Türk - Yunan İlişkileri

Başlatan Þahinbey, 02 Temmuz 2009, 14:41:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2020, 20:33:38
Alıntı yapılan: marmara - 14 Eylül 2020, 19:59:33
İyi de nasıl Blok 70 yerli ve milli olarak yükselteceğiz. AESA radarımız yok, 10 senedir ASELSAN yapacak diyoruz ama kocaman gemiye 50 yıldır ortada olan eskiyen PESA radarı yapamıyoruz ve hala uğraşıyoruz. Radar konusunda taş devrindeyiz. Ufacık uçağın burnuna küçük ama çok etkili radar yapmak belimizi bükecek.

Neredeyse tüm avrupa EF-2000 AESA radarını 10 senede yaptılar. Köküne kadar ABD malı olan F-16`ya kimse onlar kadar iyi modernize edemez.

Hocam yanlış anlama ama hangi dünyada yaşıyorsunuz haberini verin de bir gelip çayınızı içeyim. Senelerdir karada Uzun menzil tışında tüm seviyelerde radarlar yaptık. X bandından s bandına kadar. Þu anda dünyanın en gelişmiş (kendi fikrim) entegre radar ağından çafrad faz 1 testleri bitmek üzere faz-2 olan çafrad umr kısmında ise kullanılan radar olan teirs radarı kara da test aşamasında. Bana güven menzilleride katalogdakilerden daha iyi seviyede.  Senelerdir gan teknolojisinde çalışmaları olan thalesin bile bizim gan modüllerimizi kullandığı bir ülkeyiz.

Yine hava araçlarında sar radarlarından milimetre dalga radarlarına kadar belli bir seviyeye geldik. Seneye kullanıma girecek akıncı siha'da standart taramalı veya aesa radar olacak. Yine üstünde aselsanın aesa radarı olacak Özgür modernizesi bir veya iki seneye tamamlanacak.



Ki sen şu raddede dijital kamuflaja boyadıysan ve aselsan bir şeyi büyük bir maket halinde son halini idefe çıkarıyorsa çoktan prototip testlerde demektir.

Þimdi F-16 özeline dönersek zaten eldeki blok-30 lar dışındaki tüm f-16'ler ccip modernizesi ile donanımsal olarak F-16 block 50+ seviyesine çıkarıldılar. B50+ ile B70 arasındaki en bariz donanımsal fark aesa radarı ve bazı entegre ew sistemleri diye biliyorum. Biz zaten ehpod, spews pod vs. ile ew yatırımımızı yapıyoruz. Aesa radarda entegre edersek donanımsal olarak B70 seviyesine çıkmış olacağız. Hatta yerli cft felan yapsak bayağı B70 olacak.

Diğer yandan Aselsan'ın aesa radarının B70'in aesa radarından daha güçlü olma ihtimali de yüksek. Çünkü çünkü sabr radarı F-16 burun konisini tamamıyla kullanmıyor. Bizim aselsan radarı komple kullanıyor. O yüzden modül sayısı daha fazla olması muhtemel. Zaten radar performansını etkileyen en önemli 2 etken gaas mı gan mı olması ve modül sayısıdır. İkisi de Gan olduğuna göre modül sayısı kilit etken.

B30'da da zaten ccip modernizesine müteakip onlardan çıkan parçalarla b40 seviyesine gelmişlerdi. Üslerinde büyük bir yerlileştirme ve radar ile birlikte b70 seviyesine çıkartmak hedefleniyor. Merak etmeyin bir-iki seneye görürüz.  Ancak şuu unutmayın Gan teknolojisinde kötü değiliz ve dünya ile aynı anda üniversitelerde başladık diyebiliriz. Senelerdirde bu radarlara çalışıyoruz. Her konuda ok ama gan'da biraz dikkatli yaklaşmanızı öneririm hocam.

Tabiki bazı radarları yaptık koskoca araba kadar PESA radarlarını, ama benim dediğim eskiyen 50 yıldır kullanılan PESA radarlı ve 10 senedir bitmeyen ÇAFRAD hakkındaydı. PESA radarlarını İran, Kuzey Kore gibi ülkeler bile yapıyor. Artık eskimekte olan yaşlanan radar tipi. Envanterimizde Barış Kartalı hariç hiç AESA radarlı gemi veya uçak yok.

Demek istediğım uçağın burnuna sığacak etkili AESA radarını kısa vadede dışarıdan yardım almadan yapmak imkansiz.

Uzun uzun anlatıyorsunuz ama elde ne var ona bakalım, şu anda elimizde olmayan, sadece kağıt üzerinde proje halinde olan projeleri uzunca yazmanın anlamı yok.

Neredeyse15% işsizlik oranı ile bölgede rekor kıran, enflasyon uçuyor, dolar başını almış gitmiş, genç ve ünıversite mezunu olan nufüs ülkeden kaçma peşindeyken uzunca anlattıklarınızın ve bir çoğu hayal ürünü olan projeleri yapmak imkansız. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2020, 19:47:28
Arkadaşlar Blok 70 modernizesi F-16'ları stealth özellik dışında Jsf seviyesine çıkartmayı hedefleyen bir modernizedir. Bu uçağı ezmek imkansız olmasa da zor. 3 çıkar yolu var.

1- Stealth uçak.
2- Ef-2000 TH3.
3- Tüm F-16'ları Blok 70 seviyesine yerli olarak yükseltmek ve sayısal olarak daha fazla modernizeli F-16 sahibi olma avantajını kullanmak.
Battlestar hocam,Bir mesajınızda Yunanın RAFALE aldo ef2000 de alabilirdi demiştiniz?
Þimdi de F16 blok70 ef2000 tarafından ezilebilir demişsiniz.
Ef2000 in özelliği nedir ?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 14 Eylül 2020, 20:05:15
Bagira cagira adamlari silah almaya zorladik, kendimizi zora soktuk, helal olsun..

Fakirin ekmegi umit demisler, belki onlar bunlari alinca bizimkilerde uyanir, projelere ivme verilmesi icin gerekli diplomatik ve ekonomik adimlari atarlar..

MMU Ucan altay olabilir, araya bir cozum lazim kesin..15-20 seneden once (motoru hazir alim bile olsa) yeni ucak tasarlayip envantere alabilen ulke var mi?

Inat etmeye niyetliysek, o zaman AESA yi cozup kendimiz F-16larimiza takacagiz..





Ben planladiklari alimlarina cok ama cok sevindim. Gerci almalarina kusku ile bakiyorum alacak olurlarsa bu onlarin tabutlarina mali acidan son cakilmis civileri olacak. Birakin ellerindeki sistemlerin modernisasyonlarini normal idame edecek mali gücleri bile yok kaldi ki gelecek olan yeni sistemleri gereken mühimaatla donatsinlar. U-214´leri Akdenizde cirilciplak gezdiklerini biliyormuydunuz? Ellerinde agir torpdolari yok. Olanlarida tatbikatlarda bile kullanilmiyor. hafifliginden rezil olmamalari icin. Ciddi bir Muharebede ancak gemilerimizi gidiklar. Amerika 500 adet Abramslari hibeye sunmustu ancak onlarin nakliyatlari icin paralari bile yetmedi. OH-58 D Kiowalari güc bela Obamanin sponsorlugu ile alabildiler. Onlarin 70 adetten ancak 36 adeti operasyonel olacak. Gerisi yedek parca üniteleri olarak depolaniyorlar cünkü onlarin  yedek parcalarin üretimin durmasiyla temin edilemiyor.

" Avrupa ne yapip yapar Yunana silahini bedavaya bile verir" diyenlere ancak gülerim. Basta buna Almanya karsi cikacak. En büyük mali destekci olan Alman parasi Fransaya gitmesine göz yumamaz.



Endiselenmeyin. Atlantisin batisini keyifle izleyin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2020, 21:04:35
Hocam geçmiş olsun olsun o zaman bizim askeri havacılık sanayimiz bitmiştir. Eğer hürjeti yapamazsak bırakın MMU'yu jet motorlu siha bile yapamayız. O açıdan Hürjet bizim ilk tecrübemiz olacak ve burada oluşan tecrübeli mühendisleri bir çok projede kullanacağız.

Doğru diyorsun +1 daha... yalnız benim tezim, kısa zamanda ürün elde edebilmek üzere kurgulanmış bir tez. Þimdi biz neyi tartışıyoruz; Yunanistan Rafale alacak... dengeler bozulmadan nasıl olur da bi' hal çaresine bakarız! modundayız.

Þimdi benim bu tezim nerede geçerli olur;

-Amerika F-15 veya F-16 vermiyor diyelim. F-16' ları modernize etmemize de imkan tanımıyor. Zaten F-35 kapsam dışı...

-Rus uçağı da bana ters! yağmurdan kaçarken doluya tutulmak gibi olacak... bombası farklı, elektroniği farklı. Zaten kaynak kodunu da vermeyecektir. Eee o kadar emek sarfetmişim, bi' dünya mühimmat geliştirmişim; onları bile kullanamayacağım.

-Avrupalı desen; Macron' un yüzünü şeytan görsün! eee geriye EF kalıyor. O da olur mu, olmaz mı belli değil. AB dayanışmasıydı, Türk düşmanlığıydı derken uçaksız kalma ihtimali var.

Peki ne yapacağız?

Kala kala JF-17' ye kaldık mı? Uçak bana şimdi lazım. ScalpEG' lerle TAI tesisleri vurulduktan sonra, ben Hürjet' i ne yapayım?

Mısır konusuna gelirsek... Pakistan' la karıştırmamak lazım. Sen tarihçi adamsın, tarihte kaç defa Mısır' la kavga ettiğimizi bilirsin. Adamlar tee Mısır' dan yürüyerek geldi, Kütahya' da zor durdurduk yav! Adam az kaldı İstanbul' u fethedecekti. Peki Pakistan öyle mi? dostluktan başka birşey görmedik.

Bi' de Lord Palmeston' un lafını irdelemek lazım, ne diyor;

Devletlerin ebedi dostu, düşmanı yoktur; çıkarları vardır!

Bazı durumlarda bu söz geçerliliğini kaybediyormuş gibi geliyor. İnsanların kendini yakın hissettiği milletler vardır. Özellikle doğu toplumlarında bu halet-i ruhiye geçerliliğini korumaktadır. Þimdi benim Pakistan' la ne derdim olabilir ki?

Türk milleti olarak kendimize yakın gördüğümüz milletler vardır, kimdir;

Azerbaycan, Pakistan, Japonya, Macaristan, Türk Cumhuriyetleri... gibi.  Yalnız bu Türk Cumhuriyetleri meselesi bazı durumlarda can sıkabiliyor. Turan hedefinden bahsedeceksek, bu gidişat doğru bir gidişat değil. Hayda..! Kırgızistan: kader birliğimiz var, Rusya' yla birleşmeliyiz demiş. Þimdi haydi buyur buradan yak! Mutlaka Türklük şuurunu geliştirmeliyiz. En az F-16 kadar önemlidir diyorum.




-
Mesajı Paylaş

Türklük şuuru kimsenin umrunda olmaz hocam. Öncelikle Türklük şuuru için güçlü bir Türk devleti lazım Buna tek aday olacak ülke Türkiye.

Þimdi bu adamlar istediğinde gemi,uçak,tank,füze ,  para ,araba, televizyon verebilecek bir ülke olacaksın ki adamlar "Biz Türkler de bunları yapabiliyor biz de buna ortak olalım" diyebilsin...

Kendi uçağın,füzen,gemin,araban,para gücün olmazsa kimse Türklük şuurunu hissedemez...

