Türk - Yunan İlişkileri

Başlatan Þahinbey, 02 Temmuz 2009, 14:41:10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1070
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 17 Eylül 2020, 08:44:33
Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Eylül 2020, 19:49:32
Sizlerin şu anda kaç yaşında olduğunu bilmiyorum. Ama Türkiye Cumhuriyeti tarihinde hiçbir nesil , yerli üretim bir jet savaş uçağı göremedi.
Bizim işe böyle bir şansımız var: MMU!

Þu kadarını söyleyeyim önümüzde tarihi bir fırsat var. Eğer biz F-16 haricinde yeni bir tip savaş uçağı alırsak, bu MMU uçağını ; bu foruma yazanlar asla göremezler.
Biz mutlaka bir proje yaparken zorlanmalıyız,bizi bir takım şartlar zorlamalı. Bu tarihi anı , bu sıralar yaşıyoruz.

Bu fırsatı kaçırmayalım , MMU'yu üretmek için tüm imkanları zorlayalım....

MMU, bir şekilde rehavete girerse sittin sene bu uçağı yapamayız yine J20,F-657,SU-45 vb. uçak arar dururuz...

Biraz dik duralım,şu emperyalistlerin kuklası olmaktan kurtulma fırsatını kaçırmayalım.

Alınacak F-16'lar bizim son yabancı uçağımız olsun...

Bu tarihi fırsatı bize acil uçak lazım curcunası ile heba etmeyelim...



44 Yaşındayım.
Milli Muharebe Uçağı çalışmaları ileride F-16 uçaklarımızın yerini alacak yeni nesil yerli bir savaş uçağı üretme amacıyla başladı. Yani esasen F-16 uçaklarıyla brlikte görev yapması düşünülmüyordu. F-4'lerin yerini alması planlanan F-35'lerle hava kuvvetlerinin ana silahı olacaktı. Ancak F-35 işi yattı. Bütün planlarımızı da F-35 üzerine yaptığımızdan dolayı şu an her cephede görev yapabilecek yeterli jet uçağımız yok. İHA'larla bu açığı kapatmaya çalışıyoruz. Ancak yeterli değil.

Kısacası alınacak yeni uçak F-35'lerin yerine alınmalı.  MMU ileride F-16'ların yerini almalı.Yani yeni uçak alınsa da alınmasa da MMU yapılacak!

+1
  Ben de.dilim döndüğünce bunu anlatmaya çalışıyorum hocam.Bazı arkadaşlarda ve çevrelerde şimdi biz yeni ve farklı tip bir uçak alırsak MMU yu yapamayız gibi yanlış bir düşünce var.Ee soruyorum o halde F-35 farklı tip bir uçak değil miydi ona para harcamayacak mıydık? F-35 alınırken MMU dan vazgeçip mi yapacaktık? Ee şimdi F-35 gelmiyor yerine yeni uçak koyacağımız zaman MMU neden sekteye uğrasın.Bunlar saçma düşünceler malesef.Bir boşluk oluşmuştur yakın bir zamanda F-4E2020 lerin gitmesiyle bu boşluk daha da büyüyecektir ve dolmak zorundadır.Nitelik olaeak doldurmak zor başka alabileceğimiz 5.nesil bir uçak şu anda yok ama nicelik yani sayısal olarak doldurabiliriz modern bir 4,5 nesil uçakla Mesajı Paylaş

#1071
Hepi topu 2 filo bile uçak alınsa yeter. 50-60 adet 4
5 nesil uçak her türlü işimizi görürür. Yanında F-16 uçarlarımızı modernize ederiz MMU gelene kadar sorun oluşturmaz. Ef-typhoon tek geçerim. Vermiyorlar diye birşey yok. ABD uçağı değil. İşte bakalım hele bu Covid zamanı hava şirketleri bu kadar zarar etmişken. Hiç kaçırmazlar. 1 filo incirlik üssüne Suriye ve Doğu Akdenizden gelen uçaklar için Av/önleme görevi. Adana'nın konumu çok iyi Suriye'ye çok yakın aşagısı kıbrıs doğu akdeniz. Mükemmel bir konumu var. Diğer filo batı için. Yunan uçakları ile kapışacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 17 Eylül 2020, 09:04:06
Arkadaşlar lütfen sogukkanlı olalım. Her ülke bilmektedir ki, Türkiye ile askeri anlamda kapışmak felaket olur . Türkiye nin zayıf karnı ekonomidir ve düşmalarımız eğer bir hamle yapacaklarsa da bu ekonomimize olur.
Onun için lütfen ama lütfen uçak alımı konusunu dillendirmeliyim. Varsa yaratılacak kaynağı MMU ya aktaralım. Eğer tünelin sonunda bir ışık beliriyorsa bu kesinlikle mmu dur. Türkiye nin ekonomisini, sanayisini, askeriyesini ve en önemlisi de bağımsızlığını temsil eder mmu. Tüm siyasi çekişmelerden münezzeh kurtuluş reçetemiz olan mmu ya sahip çıkalım.

Kardeşim kimse MMU'yu yapmayalım demiyor ki! MMU neden yapılıyor önce onu öğrenirsek sorun ortadan kalkacak! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: Yasar - 17 Eylül 2020, 02:41:34

Sn Battlestar,
1. Motorun uçağın "stealthy" olmasıyla çok ilgisi var.
In order to direct radar energy in the least-revealing directions, the external shape of a stealth aircraft was either a series of complex large-radius, curved surfaces (as on the B-2) or a large number of small, flat, carefully oriented planes (as on the F-117A). Fuel and ordnance were carried internally, and engine intakes and exhausts were set flush or low to the surface.
Motor hava girişleri ve egzoz çıkışının uçak gövdesiyle izdüşümlü ya da çok alçak olarak tasarlanması lazımdır. Bu da motorun güç ve ısıl parametrelerini etkiler. Dolayısıyla doğru motor kullanmak önemlidir. Yoksa f35 ve f22 için neden ayrı ayrı motorlar tasarlandı?

Hocam buradaki sorun bazı kaynaklardaki genel kanıya uygun bilgilerle kendi ön yargılarınızı desteklediğinden bunan inanmanız. Zaten bunların çoğuda Amerikan kontrolünde olduğundan ister istemez bir algı yaratılıyor. Ancak işin ayrıntısı farklı.

Þimdi savaş uçaklarının tek bir rcs değeri yoktur. Frontal rcs denilen önden rcs'si, rear rcs denen arkadan rcs ve yanlardan da vardır. Uçağın her taraftan olan radar yansıtma kabiliyeti ve silüeti aynı olmadığından farklı farklı rcs'leri vardır. Ancak bunun en önemlisi Frontal dediğimiz rcs'si dir. Çünkü herhangi bir hava-hava muharebesinde avcı kolları birbiri ile burun buruna karşılayıp füzelerini atmak üzerine kurgulandığı için bu böyledir. Tabi uçaklar kaçarken arkalarını düşmanın burnuna dönerlerse rear rcs'de bir miktar önem kazanıyor.



Motorun bu konudaki önemi şudur. Eğer siz motorunuzun itki yönlendirme özellikli nozzlelarını ısıyı ekstradan absorbe eden ve fiziksel olarak radar izini daha yansıtmaya müsait bir nozzle ise evet bu bir avantajdır. Ancak sadece hedefe artık serbest düşüm bomba atma menziline girdiğinizde termal ve kızılötesi tespit sistemleri tarafından daha zor tespit edilmenize ve eğer herhangi bir stealth uçakla dogfighta girersen sana daha zor arkadan kızılötesi başlıklı füzeyle kilitlenmesi demektir. Bir miktar tam emin olmamakla rear rcs'yide düşürür.

Ancak bu asıl görevi en az lazer güdüm kiti menzilinden hedeflere radara yakalanmadan saldırmak, stealth olmayan uçakları stealth bir şekilde arka arkaya bvr manyağı yapmak ve eğer çok kısa menzilde stealth bir uçakla karşılaşırsa (çok düşük ihtimal) yüksek kas gücü ile dogfight yapmak olan bir uçak için ufak bir dezavantaj ciddi sayılabilecek bir ayrıntıdır.

"HELE HELE SIRF F-22 GİBİ BİR NOZZLE'U YOKSA BİR UÇAĞIN STEALTHLİĞİNİ SORGULAMAK KOMİKTİR. " Bu artık bu platformlarda dile bile getirilmemesi gereken bir durumdur.

Zaten sizde aradığınız sorunun cevabını kendiniz vermişsiniz. İlk olarak F-22 nozzlelarının ısıl izi üzerinden dem vurup doğru motor seçimi önemlidir deyip yoksa neden F-22 ve F-35 farklı motora sahip demişsiniz. Bu tamamen çelişen ve yanlış bir cümle. O zaman ben sana sorarım.

Madem F-22 gibi nozzle olmadan stealth olmuyor, neden F-35 F-22'nin motorlarından biri üzerine şekillendirilmiş bir uçak değil ? Yada neden F-35 nozzle çıkışı F-22 gibi değil klasik ama F-35 çok iyi bir rcs'ye sahip ? Alın işte fark ;





Ben size cevap vereyim onun nozzle ile stealth falan ile alakası yok. Çünkü F-22'nin motoru F-35'den beklenen Mtow2u sağlıklı bir şekilde koşturacak bir motor değil. Peki adamlarda zaten teknoloji var. F-135'e neden 2d nozzle koymadılar ? Adamlarda teknoloji var. Hem madem stealthliği o kadar etkiliyorsa ? Alakası yok hocam. F-135'in kısa menzillerde saldırı veya dogfighttan çok akıllı mühimmatlarla orta-uzun menzilden bombaları sallayıp gitmesi için tasarlandığından öyle bir avantaja gerek görmediler. Ha şimdi sakın çıkıp su-57'nin dıştan daha çok göze batan motorlarını söylemeyin J-20'de öyle bir şey yok ancak onda da ws-10b ve üzerinden algı yaratılmaya çalışılıyor alın kardeşim.



Ha son olarak gelelim izdeliye ve ws-15 neden bu kadar önemlidir. Arkadaşlar izdeliye 30 ile al-41f'e göre su-57 2x30 60kn ekstra güç, J-20 ise 2x35 70 kn ekstra güç kazanacak. Þu anki motorları ile bu iki uçağın F-22'ye karşı itki/ağırlık oranlarına bir bakalım;

F-22 : 1.08 , J-20 : 0.92 , Su-57 : 1.02 , Peki yeni motorlarla nasıl olacak, F-22: 1.08, Su-57: 1.15, J-20: bilinmiyor ama F-22'den daha iyi. Arkadaşlar bu itki/ağırlık oranı o kadar önemli bir konu ki, uçağın maks. hızı, menzili, tırmanması, manevrası herşeyini etkiliyor ve 0.1 avantajın bile önemi çok yüksek. Bahsettiğimiz bu uçakların hepsi F-22 ile kafa kafaya dogfight yapması durumları içinde geliştirilmiş uçaklar. Þu halleriyle F-22 dogfightta yakalasa bu uçakları affetmez. Ama tabi bu durum gerek jeostratejik gerekse de muharebe koşulları yönünden zor ama unutulmaması gereken bir senaryodur. O yüzden bu motorlar bu kadar önemlidir. Örneğin F-35'e çok manevrasız  hantal vs. deniliyor. E normal tabi itki/ağırlık 0.87. Çok merak edenler için MMU'nun ki 129 kn'lik motor ve 60.000ib ağırlıkla 1.08-1.09 civarı olacak.

Alıntı yapılan: Yasar - 17 Eylül 2020, 02:41:34
2. WS10 ile ilgili internette sizin de rahatça ulaşabileceğiniz çok sayıda bilgi var.
In 2018 it was reported in Chinese state media that the increased heat resistance of new this-generation single-crystal turbine blades had increased the engine lifespan from 800 to 1,500 hours
https://www.globaldefensecorp.com/2019/10/11/shenyang-ws-10b-taihang-doesnt-solve-chinas-engine-nightmare/
https://asiatimes.com/2019/12/throttle-up-china-is-closing-the-jet-engine-gap-2/
tam olarak nerede okudum şu an anımsamıyorum. Ama zaman verirseniz bulurum herhalde; ama ABD menşeli motorların 10-12000 saata kadar çalışma ömürleri olduğu; Fransız motorlarının 5-6000 saata kadar çalıştığı ; Rus motorlarının 3-4000 saat olan çalışma ömürlerinin son zamanlarda 5000+ saatlara çıkarıldığını okumuştum. Ts1400'ünde 5000+saatları yakalayabilecek olduğu yazılıydı. Ts1400'ün tek parça kristal üretimi ile ilgili bilgiyi Sn Mahmut Akşit'in verdiği röportajlarda bulabilirsiniz. Sn Akşit, üretilen ts1400 prototipinin parçalarının yabancı parçaların performansına eşdeğer olduğunu söylüyordu. Tek parça kristal üretiminde gelinen aşamanın en önemli göstergesi de , şu an üretilmekte olan T700 turboşaft motorunun kritik sıcak bölge parçalarının TEİ tarafından üretilmekte olduğudur.
https://geturkiyeblog.com/geye-ait-t700-ge-701d-turboshaft-motoru-turkiyede-tei-tarafindan-uretilecek/

Hocam bir motorun ömrünü etkileyen o kadar çok değişken var ki bunu benle değil bir  hv. bakım astsubay ile görüşmeni tavsiye ederim. Diğer taraftan bu tarz konular genelde askeri sırdır. Çünkü direkt olarak operasyonel planlamaları etkiler. O yüzden bu tarz şeyler gizlidir. Genelde medyaya indirgenmiş sayılar verilir. Ha diyelim ki cidden öyle haklısın.

Þu açıdan  bak birde bir motorun ömrü ne kadar uzunsa o kadar pahalı materyal , o kadar pahalı metal işleme teknikleriyle, o kadar pahalı işçiliklerde tasarlanmış ve üretilmiştir. Ha tamam daha fazla değiştiriyorsunuz ama daha ucuz bir motor olduğundan sürümden kazanıyorsunuz.

Diğer bir çok büyük yanlış yaptığınız konu ise Ts-1400 gibi bir turboşaft ile ws-10b gibi bir turbofan jet motorunu karşılaştırmanız. İki motorda benzer prensipte çekirdek kullansalar bile çok farklı şartlar ve dengelerde çalışıyorlar. Herşeyi geçtim afterburner gibi bir yıpratıcı değişken var. Onları da geçelim belkide en önemlisi iki motor arasındaki güç farkı. Yanlış hatırlamıyorsam Ts-1400 çekirdeği üzerinden geliştirilecek bir turbofan motorun 40 kn civarı bir itki sağlıyordu. Ws-10b'nin itkisi 145 kn civarı güç sağlıyor.  "YAKLAÞIK 3.5 KATI".

3.5 katı fazla itki, 3.5 katı basınç, 3.5 katı yanma vs. vs. vs. E tabi bu iki motor arası fark olur. Motor üretiminde yüksek itkili motor üretmek mümkün. Çekirdek çapı ne kadar büyütürseniz ve teknik isterleri gerçekleştirirseniz motoru 120-140 kn'lere çıkarmak mümkün. Ama önemli soru şu ? O motorun ömrü ne olacak ? 6 ay'da bir motor mu değiştireceksiniz ?  Bu sizi tatmin etmediyse yüksek güçlerin ve afterburner'in motora neler yaptığını amatör bir çalışmadan görünüz ;




O yüzden kesin ön yargı ile konuşmayalım hocam.  Umarım sizi aydınlatabilmişimdir.

Saygılarımla... Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1074
Alıntı yapılan: zirfak - 17 Eylül 2020, 09:04:06
Arkadaşlar lütfen sogukkanlı olalım. Her ülke bilmektedir ki, Türkiye ile askeri anlamda kapışmak felaket olur . Türkiye nin zayıf karnı ekonomidir ve düşmalarımız eğer bir hamle yapacaklarsa da bu ekonomimize olur.
Onun için lütfen ama lütfen uçak alımı konusunu dillendirmeliyim. Varsa yaratılacak kaynağı MMU ya aktaralım. Eğer tünelin sonunda bir ışık beliriyorsa bu kesinlikle mmu dur. Türkiye nin ekonomisini, sanayisini, askeriyesini ve en önemlisi de bağımsızlığını temsil eder mmu. Tüm siyasi çekişmelerden münezzeh kurtuluş reçetemiz olan mmu ya sahip çıkalım.
Dostum herseyini bir projeye baglıyorsan,  ulke olarak kaderin bir projeye bağlı ise kusura bakma o kader hiç olmasın. Bu ne saçma bir düşünce şekli... Bu uçak 2035den önce envanterde olmayacak buda en iyi rakam. Ki bittiğinde harika olacak diye bir garantide yok. Neyine bu kadar bel bağlıyorsunuz ve şu bittik her yerimiz düşman kafasında sevmiyorum. Bu ülkede düşman fetişti olanlar var. Ne kadar düşman gelirse o kadar orgazm oluyorlar. Bırakın şu kafayı artık. Akdenizde savaş falan olmaz. Bunu Yunanlida biliyor , Fransizda lakin bir Turkiyedeki kitleye anlatamıyorsunuz. O kitlede samda akşam namazı kılacak olan kitle... Cahil bir toplum olurda , bu kadar cahil olup her halta uzman kesilen kitle nadir o kitlede bize denk gelmiş.. Mesajı Paylaş

Sn Zirfak  MMU nun bizler icin olan onemi yaninda, mevcut  kisitli maddi kaynaklarimizin MMU haricinde kullanilmasinda MMU projesini oteleme olasiligindan bahsetmekte oldugunu belirtmekte.

Zirfak in dusuncesi belirtmis oldugu kaygi bir risk icermekle birlikte .Yine de mevcut MMU haricinde THK hasimlarimiza karsin olusmakta olan nitelik ve nicelik acicisinda guclendirilmesi amaci ile MMU hazir olana dek ek muharip ucak almamiz gerekliligini ortadan kaldirmaz.

Bunun yaninda sadece ve sadece MMU ya bel baglayip beklemek de pek dogru bir yaklasim degil . Gonul istemez ama MMU projemiz istenilen kalitede bir urunu ilk etepta ortaya cikaramama olasiligi da mevcut bu risk tanimina gore de atacagimiz adimlari degerlendirmemiz gerekliligine inaniyorum.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: zirfak - 17 Eylül 2020, 09:04:06
Arkadaşlar lütfen sogukkanlı olalım. Her ülke bilmektedir ki, Türkiye ile askeri anlamda kapışmak felaket olur . Türkiye nin zayıf karnı ekonomidir ve düşmalarımız eğer bir hamle yapacaklarsa da bu ekonomimize olur.
Onun için lütfen ama lütfen uçak alımı konusunu dillendirmeliyim. Varsa yaratılacak kaynağı MMU ya aktaralım. Eğer tünelin sonunda bir ışık beliriyorsa bu kesinlikle mmu dur. Türkiye nin ekonomisini, sanayisini, askeriyesini ve en önemlisi de bağımsızlığını temsil eder mmu. Tüm siyasi çekişmelerden münezzeh kurtuluş reçetemiz olan mmu ya sahip çıkalım.

Hocam seni tebrik ederim...

"Türkiye'nin ekonomisini, sanayisini, askeriyesini ve en önemlisi de bağımsızlığını temsil eder MMU" ne kadar güzel özetlemişsiniz...

Sizi,beni eleştiren arkadaşlar ; "MMU projesinin başarıya ulaşacağı kesin mi? 2030'larda bu uçak uçacak , 2030'lara kadar ne yapacağız? F-35 işi olsaydı da MMU devam edecekti vs...vs... " çok güzel ve haklı bahanelerle bize karşı çıkıyorlar...

Peki arkadaşlar F-35 işi olsaydı , acil olarak F-16 dışından özellikle de Batı ekolü olmayan bir uçağa yatırım yapsaydık MMU projesi bu kadar hızlanır mıydı? Kesinlikle MMU projesi sekteye uğrardı...

Milli savunma sanayi yatırımları Kıbrıs Ambargosu sayesinde filizlendi...
Batı bizi şu anda ( aslında sürekli) ambargo ile tehdit ediyor ve forumdaki herkes de biliyor ki istesek de Batı orjinli bir savaş uçağını bize vermezler verseler de inletirler..

O zaman yapılacak şey; bazı riskleri göze alarak , savunma sanayimizin sınırlı kaynaklarını yerli MMU için kullanmaktır.
Sizde biliyorsunuz ve lütfen itiraf edin ; alınacak başka bir model uçak (F-16 dışında) MMU projesini iyice aksatır...

Ben buna inanıyorum... Rus-Çin tarihini okursanız bu adamlar nasıl dev oldu?

"Üretim malı mı üreteceğiz , tüketim malı mı üreteceğiz? " doktrini çooookkk önemlidir arkadaşlar...

Tüketim malı üretirsek bizim zaten fersah fersah önümüzde olan Batı medeniyetiyle başedemeyiz , SÖMÜRÜLMEYE DEVAM EDERİZ...Planlı bir ekonomi modeliyle, üretim malı üretirsek ancak bağımsız bir ülke olabiliriz...Aç kalmak pahasına , riskler alarak tüketim değil üretim malı üreterek bu ülkeler Ruya,Çin oldular...

Biz de hala şuradan şu uçağı , buradan bu tankı alalım mantığıyla hareket edersek bu cendereden asla çıkamayız...
Rusya-Çin bu işleri yaparken bizden daha mı az dış tehdit altındaydı...HAYIR....

Birileri bize sürekli korku pompalayarak yerli üretim değil hazır alıma yöneltmeye çalışıyor...

Ben bu şekilde düşünüyorum...Çünkü bu cendere düzeninden artık çıkmak lazım...Ben bu batı-doğu emperyalistlerinin sürekli ambargo tehditlerinden bıktım...

2 filo F-16'ya evet , farklı model bir batı-doğu uçağına hayır diyorummm....  Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Eylül 2020, 12:23:50

Peki arkadaşlar F-35 işi olsaydı , acil olarak F-16 dışından özellikle de Batı ekolü olmayan bir uçağa yatırım yapsaydık MMU projesi bu kadar hızlanır mıydı? Kesinlikle MMU projesi sekteye uğrardı...


F-35 teslimatları başlasaydı zaten acil uçağa ihtiyacımız olmayacaktı ki! Acil uçak ihtiyacımız F-4'lerin yerini alacak uçaklar içindi. MMU biz F-35 projesinden sonra başlamadı.

Bakınız Tusaş'ın resmi internet sitesinde MMU için neler yazıyor!

Milli Muharip Uçak
Türk Silahlı Kuvvetleri ihtiyaçlarını karşılamak üzere başlatılan Milli Muharip Uçak (MMU) Projesi ile Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde bulunan ve 2030'lu yıllardan itibaren kademeli olarak devreden çıkartılması düşünülen F-16 uçaklarının yerini alabilecek yurt içi imkân ve kabiliyetler ile tasarlanan modern uçakların üretilmesi amaçlanmaktadır.
Proje'de yeni nesil bir uçakta olması gereken düşük görünürlük, dâhili silah yuvası, yüksek manevra kabiliyeti, artırılmış durumsal farkındalık ve sensör füzyonu vb. teknoloji alanlarındaki çalışmaların sonucunda Türkiye, dünyada ABD, Rusya ve Çin'den sonra 5. nesil bir muharip uçağı üretebilecek alt yapı ve teknolojiye sahip ülkeler arasında yer alacaktır.

MMU'nun, Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığının envanterine girmesi planlanan F-35A uçakları ile birlikte görev yapması ve üretilecek uçakların 2070'lere kadar Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde yer alması öngörülmektedir.

https://www.tusas.com/urun/milli-muharip-ucak


Bu nedenle artık şu hazır uçak alırsak MMU projesi sekteye uğrar düşüncesinden vazgeçin!
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hocam sekteye uğrar diyoruz , uzar diyoruz , hızlanmaz diyoruz. Müsteşar bile bunu kabul ediyor...
"ABD'nin kararının Milli Savaş Uçağı'nın üretim sürecini nasıl etkiler?" sorusuna şu yanıtı verdi:

"Olumlu etkileyecek. Neden olumlu etkileyecek? Çünkü artık Türkiye tüm konsantrasyonunu kendi milli savaş uçağı projelerine vermek durumunda kalacak."

Tüm dediğim bu... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Eylül 2020, 12:57:41
Hocam sekteye uğrar diyoruz , uzar diyoruz , hızlanmaz diyoruz. Müsteşar bile bunu kabul ediyor...
"ABD'nin kararının Milli Savaş Uçağı'nın üretim sürecini nasıl etkiler?" sorusuna şu yanıtı verdi:

"Olumlu etkileyecek. Neden olumlu etkileyecek? Çünkü artık Türkiye tüm konsantrasyonunu kendi milli savaş uçağı projelerine vermek durumunda kalacak."

Tüm dediğim bu...
Onu demek icap ediyor. Ne demesini bekliyorsunuz yahu F-35 projesinden çıkarsak proje çöker iflas eder diyen bunlar değil mi ? Bırak çökmeyi bütün ülkeler sayıları artırıyor. Tabikide kendi kitlesine böyle diyecek. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz