Türk - Yunan İlişkileri

Başlatan Þahinbey, 02 Temmuz 2009, 14:41:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gereksiz  her  işten  bazı  şirketler  kuruluşlar  yada  şahıslar  büyük  kãrlar  elde  ederler ,  alınacak  harfiyar  miktarı  akıllara  durgunluk  verecek  kadar  fazla  atılacak  betonu  hiç  söylemiyorum ,  1  tane  kepce  2  tane  kamyonla  olacak  iş  değil  siz  o  hendeği  askeriyenin  kazdığına  inanmayın. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DedeKorkut - 16 Eylül 2011, 11:29:16
Yanlış anlaşılmak istemem ama Yunanistan bu hendeği Türkiye'ye karşı değil, Türkiyeden ülkesine kaçak yolla giren yasa dışı göçmenlere karşı kazıyor. Zira bu aralar Shengen bölgesinden atılma tehlikesi yaşıyor ve bir şekilde kaçak göçmenleri engellemek zorunda. Tabi ölümü bile göze alarak denizleri okyanusyaları aşan göçmenleri, basit bir hendek durdurur mu onu hep beraber göreceğiz. :)
Bu devirde yani suan hic kimse Yunanistan´a kacmaz onlar Turkiye´ye kaciyorlar. Mesajı Paylaş
Adaletin hakim olduğu yerde silahın yeri yoktur.

Dalaşmayın, bağış yapın
7 Ekim 2011

Neredeyse 10 yıldır Türkiye'de yaşayan Yunan akademisyen Harry Tzimitras'ın, Ege'nin iki yakasını bir araya getirmek için Atina hükümetine çok basit bir önerisi var: İt dalaşı yapmak için uçak kaldırmak yerine, buradan tasarruf edilecek parayı Türkiye'de bir hayır kurumuna bağışlamak.

"Böylece dünyanın sonunun gelmediğini herkes görür" diyen Tzimitras, bu sözlerin "bir akademisyenin naifliği" olarak görülebileceğini düşünse de, böyle bir girişimin sonuç getireceği konusunda iyimserliğini de kaybetmiyor.

Bilgi Üniversitesi'nde Türk-Yunan ilişkileri üzerine dersler veren Tzimitras artık bir şekilde "hem oralı hem buralı" olmuş. İki topluma da içeriden bir gözle baktığında Ege'de bir türlü tam olarak çözüm sağlanamamasını kamuoyunun meselelere katılımının farklı düzeylerde olmasına bağlıyor:

"Yunan kamuoyu olaylara fazla müdahil. En ufak bir şeyde sokaklara dökülüp protestolar düzenliyorlar. Türk kamuoyu ise tam tersine, böyle durumlarda ya hiç tepki göstermiyor ya da tepkisi sınırlı kalıyor. Dolayısıyla iki hükümet birbirinden tamamen farklı hareket etmek zorunda kalıyor."

"BİR SINIRI ÇİZMEKTEN ACİZ MİYİZ?"
Atina hükümetlerinin herhangi bir girişim için harekete geçmeden önce bu Yunan kamuoyuna anlatmak zorunda kaldığını ifade eden Tzimitras, "Eğer bu aşılabilirse, aslında çözülemeyecek sorun yok. Çünkü yaşanan sorunlar büyük oranda teknik meseleler. Yunanistan'la Türkiye kara sularının sınırını çizmekten aciz mi?" diye soruyor.

Ancak Tzimitras'a göre asıl sorulması gereken soru "böyle teknik meseleleri ulusal davalara dönüştüren şeyin ne olduğu". Kendi sorusuna verdiği cevap da karşılıklı olarak biriktirilen negatif imajlar, yanlış algılar ve şüpheler.

"ÇOK ÖNEMLİ OLSA ÞİMDİYE KADAR ÇÖZÜLÜRDÜ"
İki ülke arasında kriz yaratan mevzuların bazılarının köklerinin 40 yıl öncesine kadar gittiğini hatırlatan Tzimitras, "Demek ki bunlar aslında çok önemli meseleler değil. Zira gerçekten o kadar önemli olsaydı, 40 yıl boyunca öyle ya da böyle, sorunlar en kötü ihtimalle savaş yapılarak çözülürdü. Anlaşmazlıkların 40 yıl boyunca sürmesi bu iki ülke insanlarının aslında birlikte yaşayabilecekleri anlamına geliyor" diyor.

"Bugüne kadar uygulanan, meseleler üzerine tek tek eğilip ilişkilerin genelinin düzelmesini bekleme stratejisinin başarısız olduğunu gördük. Artık çözümün yolu, işbirliği yapmak için karar almaktan geçiyor. Çünkü işbirliğine odaklandığınız zaman çözüme de otomatikman ulaşmış oluyorsunuz" diyen Tzimitras, 1999 yılında başlayan yakınlaşma girişimlerinin artık doygunluk noktasına ulaştığını ve bundan sonra çok fazla getirisi olmayacağını düşünüyor.

ORTAM ÇÖZÜME MÜSAİT
Ancak Tzimitras'a göre bu girişimler temel olarak alınıp yeni adımlar atılabilir zira şu an üş sebepten dolayı buna çok uygun bir ortam var:

Birincisi Yunan hükümeti yakınlaşmayı kendisi gündeme getirdi. Bunun başarılabileceğine inanıyorlar ve bunu kanıtladılar.

İkincisi, Türk hükümeti Yunanistan'ı ne bir düşman ne de bir öncelik olarak gördüğünü açık bir şekilde ortaya koydu. Türkiye kendisini hem dışarıda hem de içerinde yeterince güçlü hissediyor.

Üçüncüsü de Yunanistan şu an derin bir ekonomik kriz içinde. Bu sadece bir engel değil aynı zamanda ülkenin pozisyonunu yeniden değerlendirmek, öncelikleri yeniden belirlemek ve örneğin savunma bütçesini sınırlandırmak için çok önemli bir fırsat.

Ya da Tzimitras'ın ifadesiyle, "İnsanlar fakirlik seviyesinin altında yaşarken, gerçekleşmeyecek bir krize yatırım yapmanın anlamı yok. Ekonomik krizi bir meşruiyet faktörü olarak kullanarak 'yeter' deme zamanı geldi."

http://www.hurriyet.com.tr/planet/18919352.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yunan iddiası: Karasularımızda 3 saat kaldı


Yorgo KIRBAKİ /ATİNA10 Ekim 2011

Türk fırkateyni 'Kemal Reis'in Ege'de Yunan karasularından geçtiği iddiası, Atina'da "Türklerin gövde gösterisi" olarak yorumlandı.

Yunan Genelkurmay Başkanlığı'ndan yapılan açıklamada, Kemal Reis'in önceki gün Rodos-Santorini-Milos-Serfios adalarının açıklarında uluslararası sulardan geçtikten sonra üç saatliğine Yunan karasularına girdiği ve Yunan savaş gemisi tarafından takip edildiği belirtildi. Yunan medyası, Türk fırkateyninin Antalya'dan Çanakkale Boğazı'na giderken, bu rotayı izlemesi ve hatta Atina yakınlarındaki Sunion kasabası açıklarından geçmesinin "tahrik" olduğunu yazdı.

Yunan ve Rum Dışişleri Bakanları Stavros Lambrinidis ile Erato Kozaku Markulli arka arkaya Mısır ve Lübnan'ı ziyaret edecek. Yunan medyasına göre, Lambrinidis Mısır ve Lübnan'dan Kıbrıs Rum Yönetimi ile imzaladıkları, ancak Türkiye'nin tepkisi üzerine geri adam attıkları Münhasır Ekonomik Bölge (MÖB) anlaşmalarına işlevlik kazandırmalarını isteyecek. Rum Dışişleri Bakanı Erato Kozaku Markulli ise "Türkiye 6 aydır anlaşmaların feshedilmesi için uğraşıyor. Mısır ile sorun yok ama Lübnan ile sorun var" dedi.
http://www.hurriyet.com.tr/planet/18941695.asp Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yunanistan savaş uçakları tacize devam ediyor

Yunanistan savaş uçakları Türk savaş uçaklarını taciz etmeye devam ediyor.
07.11.2011 - 12:58

Genelkurmay Başkanlığının verilerine göre, Türk Hava Kuvvetleri uçaklarının 2010 yılında yaptığı toplam sorti sayısı 2 bin 843 olarak gerçekleşirken, Yunanistan uçakları Ege'de 12 bin 346 sorti yaptı. Yunanistan Hava Kuvvetleri, ülkedeki ekonomik krize ve Türkiye'nin ''karşılıklı uçuşları azaltalım'' önerisine rağmen bu yıl da geri adım atmadı.

492 KEZ MÜDAHALEDE BULUNDU

Yunan savaş uçakları 2011'in ilk 10 ayında 293'ü ''önleme'' ve 199'u ''taciz'' olmak üzere toplam 492 kez Türk Hava Kuvvetlerine ait uçakların uluslararası hava sahasındaki uçuşlarına müdahalede bulundu. Yunan savaş uçakları, ekim ayının ilk haftasında 42 ''taciz'' ve 34 ''önleme'' uçuşu yaptı. Türk Hava Kuvvetlerine ait savaş uçaklarının Ege ve Akdeniz üzerindeki uluslararası hava sahasındaki eğitim ve tatbikat uçuşlarına eylül ayında 41, ağustos ayında ise 36 kez müdahalede bulundu.

Yunan savaş uçakları, temmuzda 46 ''önleme'' uçuşuyla Türk savaş uçaklarına tehlikeli mesafede yakınlaşırken, haziranda bu rakam 35 olarak gerçekleşti. Midilli adasının kuzey batısı, Sakız adasının kuzeybatısı ve Ahikerya adasının kuzeyindeki uluslararası hava sahasında yoğunlaşan Yunan müdahaleleri, mayısta 29 kez yaşandı. Nisanda Yunan ''taciz'' uçuşları 43'e çıkarken, bu rakam martta 34, şubatta 41 ve ocakta 47 olarak gerçekleşti.

AKDENİZ'DE İT DALAÞI

Türk savaş uçaklarının uluslararası hava sahasındaki uçuşlarını engelleme amaçlı ''önleme'' uçuşlarıyla yetinmeyen Yunanistan Hava Kuvvetleri uçakları, Ege ve Akdeniz'de ''it dalaşı'' olarak nitelendirilen ''taciz'' girişimlerini de sürdürdü. Yunan jetleri, bu yılın ekim ayının ilk haftasına kadar geçen süre içinde 156 kez Türk savaş uçaklarına karşı ''taciz'' uçuşu yaptı. Yunan jetleri, radar kilitlerini Türk jetlerine kilitlemek suretiyle her biri ortalama 15-18 dakika süren ''taciz'' uçuşları yaptı. Bir savaş uçağının, o uçağı vurması için hedefe alması anlamına gelen ''radar kilitleme'' girişimleri, Yunan pilotlarının en çok başvurduğu taciz yöntemlerinin başında geliyor. Yunan savaş uçaklarının, ''taciz'' girişimleri, en çok ağustos ayında (30 kez) yaşandı. ''Taciz'' girişiminin en az yaşandığı ay mayıs (5 kez) oldu.

NATO HABERDAR EDİLDİ

Yunan savaş uçakları, uluslararası hava sahasındaki ''önleme'' ve ''taciz'' uçuşlarıyla yetinmeyip, Türk hava sahasını da işgal etti. Yunan jetleri, 2011'de toplam 18 kez Türk hava sahasına girdi. Çoğunluğu İzmir Karaburun yarımadası yakınlarındaki hava sahası işgalleri, Antalya Kaş açıklarında ve Edirne üzerinde de yaşandı. Genelkurmay tarafından günü gününe Dışişleri Bakanlığına bildirilen tacizlerinden NATO da haberdar edildi.

http://www.ensonhaber.com/yunanistan-savas-ucaklari-tacize-devam-ediyor-2011-11-07.html Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ege'de sular ısınıyor

TSK bölgeye helikopter ve bot gönderdi!..
22 Aralık 2011 Perşembe, 10:37:55
Ege'de sular ısınıyor!

Türkiye ile Yunanistan'ı 1995 yılında savaşın eşiğine getiren Kardak kayalıkları bir kez daha ısındı. Yunan teknelerin Türk karasularını ihlal etmesi üzerine TSK bölgeye helikopter ve bot gönderdi.

Genelkurmay Başkanlığı'nın internet sitesinde Bodrum'un Gümüşlük Beldesi açıklarındaki Kardak kayalıklarıyla ilgili açıklama yapıldı.

Açıklamaya göre; Yunanistan'a ait tekneler, dün saat 13.35- 17.35 arasında Kardak kayalıkları bölgesinde kara sularımızı 6 kez ihlal etti.

Ntv'nin haberine göre; Balıkçılara müdahale eden Türk Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait iki bot ve bir helikopter, bölgedeki Yunan balıkçı ve sahil güvenlik botunu karasularımızdan uzaklaştırdı.

SAVAÞ SON ANDA ÖNLENMİÞTİ

Ege Denizi'nde bulunan Kardak kayalıkları 1995 yılında Türkiye ile Yunanistan'ı savaşın eşiğine getirmişti.

Türk bandıralı bir geminin karaya oturmasının ardından bölgenin kendisine ait olduğunu savunan Yunan askerleri, kayalıklara çıkarak bayrak dikmişti.

Bunun üzerine Türk SAT ve SAS komandoları, bölgeye giderek Kardak'ın yakınlarındaki başka bir adaya bayrak dikmişti.

ABD ve NATO'nun devreye girmesiyle kriz savaşa dönüşmeden son anda çözülmüştü.

http://www.haberturk.com/gundem/haber/699283-egede-sular-isiniyor Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu durum abartısız  hemen hemen her hafta yaşanıyor  , sınır ihlalini  sadece onlar değil zaman zaman bizde yapıyoruz. Mesajı Paylaş

Türk tankları için hazırlanan hendek bitmek üzere

A.A
20 Ocak 2012
Hendek bitiyor
Yunanistan Vatandaşı Koruma Bakanı Hristos Papuçis, Yunanistan'ın Evros (Meriç) bölgesinde kaçak göçmenlerin ülkeye girişini engellemek için, Türk-Yunan sınırına inşa edilmesi planlanan tel örgüden duvarın yapımıyla ilgili anlaşmanın imzalandığını ve çalışmaların en geç 5 ay içinde tamamlanacağını açıkladı. Yunanistan'ın kaçak göçmenler ve Türk tanklarını engellemek için kazdığı 120 kilometrelik hendekte de sona gelindi.

Yunan medyasına göre, Vatandaşı Koruma Bakanlığı ile duvarın yapımını üstlenen "DAGRES-ATE" şirketi arasında düzenlenen imza törenine katılan Papuçis, tören sonunda yaptığı açıklamada, "Bu konuda atılan imzaların, bunun (tel örgüden duvar) asla başlamayacağını iddia edenlere verilen en güzel cevap olduğunu" söyledi.

Yunan basınında daha önce çıkan haberlerde, "Yunan gizli servisinde (EYP) yapılan bir toplantıda, Vatandaşı Koruma Bakanı Papuçis'in önerisi üzerine, Meriç'te Kumçiftliği (Orestiyada) yakınlarındaki Yeni Bosna (Nea Vissa) bölgesine 12,5 km uzunluğunda 3 metre yüksekliğinde tel örgüden bir duvar inşa edilerek, termik kameralarla kontrol altına alınmasının kararlaştırıldığı" bildirilmişti.

Yunanistan, geçen yılın Mayıs ayında da Türk-Yunan sınırında 120 kilometre uzunluğunda, 30 metre genişliğinde ve 7 metre derinliğinde bir hendek kazımına başlamıştı.

120 kilometrelik hendek

"Hendek projesi"nin haritasını yayımlayan Yunan medyası, Meriç'te, Türk-Yunan sınırının hemen hemen tümünü kapsaması planlanan hendeğin, hem tankların geçişini imkansız kılacağını hem kaçak göçmenlerin Yunanistan'a gelişini önleyeceğini belirterek, projenin tamamlanmasından sonra bu bölgedeki askeri güçlerin büyük bir bölümünün personel ihtiyacının bulunduğu adalara nakledilebileceğini bildirmişti.   

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/19732405.asp    Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu hendekler hic bir ise yaramaz degil.Ancak cokta bir ise yaramaz sadece bir sure yavaslatir.Yunanlilar biraz tarihe baksalar bu gibi seceneklerin hic bir ise yaramadigini anlarlar.Kopru gorevi yapan araclarin varligindan haberleri yok sanirim Yunan´lilarin. Mesajı Paylaş
Adaletin hakim olduğu yerde silahın yeri yoktur.

Yunanistan it dalaşında hız kesmiyor

Ekonomik kriz ile boğuşan Yunanistan, Türk hava sahasını ihlal etmeye devam ediyor.
23.02.2012 - 11:21

Ekonomik kriz nedeniyle zor günler geçiren ve iflasın eşiğinde olan Yunanistan tüm sıkıntısına rağmen uçaklarını her biri 10-11 bin Euro'ya mal olan it dalaşı için havalandırıyor.
1 SAATLİK İT DALAÞI 10 BİN EURO

Uçaklar, Türkiye'nin Yunan bakanın 'zordayız' çağrısı üzerine doğalgaz vanalarını açtığı günün ertesinde bile it dalaşındaydı. F-16 savaş uçağının 1 saatlik it dalaşı 10 bin Eouro, Mirage'ın ki ise 11 bin Euro'ya mal oluyor.
15 KEZ İHLAL ETTİLER

Genelkurmay Başkanlığı'nın verilerine göre, yılbaşından bu yana 15 kez Türk hava sahasını ihlal eden ve it dalaşına giren Rum uçakları son olarak Türkiye'nin doğalgaz vanalarını açtığı 19 Þubat'tan 1 gün sonra havadaydı.
İngilizce konuşmak için kursa gitmek şart değil. Nasıl mı? TIKLAYIN !

20 Þubat'taki ilk it dalaşında Ege'nin uluslararası hava sahasında eğitim uçuşu icra eden F-16 uçağına Yunanistan'ın Arksos Meydanı'ndan kalkan 2 F-16 uçağı tarafından 1,5 dakika süre ile radar kilidini muhafaza etmek suretiyle tacizde bulundu.Yine aynı gün Yunanistan'ın Rodos Meydanı'ndan kalkan Puma tipi helikopter Bozborun Yarımadası/Muğla güneyinde Türk hava sahasını 1 dakika süre ile ihlal etti.

http://www.ensonhaber.com/yunanistan-it-dalasinda-hiz-kesmiyor-2012-02-23.html Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz