MPATGM Taşınabilir Tanksavar Sistemi

Başlatan fırtına06, 23 Nisan 2024, 15:34:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: ErAlp - 24 Nisan 2024, 18:06:52
Smegma M88 Fransa, İngiltere ve Alman devlerinin müşterek projesi, EJ200 de öyle, tek bir devletin mühendisliği knowhowu ile kıyaslanamaz buna rağmen 11000 lbf gibi zayıf bir sürekli itkiye sahip düşük performanslı bir motor
Konuları doğru inceleyip yazmakta fayda var.
SNECMA M88 motoru %100 Fransız Safran Aircraft Engines tarafından geliştirilen bir motordur. Başlangıçta GE-F404 kullanan Rafale'ler için özel geliştirilmiş bir motordur. İki adedi, 2 x 11200lbf kuru itkiyle, F/A18'leri de uçuran GE-F404 motorlarından az daha güçlüdür. Çift motoruyla sağladığı itki bu ebattaki bir uçak için ideal motor itkisidir.
EJ200 motoru da %100 RR motoru olan XG-40 motorundan geliştirilmiş bir motordur. Geliştirme safhasında ise ana oyuncular, RR ve Eurojet olarak ortaya çıkar. EJ200 motoru 13500lbf kuru itki üretir. Bu motorun 16200lbf itki üreten versiyonu olmasına rağmen kullanılmamıştır. RR en son ürettiği Pegasus motorlarında 24000lbf kuru itkiye ulaşmıştı.

Safran, GE ile ortak olduğu CFM markası ile 90-100bin lbf itkili motorlar üretiyor. RR'dan THY'nin yeni aldığı yolcu uçaklarındaki motorlar 95binlbf itki üretiyor.

Bu firmaları elinizin tersiyle itemezsiniz. Belki Safran, GE ve P&W ve RR den oluşan 3 büyüklerin hemen arkasında olsa da bu 4 firma, üst düzey uçak motoru üreticisi olarak Batı ekolünü temsil ediyorlar. Mesajı Paylaş

#11
Alıntı yapılan: ErAlp - 24 Nisan 2024, 18:06:52
Smegma M88 Fransa, İngiltere ve Alman devlerinin müşterek projesi, EJ200 de öyle, tek bir devletin mühendisliği knowhowu ile kıyaslanamaz buna rağmen 11000 lbf gibi zayıf bir sürekli itkiye sahip düşük performanslı bir motor

Siz ciddi misiniz

Snecma M53 safrane (mirage2000)
Turbo RB199 Rolls Royce (tornado)

Gibi motorlar geliştiren firmaları birine muhtaç yada çok uluslu ortaklıklar yapmadan iş yapamayacağını iddaa etmek ....

Diyecek söz bulamıyorum..

Motor kalitesi ve firma Büyüklüğü açısından

ABD
İngiltere
Fransa

Daha sonra Rusya ve Çin gelir.. Mesajı Paylaş

Mesele batı cinsi tek kristal türbin bıçağı üretebilmek ise, GE, PW, Honeywel, RR, Safrane bu teknolojiye sahip firmalardı. TEİ 6. firma oldu. Buna rağmen M-53 motor ömrü, kendisinden çok daha uzun olan F-110'a göre çok daha kısa idi. Ne RR ne de Safrane ses üstü uçakta kullanılabilecek +10.000 kg yaş itiş güçlü seri üretimde bit motor yapmış değil. Bu yapamayacakları anlamına gelmiyor. Ama burada daha önce de yazdım, Mirage-2000'in F-110 motoruna yakın kabiliyette bir motoru olsa idi, açık ara en iyi tek motorlu uçak olurdu. Ama uçak o kadar süre envanterde kaldı, F-110 zannedersem 3-4 kez evrim geçirdi, ama M-53'de öyle pek dramatik bir değişiklik olmadı. Buna karşın gerek RR, gerek CFM yüksek by pass sivil motorlarda  gayet iddialı, sektörde ön sıralarda geliyorlar. Mesajı Paylaş

#13
Alıntı yapılan: mehmet05 - 24 Nisan 2024, 22:36:59
Mesele batı cinsi tek kristal türbin bıçağı üretebilmek ise, GE, PW, Honeywel, RR, Safrane bu teknolojiye sahip firmalardı. TEİ 6. firma oldu. Buna rağmen M-53 motor ömrü, kendisinden çok daha uzun olan F-110'a göre çok daha kısa idi. Ne RR ne de Safrane ses üstü uçakta kullanılabilecek +10.000 kg yaş itiş güçlü seri üretimde bit motor yapmış değil. Bu yapamayacakları anlamına gelmiyor. Ama burada daha önce de yazdım, Mirage-2000'in F-110 motoruna yakın kabiliyette bir motoru olsa idi, açık ara en iyi tek motorlu uçak olurdu. Ama uçak o kadar süre envanterde kaldı, F-110 zannedersem 3-4 kez evrim geçirdi, ama M-53'de öyle pek dramatik bir değişiklik olmadı. Buna karşın gerek RR, gerek CFM yüksek by pass sivil motorlarda  gayet iddialı, sektörde ön sıralarda geliyorlar.
Ek olarak;
GE/RR ortaklığında üretilen F136 motoru 28000lbf kuru itkili ve 43000lbf yaş itkiliydi. Unutmayalım.
F35 motorunun dikey iniş kalkış becerisi için mecburen, P&W olsun GE olsun, Rolls Royce'un kapısını çalmak zorunda.
Bu arada, Harrier'lerde 1965'de tasarım olarak kullanılan front nozzle augmentation teknolojisi kalkışta ve sonrasında motora bir art yakıcı sistemi ile extra itki sağlayacak bir şekilde düşünülmüştür. 4 ayrı Pegasus BS100 motoru ile yapılan denemelerde 23000lbf kuru ve 30000+lbf (40000lbf hedef olarak verilmiş) yaş itki elde edilip süpersonik uçabilecek motor denenmiştir. Maliyet ve devlet fonlarının kuruması nedenleriyle proje 5inci motordan sonra rafa kaldırılmıştır.
Bu teknoloji 1980 sonlarında tekrar masaya yatırılmış ve bugünkü F35 motoruna ön ayak olmuştur. Mesajı Paylaş

Bu Anglosaksonlar ilginç bir millet aslında, son üç dörtyüz yılda çoğu buluş açık ara bunlara ait. Geçen beyaz adamın, Uzakdoğululara bir makalesi vardı. Bizden daha zeki olabilirsiniz ama marjinal zekalar ve buluşlar bizden çıkar diye. Garip, beyaz adamın beyni, siyah adamdan daha büyük olduğu gibi, Uzakdoğulu beyni de beyaz adamın beyninden 20 Gr daha büyük. Ancak serf zihniyetini devam ettiren toplumlardan da bilimsel yenilik çıkmıyor. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz