Güney Kore'de uçak kazası! Can kaybı giderek artıyor: 176 ölü

Başlatan SKYWOLF, 29 Aralık 2024, 14:46:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Güney Kore'de uçak kazası! Can kaybı giderek artıyor: 176 ölü

Güney Kore'nin Muan Uluslararası Havalimanı'na inmeye çalışan bir yolcu uçağı pistten çıkarak duvarlara çarptı. 175 yolcu ve 6 mürettebatı taşıyan uçakta en az 176 kişinin hayatını kaybettiği, çok sayıda kişinin yaralandığı bildirildi.


Güney Kore ajansı Yonhap'ın haberine göre, Jeju Air havayolu şirketine ait uçak, başkent Seul'ün 288 kilometre güneybatısındaki Muan şehrindeki Musan Uluslararası Havalimanı'na inişte kaza yaptı.


2 KİŞİ KURTARILDI

İtfaiye ekipleri, iniş sırasında kontrolünü kaybederek pistten çıkan uçağın havalimanını çevreleyen çite çarptığını belirtti.

Ekipler, kazada büyük bölümü yanarak tahrip olarak uçağa müdahale ederek yangını söndürdü, 1 yolcu ve 1 kabin personelini kurtardı.


176 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

İtfaiye yetkilileri, 1560 itfaiyeci ve 32 itfaiye aracıyla kazaya müdahale ettiklerini açıkladı. İtfaiye yetkilileri, şu ana kadar kazada ölen sayısının 176 kişi olduğunu bildirdi.

181 kişiyi taşıyan uçaktaki 179 kişinin öldüğü tahmin ediliyor.

175 yolcu ve 6 mürettebatı taşıyan uçağın Bangkok-Muan seferini yaptığı, 2 Tayland vatandaşı dışındaki yolcuların Güney Kore vatandaşı olduğu kaydedildi.


Kazanın uçağın iniş takımlarındaki arızadan kaynaklandığı, ilk seferde iniş takımları açılmayan uçağın ikinci seferde zorunlu iniş sırasında kaza yaptığı aktarıldı.

KUŞ SÜRÜSÜ İDDİASI

Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı Havacılık Dairesi'nden bir yetkili, kazaya ilişkin henüz doğrulanmamış ihtimallerden birinin kuş çarpması olduğunu iddia etti.

Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, Muan Uluslararası Havalimanı'ndaki kazadan önce uçağa kontrol kulesinden kuş çarpması uyarısı gönderildiği bildirildi.

İtfaiye şefi Lee Jeong-hyeon, uçağa kuş çarpıp çarpmadığı da dahil olmak üzere kazaya neyin sebep olmuş olabileceğine dair çeşitli ihtimaller üzerine yapılan soruşturmaların devam ettiğini söyledi.

Lee, itfaiyenin kazanın kuş çarpması ve kötü hava koşullarından kaynaklandığını düşündüğünü ancak kesin nedenin araştırmaların devam ettiğini bildirdi.

Ulaştırma Bakanlığı'ndan (MOLIT) bir yetkili, uçağın uçuş kayıt cihazının (kara kutusunun) kurtarıldığını belirtti. Ancak kaza ile ilgili rapor veren bir başka yetkili, kazanın kesin nedeninin araştırıldığını açıkladığı sırada kara kutunun da henüz bulunmadığını belirtti.

FİRMA CEO'SU ÖZÜR DİLEDİ

Güney Kore televizyonuna konuşan Jeju Air'in CEO'su Kim E-bae, kazanın kurbanlarından özür diledi.

Kim E-bae, olayın kesin nedeninin hala belirsiz olduğunu ancak soruşturmalarında hükümetle işbirliği yaptıklarını belirtti.

Jeju Air Havayolu firmasından yapılan açıklamada, şu anda en büyük önceliklerinin kazazedelere destek olmak olduğu ifade edildi.

https://www.hurriyet.com.tr/dunya/son-dakika-guney-Korede-ucak-kazasi-42641646 Mesajı Paylaş
  • Gösterim 604 
  • Sivil Havacılık ve Uzay
  • 7 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Bu kazada maalesef sadece iki kişi kurtulmuş. Bu kişiler uçuş personeli. Biri hafızasını kaybetmiş durumda. Diğerinin ve yerdeki görgü tanıklarının anlattıklarına göre uçağın motorlarından bir arızalanmış. Kıvılcımlar ve ardından patlama görmüşler. Uçak acil inişe geçmiş. ilk defada inememiş, ikinci denemede ise haberdeki videoda görüldüğü şekilde pistin sonlarına doğru pistten çıkarak bir yükseltiye çarpıp infilak ediyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yazık, aslında gövde üzerine inişi çok başarılı.  Ancak sanki pistin sonuna doğru inmiş ve hiç yavaşlamıyor, acaba motor gücü açık mı kaldı ? Mesajı Paylaş

Pistin sonunda duvarın olmasi hata..duvarın piste bu kadar yakın ne işi var

O duvar orada olmasa o uçak gövde üzerinde durana kadar ilerleyip eninde sonunda dururdu, duvardan sonrası tarla çünkü...Bu kadar can kaybı olmayabilirdi.

Uçak duvara çarpana kadar pilotlar işi iyi becerdiler acil iniş olarak...

Kimse alani yaparken ya birgun uçak pistten çıkarsa diye düşünmemiş gibi duruyor ilginç...



Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Bu gibi durumlar için Uçak gemilerinde acil inişlerde kullanılan ağ gibi, Aşağıdaki sahnedekine benzer bir şey...


Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bir çok benzer durumda uçaklar durabiliyorlar bu uçak neden duramadı acaba. Ya piste bu özel duruma uygun şekilde en düşük hızla temas edemedi yada pist kısaydı olabilirmi. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Uçaklar inişte hızlarını düşürmek zorundadır.

Hızları düştüğünde de havada tutunabilmek için kanat üstünden geçen havanın izlediği yolu uzatırlar ve bunun için de kanat uçlarındaki flapları açarlar. (Böylece kanat üzerinde yukarı doğru kaldırma kuvveti oluşur.)

Kazadaki uçak hiç flap açmamış. İniş takımları hiç açılmamış. Ve iniş için çok çok hızlı. Yani hızını azaltamamış. (veya flaplar çalışmadığından havada tutunabilmek için azaltamamış.)

Hiç flap açılmaması ve iniş takımlarının hiç açılmaması "hidrolik arızasına" benziyor. Kuş çarpması sonrası muhtemelen hidrolik arızası yaşamış olabilirler.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz