar ile bu geçiş dönemini atlatmak istiyor yeni bir benzinli araç almayı mantıklı görmüyor. 

Alıntı
Otomobil üretimi hızla düşüyor
Otomobil sektörünün lideri konumundaki Almanya’da araç üretimi hızla düşüyor. Fabrikalar talep eksikliği nedeniyle doluluk oranına ulaşamıyor, bazı tesislerin ise kapatılması bekleniyor.

BİR YILDA YÜZDE 9 DÜŞÜŞ
Verilere göre tam üretim kapasitesine 2011'de 5.9 milyon üretimle yaklaşıldı. 2023'te rakam 4.1 milyona geriledi. Pandemi ve parça sıkıntısı üretimi zaman zaman 3.1 milyona düşürdü. 2024'ün ilk yarısında gerileme yaşandı ve sadece 2.1 milyon araç üretildi. Rakam, 2023'ün aynı dönemine göre yüzde 9 düştü.

ÜÇ YIL TALEP ARTIŞI OLMAZ
Ey denetim ve danışmanlık şirketinden Constantin Gall, bazı tesisler için elektrikli araçlara geçişin tehlikeli olabileceğini söyledi. Gall, "Bazı eski tesisler, yatırım yapmanın anlamı olmadığı için kapatılacak. 24 ila 36 ay içinde talepte önemli artış beklenmiyor. Orta vadede sistemde kapasite fazlası olacak" dedi.


https://www.sabah.com.tr/avrupa/2024/08/08/otomobil-uretimi-hizla-dusuyor
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2024, 03:03:57 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3011
  • 292
  • DefenceTurk.com
Ynt: Zavallı Almanya Haberleri
« Yanıtla #19 : 04 Eylül 2024, 03:25:43 »
Hibrit veya başkası, hiç fark etmez. Bunların tümü için ceyranlı araçtan kaçış yok. Çünkü ceyranlı otoların üretim ve işletme maliyeti düşük. Mısır da üretebilir, Gambiya da...

Beceri, ceyranlı oto üretmek değil ama güneş paneli ve batarya üretmekte. Çin de bu alanda erken kalktığı için çok yol aldı. Yüksek teknoloji gerektirmemesine rağmen, enerji depolama konusunda da yol aldı.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Bize gelirsek, aynı Çin'in yaptığı gibi, ceyranlı oto teknolojisi ile gaz ve petrolden muhakkak kurtulmalıyız. Yoksa gaz ve petrol ile 70 yıldır sömürüldük ve 70 yıl daha sömürülürüz. Şakası yok! Bu ülkedeki enflasyonun büyük ölçüdeki kalıcı çözümü, enerji açığını gidermeyi gerektirir. Kalan iş, mali detaydır.

İlk işimiz, lityum içermeyen yerli bir batarya geliştirmek ve bunu büyük ölçeklerde üretmek olmalıdır. Sodyum veya Kalsiyum temelli olabilir bunlar. Böylece fiyat düşer ve hammadde tedariği kolaylaşır.

İkinci olarak, yerçekimi bataryası ilkesiyle işleyen, enerji depolama tesisleri kurmalıyız. Bunlar düşük teknolojili çok basit inşaatlar. "Büyük bir ağırlığı gündüz yukarı kaldır ve gece kontrollü şekilde düşür", ilkesi ile işliyorlar.

En son olarak güneş paneli işine girmeliyiz. O zamana kadar teknolojisi de oturmuş olur.
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2024, 15:30:57 Gönderen: Merzifonlu »