Manevi öğeler de milli şuurda önemli ama esas belirleyici maddi güçtür... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Eylül 2020, 21:09:18
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 14 Eylül 2020, 20:29:19
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 14 Eylül 2020, 19:43:53

Valla hocam bana sorarsanız ben Jf-17T'den ise Hürjete ef-2000 veya rd-93/ws-13 motoru takarım F-16'ya takacağım aesa radarını taşıyabilecek şekilde tasarlarım. Yerli Cft + dorsal spine içine entegre ew vs. eklerim. Zaten kendi mühimmat ailemde var. Emin ol Jf-17'den daha iyi bir uçak olur. E şimdi ben zaten kendi gariban savaş uçağımı yapabilecekken neden Pakistan uçağına uçağın kalbini verip adama uçak sattırayım ? Enayimiyim ?


Kısa vadede motor temin edebilirsek Hürjetin çift motorlu bir versiyonunu gelişirip oldukça iyi bir uçağa sahip olabiliriz.

Hocam ne yaptın? Yıktın beni bu yorumunla... Kinaye yaptığınızı düşünmek istiyorum...

Tek motorlu Hürjet 'in  motorunu bile bırakın temin etmek ismini bile yıllardır motorunu belirleyemedik.
Siz şimdi bu tasarımı çift motorluya çevirip , kısa vadede motor teminiyle satmaya çalışacaksınız öyle mi? Bu iş bizim kafayla 130 seneyi bulur...

Boşuna yıkılma. Satmaya da çalışmayacağız. F-35 yok, yeni uçak da yok. Ruslar ve Çinliler dışında işe yarar uçak verebilen yok. Onlar da bize uymuyor.

Eğer bir yerden motor bulunabilirse Hürjet üzerinden çift motorlu bir uçağı kısa sürede geliştirebiliriz.  Gövde tasarımı vs çok zor işler değil, ki elimizde zaten iki farklı tasarım var. Bunlardan küçüğünü çift motor için genişleteceğiz, kanat oranını artıracağız, üzerine CFT vs ekleyeceğiz, Burun konisine kendi radarımızı koyacağız. Gövde imalatı konusunda zaten tecrübeliiyiz. En büyük sıkıntımız motor. Bir yerden bulursak çok sorun olmaz. MMU'dan önce seri üretime sokabiliriz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Madem bu kadar kolay şu Hürjet'i hızlandırsak olmaz mı?
Garibim uçak orada Tusaş ,içinde bir odada ilgilenilmeyi bekliyor...

Zaten ayrılmış bir bütçesi yok , Tusaş'ın kendi imkanlarıyla , kendi ar-ge bütçesi ile yapılmaya çalışılıyor.
Garibim uçakla ilgilenen kimse yok.MMU'ya sürekli mühendis alımı yapmalarına bakarsak herhalde Hürjet mühendisleri bu uçakta bile kalamadan Mmu'ya kaydırılmıştır.
Hani işten gelen usta , akşam yemeği hazır olana kadar garajındaki kendi hayali olan arabasını , sağdan soldan parça bularak toplamaya çalışır ya Hürjet de aynı bunun gibi bir hızda ilerliyor...

Vakit,para ayırmaya çalışmıyor kimse.

Yahu MMU yapılıyor , Mmu'ya sistem hazırlığı olacak platform diye lanse edilen Hürjet'in daha motorunun ne olacağı açıklanmadı Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Eylül 2020, 22:06:34
Türklük şuuru kimsenin umrunda olmaz hocam.

Valla benim umurumda hocam. Türklük şuuruyla şuurlanmazsak, bizi bu topraklarda yaşatmazlar. En ufak zayıflık anında sırtlan sürüsü gibi üstümüze çullanırlar. Birlikten kuvvet doğar demişler, güç kazanmanın bir yolu da birlik olmaktır. Eee benim orada akrabalarım var, ben niye birlik olamıyorum arkadaş ya! Avrupa birlik oluyor, Anglo-Sakson birlik oluyor; ben niye birlik olamıyorum..! Olmaz öyle şey.

Bir teklif daha...

Bizde proje enflasyonu var. O da zaruretten kaynaklanıyor. NATO' ya dayamışız sırtımızı, yapılması gereken hiçbir şeyi yapmamışız. Þimdi de kemir dur! Bazı projeleri optimize etmek lazım.

Hürkuş menzil almış, ele avuca sığan bir proje haline geldi. Dolayısyla son sürat devam.. MMU geleceğin uçağı, dolayısıyla olmazsa olmaz... Yalnız hocam, şu Hürjet Projesini ben aradan çıkartayım diyorum. Orada öylece arada derede kaldı... Hürjet Projesini JF-17Jet projesi yapalım, bu şekilde menzil alalım diyorum.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Eylül 2020, 22:25:53
Madem bu kadar kolay şu Hürjet'i hızlandırsak olmaz mı?
Garibim uçak orada Tusaş ,içinde bir odada ilgilenilmeyi bekliyor...

Zaten ayrılmış bir bütçesi yok , Tusaş'ın kendi imkanlarıyla , kendi ar-ge bütçesi ile yapılmaya çalışılıyor.
Garibim uçakla ilgilenen kimse yok.MMU'ya sürekli mühendis alımı yapmalarına bakarsak herhalde Hürjet mühendisleri bu uçakta bile kalamadan Mmu'ya kaydırılmıştır.
Hani işten gelen usta , akşam yemeği hazır olana kadar garajındaki kendi hayali olan arabasını , sağdan soldan parça bularak toplamaya çalışır ya Hürjet de aynı bunun gibi bir hızda ilerliyor...

Vakit,para ayırmaya çalışmıyor kimse.

Yahu MMU yapılıyor , Mmu'ya sistem hazırlığı olacak platform diye lanse edilen Hürjet'in daha motorunun ne olacağı açıklanmadı

MMU uzun vadeli bir uçak. Eğer Akdeniz'deki gerilim devam ederse daha uzun vadeli olabilir. Aksama ihtimali var. Yukarıda Battlestar'ın belirttiği şekilde Hürjet için motor bulabilirsek kısa vadede Hürjet üzerinden iyi bir uçak geliştirebileceğimize inanıyorum. JF-17'den çok daha iyi performasn sağlayan daha gelişmiş bir uçağımız olur. Kendimizi o kadar küçük görmeyelim.  Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#999
Kaç defa Tusaş'ta Hürjet proje müdürü açıklama yaptı. Uçak jet eğitim uçağı olarak düşünülüyor. Muharip kısmına kafa yormuyorlar. En maksimum olsa bile F-16 etmez. 19 bin LB motor var ona göre tasarlanmış bir uçak. Çift motor olsun derseniz baştan uçak tasarlamamız gerekir. Hava kuvvetleri planlamasını yapmış. Muharebe kısmında Hürjet'e yer yok. En fazla keşif uçağı olur. Gidip Ege'de Yorgo ile dogfight hayali kurmasın kimse bence. Hava kuvvetlerinde bırakın böyle bir planlamayı akıllarının ucundan bile geçmemiştir. F-35 alma planı yaparken hürjet. Attan eşeğe binmek gibi birşey bu. Eldeki F-16'ları modernize edip MMU beklenecek plan bu. Bunların yanında mühimmatları yerlileştiriyorlar. JF-17 bize bir faydası olmaz Pakistan hint uçaklarını F-16 ile tokatlıyor. Uçağa ihtiyaç yok zaten. Kabiliyetli uçaklara ihtiyaç var. Yoksa 240 F-16 var neyine yetmiyor. Ama adam AESA + IRST kabiliyetli uçaklar alıyor. Meteor alacak belki. F-16'yı Viper uprage yapıyor. Biz Hürjet'lemi karşılık vericez gülünç. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz